کد خبر 613960
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲

یگان های مرزبانی دریایی تونس در ایالت سوسه این کشور مانع از عبور 10 مهاجر غیر قانونی شدند که قصد داشتند با قایق سواحل تونس را به مقصد ایتالیا ترک کنند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه روزنامه الیوم السابع مصر، یگان مرزبانی تونس توانستند 10 نفر با تابعیت تونسی را بازداشت کنند.

در ادامه این خبر آمده است که میانگین سنی این افراد بین 19 تا 34 سال بوده است و در میان آنها سه شهروند تونسی که از خدمت سربازی فرار کرده بودند نیز به چشم می خورد.

این درحالی است که دادستان کل تونس به یگان های مرزبانی دریایی این کشور دستور داده است که مراقب همه افرادی باشند که درصدد عبور غیر قانونی از مرز های دریایی این کشور هستند.

از سوی دیگر، روز پنجشنبه «انجلینو الفانو» وزیر کشور ایتالیا روز پنجشنبه اعلام کرد: دو تبعه تونس نزدیک به گروه های تروریستی از این کشور اخراج شده اند.

وی افزود: از سال 2015 میلادی تا روز پنجشنبه مجموعا 106 نفر نزدیک به محافل افراط گرای اسلامی و گروه های تروریستی اخراج شدند.

وی گفت: فعالیت پیشگیرانه برای کاهش سطح خطر در ایتالیا، با توجه به اینکه هیچ کشوری امروز از خطر تروریسم در امان نیست، منجر به اخراج این افراد شده است. در پی فعالیت های دقیق تحقیقاتی، این دو شهروند تونسی به دلایل امنیت کشور، با یک پرواز از ایتالیا دور شدند.

مهاجران غیر قانونی به قصد زندگی بهتر و فرار از بحران های جاری در منطقه خاورمیانه و آفریقا از بنادر کشورهای واقع در دریای مدیترانه عازم کشورهای اروپایی و در مقدمه آنها ایتالیا می شوند.

در موردی مشابه نیز، دو هفته گذشته، مسئولان مهاجرت لیبی در سواحل شهر 'زلیتن' 235 مهاجر غیر قانونی آفریقایی تبار را در منطقه 'المتطرحه' این شهر بازداشت کردند.

از سوی دیگر سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد که بیش از سه هزار و 700 مهاجر سال میلادی گذشته در دریای مدیترانه جان باختند.
 
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس