کد خبر 619782
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰

راه کارهای اجرایی دریافت مطالبات ایران از فیفا بررسی شد.

به گزارش مشرق،‌ هیات ایرانی فدراسیون فوتبال مرکب از مهدی تاج، رئیس فدراسیون، دکتر حمیدرضا آصفی و عباس ترابیان صبح امروز در مقر فیفا با جیانی اینفانتینو، رئیس و دبیر کل فیفا در شهر زوريخ ملاقات کرده و پيرامون مسايل مختلف مورد علاقه فوتبال ایران و آسیا به گفتگو پرداختند.

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در ابتدای سخنان خود بار ديگر به سفر پيش از انتخابات فیفا به تهران اشاره کرد و گفت:کشور ايران یکی از مهمترين کشورهای در ارتباط با فوتبال است و عشق و علاقه مردم اين کشور به فوتبال را در همه جا قابل مشاهده است.
 
اين علاقه سرشار مردم ايران نسبت به فوتبال بار مسئوليت من را سنگین تر کرد و من در بازديدم از  زیرساختهای مربوط به فوتبال در تهران، واقعا متعجب شدم که چقدر ایرانی ها با علاقه امور مربوط به این رشته ورزشی را دنبال می کنند.

در ادامه جلسه مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در شروع صحبتهای خود ضمن تشکر از اینفانتینو از وی دعوت کرد تا بار ديگر به عنوان رئیس فیفا به ايران بیايد و در ادامه مذاکرات گفت: شما خوب می دانيد که ما در گروهی هستيم که کشورهای ثروتمندی در آن حضور دارند که در تامين مخارج تيم های ملی کشورشان آزادانه بهترين امکانات را مهيا می کنند.
 
اما در مقایسه با اين کشورها که با ما در رقابت هستند، عملا به واسطه وضعيت اقتصادی موجود که يکی از آنها عدم دريافت مطالبات ایران از فیفا است، به خوبی نمی توانيم تدارکات را برای تيم ملی مهيا کنيم و طلب هایی همچون حق الزحمه داوران ایرانی که در مسابقات فیفا قضاوت کرده اند را فیفا پرداخت نکرده است.
 
فدراسیون جهانی فوتبال چند نامه به فدراسیون فوتبال ایران داده که به هيچ وجه من را قانع نکرده و احساس می کنم که اراده ای برای حل اين مشکل وجود ندارد.

در ادامه نشست و در پاسخ به صحبتهای رئیس فدراسیون فوتبال، جيانی اينفانتیو ضمن تشکر از توضيحات مهدی تاج، ضمن عذرخواهی اظهار داشت:

اين حق ایران است که پول متعلق به خود را دريافت کند و بایستی به طور جدی راه حل های موجود را جهت پرداخت به ايران مطالعه و به نتيجه مطلوب برسانيم و دبیرکل فیفا را مامور کرد تا در اين زمينه جلساتی را تشکيل داده و راه حل اجرایی جهت پرداخت حقوق فوتبال ایران را يافته و آن را اجرایی کند.

نهايتا و پس از جلسه کارشناسی فیفا، مقرر شد با همکاری سفیر کشورمان در سوئیس، چگونگی انتقال مطالبات فدراسیون فوتبال ايران نزد فیفا مورد بررسی و اجرایی شود.
منبع: فدراسیون فوتبال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس