کد خبر 615132
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹

قلیان کشی جوانان کوچه نشین به نزاع خونینی کشید که طی آن یک نفر به قتل رسید و 3 تن دیگر نیز با ضربات چاقو مجروح شدند.

به گزارش مشرق، دقایق اولیه بامداد روز گذشته، 4 جوان مقابل منزلی در شهرک صابر مشهد نشسته بودند و برای خوشگذرانی در حال استعمال قلیان بودند.

در همین حال جوان 18 ساله ای به نام «ح» که او نیز از اهالی همان محل بود سوار بر موتورسیکلت از مقابل جوانان کوچه نشین عبور کرد و مورد اعتراض آن ها قرار گرفت.
 
جوانانی که مشغول قلیان کشی بودند معترض شدند که «چرا از این محل با سرعت عبور می کنی؟!» این بود که درگیری لفظی بین آن ها شروع شد و ناگهان یکی از جوانان کوچه نشین سیلی محکمی زیر گوش موتورسوار خواباند.

«ح» که شرایط را برای رویارویی با آن ها مساعد نمی دید در حالی که گاز موتور سیکلت را می فشرد فریاد زد «دوباره برمی گردم!» او که عصبانیت در چهره اش موج می زد نزد پدر و برادرانش رفت و موضوع سیلی خوردنش را برای آن ها بازگو کرد.
 
دقایقی بعد حدود 5 نفر به طرفداری از «ح» نزد جوانان کوچه نشین بازگشتند تا دلیل درگیری را سوال کنند اما در این میان «م.ر» جوان 19 ساله سیلی به گوش «ع.الف» یکی از طرفداران «ح» زد و بدین ترتیب درگیری دیگری آغاز شد.
 
آن ها با شیشه نوشابه شکسته، کمربند و زنجیر در حالی به جان هم افتادند که «م.ر» به دلیل مصرف مشروبات الکلی حال طبیعی مناسبی هم نداشت اما درگیری آن ها بعد از این ماجرا دوباره شدت گرفت و این بار برق تیغه چاقوی «م.ر» در تاریکی شب درخشید.
 
او چاقو را بالا برد و بی محابا به سوی طرف های مقابل حمله ور شد و بازوی 3 نفر را با چاقو هدف قرار داد.
 
او که احساس قدرت نمایی می کرد ناگهان یکی از ضربات چاقو را به سینه مرد 43 ساله ای به نام داوود فرو برد و او را هم نقش بر زمین کرد.
 
دیگر صحنه نزاع به خون کشیده شده بود که ضارب از محل گریخت. لحظاتی بعد تلفن مراکز امدادی و اورژانس به صدا درآمد و 4 مجروح این حادثه به بیمارستان فارابی منتقل شدند.
 
اما مرد 43 ساله که متأهل نیز بود بر اثر عوارض ناشی از اصابت ضربه چاقو جان خود را از دست داده بود.
 
با گزارش این حادثه به مأموران انتظامی، دقایقی بعد ماجرای قتل در پی نزاع خونین جوانان کوچه نشین به قاضی ویژه قتل عمد اعلام شد و بدین ترتیب با حضور قاضی علی اکبر احمدی نژاد در محل وقوع حادثه، بررسی های قضایی و انتظامی در این باره ادامه یافت.
 
تحقیقات مقدماتی نشان می داد که ضارب با یک دستگاه خودرو 206 که متعلق به یکی از دوستانش بود متواری شده است به همین دلیل مقام قضایی از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خواست تا برای شناسایی و دستگیری عامل این جنایت وارد عمل شوند.
 
هنوز ساعتی از بامداد روز گذشته سپری نشده بود که جلسه تخصصی کارآگاهان زبده با نظارت و فرماندهی مستقیم سرهنگ حمید رزمخواه (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) تشکیل شد و گروهی از کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی) پس از تجزیه و تحلیل های کارشناسی، عملیات دستگیری ضارب را در حالی آغاز کردند که بررسی های آنان نشان می داد این جوان 19 ساله در حالی که پولی در جیب ندارد به سوی شمال کشور گریخته است. دقایقی بعد کارآگاهان با ردیابی های اطلاعاتی و صدور دستورات ویژه قضایی از سوی قاضی احمدی نژاد به تعقیب متهم فراری در جاده پرداختند تا این که او را در نزدیکی یکی از شهرهای خراسان رضوی و در حالی که سوار بر یک دستگاه خودروی مسافربر بود شناسایی کردند.
 
کارآگاهان که لحظه به لحظه او را زیر نظر داشتند هنگامی که خودرو در جاده متوقف شد ناگهان حلقه های دستبندهای آهنین را بر دستان ضارب فراری گره زدند و او را در میان بهت و ناباوری به مشهد بازگرداندند.

این جوان 19 ساله که دیگر همه راه های گریز را بسته می دید در همان مسیر جاده به تشریح ماجرای جنایت پرداخت و گفت: پس از آن که از محل فرار کردم به همراه دوستم «ی» سوار بر خودرو 206 شدیم و به بیمارستان رفتیم تا از حال مجروحان خبردار شویم اما آن جا بود که فهمیدم مرد 43 ساله بر اثر اصابت چاقو جان خود را از دست داده است.
 
دیگر ترس سراسر وجودم را فرا گرفته بود که از دوستم خواستم مرا به پلیس راه برساند تا به شمال کشور بگریزم اما در بین راه توسط کارآگاهان دستگیر شدم.
 
این در حالی است که تا سپیده دم روز گذشته همه عوامل شرکت کننده در نزاع خونین منجر به قتل، با صدور دستورات قضایی و تلاش کارآگاهان اداره جنایی در دام قانون گرفتار شدند.
 
بنابراین گزارش، متهمان این پرونده صبح روز گذشته در شعبه 208 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد مورد بازجویی قرار گرفتند و پس از تفهیم اتهام، روانه زندان شدند تا تحقیقات تکمیلی درباره جنایت جوانان کوچه نشین انجام شود.
 
رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی پس از دستگیری ضارب فراری به خراسان گفت: با توجه به این که در عملیات های تخصصی پرونده های جنایی «زمان طلایی» نباید از دست برود بلافاصله پس از اعلام قتل مرد 43 ساله، جلسه تجزیه و تحلیل کارشناس این ماجرا، در پلیس آگاهی تشکیل شد و کارآگاهان ساعتی بعد با ردزنی های اطلاعاتی متهم را در حال فرار به شمال کشور شناسایی و او را دستگیر کردند.
 
سرهنگ حمید رزمخواه افزود: سرعت عمل کارآگاهان که با دستورات ویژه قاضی احمدی نژاد همراه بود، موجب شد تا همه عوامل دخیل در این جنایت به چنگ عدالت سپرده شوند و هم اکنون نیز متهمان در اختیار مراجع قضایی قرار دارند.
 
منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس