کد خبر 618148
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰

«بیل دو بلازیو» شهردار نیویورک آمریکا با اشاره به کشته شدن یک امام جماعت در این شهر، اذعان کرده که مسلمانان این کشور، تحت حملات دائمی تعصب‌آمیز قرار دارند.

در حالی که به دنبال اظهارنظرهای ضد اسلامی مختلف در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری و طرح مبحث «ممنوعیت ورود مسلمانان»، جو ضد اسلامی سنگینی در آمریکا به راه افتاده، حالا شهردار نیویورک به «تعصبات دائمی ضد اسلامی» اذعان کرده است.

عصر شنبه امام جماعت مسجدی در منطقه «کوئینز» نیویورک به همراه مشاور خود مورد اصابت گلوله یک فرد مسلح قرار گرفته و جان خود را از دست دادند.

این فرد که ائمه جماعت مورد احترام منطقه کوئینز بوده، زمانی هدف قرار گرفته که به همراه دوستش از مسجد باز می‌گشت. مهاجم که تنها بوده، مستقیما به سمت این دو نفر رفته و از فاصله‌ای نزدیک به پشت سر آن‌ها شلیک کرده است.

حالا شهردار نیویورک در اظهاراتی اذعان کرده که در شرایط کنونی، مسلمانان در آمریکا با شرایط بدی روبرو بوده و مرتبا با حملات تعصب‌آمیز مواجه هستند.

به گزارش شبکه «آی 24»، بیل دو بلازیو گفت: «اگرچه ما هنوز انگیزه قاتلان (امام جماعت و مشاورش) را نمی‌دانیم اما می‌دانیم که اجتماعات مسلمانان ما تحت تعصبات دائمی قرار دارند».

او افزود: «شهر ما با خشونتی گزیده شده که یک جماعتی را از بین برده است. وقتی رهبران مذهبی هدف قرار می‌گیرند، همه ما درد و رنجی که منطقه اوزن پارک با آن مواجهند را حس می‌کنیم».

البته پلیس نیویورک تاکنون اعلام کرده که تحقیقات اولیه تاکنون نشان نداده که حمله به امام جماعت مسجد منطقه کوئینز به خاطر «ایمان و عقیده اسلامی» بوده باشد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس