کد خبر 615780
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹

یک پایگاه تخصصی نظامی- دفاعی در آمریکا در گزارشی نوشته که سفارش جدید عربستان برای خرید تسلیحات از واشنگتن، حاکی از حجم بالای آسیب ارتش سعودی در جنگ یمن است.

 به گزارش مشرق، در حالی که حدود یک سال و نیم از تجاوزگری عربستان سعودی به یمن می‌گذرد، ریاض برای تداوم جنگ طلبی خود و جبران آسیب‌های وارده، سفارش تسلیحاتی جدیدی به آمریکا داده است.

در حالی که تجاوزگری و حملات نظامی عربستان سعودی و ائتلاف آن به یمنی‌ها ادامه دارد، گزارش‌ها از خسارات و آسیب‌های وارده به ارتش سعودی در جنگ یمن حکایت دارد.

پایگاه آمریکایی «دیفنس وان» که پایگاهی تخصصی در زمینه مسائل نظامی و دفاعی است، از آسیب‌ها و خسارات عربستان سعودی در یمن گزارش داده است.

در این گزارش آمده است: «خسارات و آسیب‌های سعودی در جنگ یمن با توافق و قرارداد بای خرید تانک از آمریکا آشکار شد. وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که ریاض می‌تواند 153 تانک آبراهامز بخرد که 20 فروند آن جایگزین آنهایی خواهد شد که در صنحه نبرد(یمن) نابود شدند».

در ادامه گزارش می‌خوانیم: «وزارت خارجه و پنتاگون آمریکا روز سه شنبه با فروش 153 تانک آبراهامز به ارزش 1.2 میلیارد دلار به عربستان سعودی موافقت کرد اما خبر واقعی، این خبر نیست. مشخص شده که 20 فروند از این تانک‌ها برای جایگزین شدن آنهایی هستند که عربستان در صحنه پیکار از دست داده است».

دیفنس وان نوشت: «اگرچه در بیانیه رسمی فروش تانک‌ها به اینکه تانکها در کجا جنگیده بودند، اشاره نشده اما این اعتقاد وجود دارد که ارتش عربستان سعودی تعدادی از تانکهای آبراهامز خود را در یمن از دست داده است».
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    معنیش اینه که این قدر تو یمن خسارت خوردند یا بیشتر.
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    شاید هم برای محاصره دمشق لازمشون داره. ولی هر چی باشه ایندفعه دیگه با زره ضد موشک تحویل میگیره!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس