در حالی که سخنگوی دولت مدعی شده بود، مدیر برکنار شده صندوق توسعه ملی «سرمایه نظام و امانتدار کشور است» یک روزنامه حامی دولت اذعان کرد این صندوق ناموفق عمل کرده است.

به گزارش مشرق، آفتاب یزد با طرح این پرسش که چرا صندوق توسعه ملی، انتظارات را برآورده نکرد، نوشت: هر ساله حدود 20 درصد از درآمدهای نفتی قبل از هر هزینه‌ای به این صندوق واریز می‌شود. در واقع یکی از مهمترین رسالت‌های این صندوق حمایت از بخش خصوصی است.
 
پس از آنکه حقوق‌های کلان رئیس و سایر اعضای هیئت عامل صندوق توسعه ملی رسانه‌ای شد. صفدر حسینی به همراه اعضای هیئت عامل از مقام خود استعفا دادند.
 
سید مهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید: ضروری است که تیم جدید مدیریتی صندوق توسعه ملی یک بررسی درباره عملکرد صندوق از ابتدای تشکیل تاکنون انجام دهد تا از این طریق، نقاط ضعف موجود برطرف شود. متأسفانه در گذشته شاهد برداشت‌های غیرقانونی از صندوق توسعه ملی بوده‌ایم. اگر قرار باشد که از اهداف و رسالت صندوق توسعه ملی فاصله بگیریم عملاً این صندوق بی‌خاصیت می‌شود. در صورتی که فلسفه این صندوق برای حمایت از طرح‌های بخش خصوصی است تا از این طریق، اثرگذاری صندوق در توسعه کشور نمایان شود. الآن مدت مدیدی است که طرح‌های بزرگی در صندوق توسعه ملی برای دریافت وام بلاتکلیف مانده‌اند.
 
از سوی دیگر، جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم به آفتاب یزد گفت: چند اشکال در کار صندوق توسعه ملی وجود داشت از جمله اینکه وضعیت ورود و خروج منابع به صندوق شفاف نبود. رئیس جدید هیئت عامل و سایر مدیران صندوق باید به صورت شفاف مشخص کنند که ورودی به این صندوق چقدر بوده و چقدر وام توسط صندوق پرداخت شده است.
 
وی افزود: از طرف دیگر مدیران جدید صندوق باید جلوی برداشت‌های دولت از صندوق را بگیرند. شاهد بودیم که دولت وقتی با کمبود منابع روبه‌رو می‌شد از صندوق برداشت می‌کرد و در مقابل، منابع غیرقابل دسترس بانک مرکزی در اختیار صندوق قرار می‌داد. اصولاً صندوق توسعه ملی هیچ تعهدی در قبال تأمین منابع بخش دولتی نداردو باید از پروژه‌های بخش خصوصی حمایت کند.
 
یادآور می‌شود حقوق صفدرحسینی مدیر مستعفی صندوق توسعه ملی 57 میلیون تومان (از جمله شامل حق اوقات فراغت فرزندان بود)
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس