رضا هاکان تکین، سفیر ترکیه گفت: در روزهايي كه بعضي از رسانه‌هاي غربي ارزيابي‌ها و تحليل‌هاي منفي درباره كودتاي نافرجام منتشر مي‌كردند، رسانه‌هاي جمهوري اسلامي ايران با دقت و بي‌طرفي وقايع را پيگيري و پوشش خبري مناسبي را از وقايع تركيه تهيه مي كردند.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، سفير تركيه ضمن ابراز خرسندي و تشكر از عملكرد رسانه‌هاي ايران در پوشش بي‌غرضانه كودتاي نافرجام اخير در كشورش گفت: در روزهايي كه بعضي از رسانه‌هاي غربي ارزيابي‌ها و تحليل‌هاي منفي درباره كودتاي نافرجام منتشر مي‌كردند، رسانه‌هاي جمهوري اسلامي ايران با دقت و بي‌طرفي وقايع را پيگيري و پوشش خبري مناسبي را از وقايع تركيه تهيه مي كردند.

رضا هاكان تكين ادامه داد: نقش رسانه‌ها در هدايت فكري جامعه بسيار مهم است و با توجه به موضوعات مشترك دو كشور ايران و تركيه و همسايگي آنها، ما اصلا تمايل نداريم كه اين رابطه دوستانه ميان ايران و تركيه مخدوش شود. خوشبختانه اين فضا براي تعامل مثبت است و ايران هيچگاه تحت تاثير فضاي مسموم رسانه‌هاي غربي قرار نگرفته است.

در ادامه اين بازديد، ابوالفضل آشوري قائم مقام شبكه سحر گزارشي در خصوص چگونگي فعاليت شبكه هاي مختلف سحر ارائه كرد.

وي با اشاره به وجود گروه‌هاي مختلف زباني از جمله انگليسي، فرانسه، آذري، كردي، اردو و بوسنيايي در شبكه سحر گفت:  شبكه جهاني سحر در بخش تركي استانبولي و كردي براي ارتباط نزديك‌تر و  تعامل بيشتر با شبكه‌هاي تركيه و مخاطبان اين كشور آمادگي كامل دارند.

قائم مقام شبكه سحر تاكيد كرد: به دليل وجود اعتماد به رسانه‌هاي جمهوري اسلامي ايران فرصتي فراهم شده است كه از طريق شبكه سحر، اتفاقات و رويدادهاي تركيه به اطلاع مخاطبان برسد.

آشوري با اشاره به كودتاي نافرجام تركيه افزود: با توجه به مواضع ايران در اين فضاي سياسي تلاش ما براين است كه همراه دولت و مردم تركيه باشيم و فضاي اطلاع‌رساني مناسبي را براي بسياري از مخاطبان ترك زبان و كرد زبان شبكه سحر فراهم كنيم.

در پايان اين ديدار، سيامك كاكايي مدير شبكه كردي و عبدالله بحرالعلومي مدير شبكه آذري شبكه سحر نيز در خصوص همكاري بيشتر با رسانه هاي تركيه اعلام آمادگي كردند.

با توجه به درخواست مخاطبان شبكه سحر مبني بر دعوت از سفير تركيه براي حضور در برنامه تلويزيوني در اين شبكه، سفير تركيه در استوديوي شبكه تلويزيوني تركي استانبولي سحر و برنامه گفت‌وگوي ويژه، پاسخگوي سوالات مخاطبان كرد و ترك زبان در خصوص تحولات اخير تركيه، سفر اردوغان به روسيه و موضوع كودتاي اخير بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • تبریزلی ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
    0 0
    یعنی اینها درباره پوشش خبری در ایران وانچه رسانه های ایران وکامنت گذارها در ایران چه میکنند حق دارند اینقدر نظر بدهند و گلایه ویا نفی وتایید بکنند؟؟؟؟؟ایا در ترکیه هم اینها همینقدر ایران دوست هستند در رسانه هایشان؟؟؟اردوغان ودولتش چرا اینقدر به مهندسی افکار عمومی درباره عثمانیهادر ایران اهمیت میدهند مانند حلب سوریه برای ما هم نقشه کشیده اند؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس