کد خبر 612457
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶

نیروی هوایی آمریکا روز سه شنبه اعلان خواهد کرد که نخستین اسکادران جت جنگنده رادارگریز اف – 35 ای ساخت شرکت لاکهید مارتین، آماده عملیات جنگی است.

جنگنده اف 35 آمریکا آماده عملیات رزمی شدبه گزارش مشرق، ژنرال هاوک کارلیسل فرمانده عملیات رزمی نیروی هوایی آمریکا در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که احتمال استفاده این نیرو از این جت ها برای عملیات رزمی در خاورمیانه و نقاط دیگر جهان در صورت لزوم وجود خواهد داشت.

این مرحله مهم دیگری در برنامه 379 میلیارد دلاری هواپیمای جت جنگنده اف – 35 خواهد بود که بزرگ ترین طرح تسلیحاتی پنتاگون به شمار می رود.

به این ترتیب نیروی هوایی آمریکا پس از سپاه تفنگداران دریایی این کشور قرار می گیرد که در ژوییه 2015 آمادگی نخستین اسکادران رزمی اف – 35 خود را اعلان کرد.

به گفته مقام های آمریکا، اف – 35 به ارتش این کشور، توانایی شناسایی هواپیماهای دشمن و دیگر تهدیدها را در فواصل بسیار دورتری نسبت به هواپیماهای کنونی می دهد، زیرا این هواپیماها، امکان حمله به اهداف و دور شدن از آن را پیش از شناسایی و ردگیری دارند.

نیروهای هوایی آمریکا که قصد خرید مجموعا یک هزار و 763 فروند اف – 35 با قابلیت نشست و برخاست متعارف را در سال های آتی دارد، بزرگ ترین ناوگان اف – 35 جهان را در اختیار خواهد داشت.

لاکهید سه مدل اف – 35 برای ارتش آمریکا و 11 کشور شامل بریتانیا، استرالیا، کانادا، نروژ، ایتالیا، ترکیه، دانمارک، هلند، رژیم صهیونیستی، کره جنوبی و ژاپن می سازد که قبلا سفارش این هواپیما را داده اند.

یکی از انواع این هواپیما عمود پرواز و دیگری دارای قابلیت پرواز و فرود از باندهای معمولی فرودگاه است.

دفتر برنامه اف – 35 پنتاگون اعلان کرد که سرگرم مذاکره با لاکهید درباره قراردادهای خرید دو گروه دیگر جت اف – 35 به ارزش حدود 15 میلیارد دلار است که از مدت ها پیش به تاخیر افتاده است.

برنامه ساخت این هواپیما که در سال 2001 آغاز شد، در سال های اخیر به علت هزینه های نجومی و مشکلات فنی که هزینه اجرای این پروژه را تا حدود 70 درصد افزایش داد، با کندی روبرو شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    باشه
  • سعید ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    برای من عشق کورس لطفا یکی بسازید.
  • بحلول ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 2
    این جنگنده جزء هزینه هیچ دستاوردی ندارد ........ مطمئن باشید براحتی توسط تامکت و سوخوي 27 ساقط خاهد شد ، گول تبلیغات نخورید ..........
  • منوچهر ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    این جنگده آخر تکنولوژی همیشه فکر کن بعد نظر بده
  • ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    هیچ وقت سوخو ومیگ ها35 روسها روبا اف35 نباید مقایسه کرد بهترین جنگنده روسا برابر اف 35 مثل تانک تی72برابر تانک ابرامزه. اف35 حکم تامکت قدیم رو داره که جنگنده ها روسی رو میزد
  • ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    بعد این همه مدت اماده شد یعنی به پیششش
  • حسين ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 2
    كارشناسان ميدانند كه اف 35 يك طرح شكست خورده است كه خود آمريكايي ها از آن به عنوان تراژدي ياد ميكنند و اينترنت پر است از مصاحبه خلبانان و كارشناسان آمريكايي كه ميگن اين هواپيما يك آشغال است. اما چون اسرائيل هم اين هواپيما را خريده يك عده صهيونيست ميان براي اين هواپيما تبليغ ميكنند.
  • رضا ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
    1 0
    نه به نظرمن سوخو35 و میگ35 روسا در حد جنگنده های اف15 مدل رادار گریز و یوروتایفون هم نیست . تایفون و رافائل و ساب39 واف18هم شرط میبندم قورت میدن سوخو ها ومیگ ها روسی رو
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
    0 0
    چه مدت؟ما چی قاهر313 چی شد؟ جنگنده شفق کجاست الان ؟تانک کرار کو؟
  • ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
    0 0
    حسین اون کارشناس ها نهایتا تعدادشون انگشت شمار بود که مخالفت کردن این خبر رو بخون تو همین گزارش نوشته امریکا سفارش1763 تا اف 35 داده.این حرفا رو موقع رونمایی از اف18 هم میگفتن عده ای ولی حقیقت تلخه متاسفانه.(پارگراف پنجم)
  • سینا ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
    0 0
    ناشناس 15:34 آمریکا چند ساله داره اف 35 رو میسازه ؟ اونم بعد از این همه تجربه بعد ایران چطوری 4 ساله 10 اسکادران قاهر و شفق بده بیرون ؟
  • حسين ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    ناشناس 15:37 تعداد سفارش 1700 فروندي كلا ديگر وجود ندارد فقط 48 فروند تا 2020 تحويل خواهد شد . كانادا و استراليا هم سفارش خود را لغو كردند و تعداد كساني كه ميگويند اف 35 آشغال است n نفر هستند كافي است يك جستجو در اينترنت بكني تا ببيني حتي جان مك كين هم كه خودش قبلا خلبان نيروي هوايي آمريكا بوده ميگويد اف 35 يك تراژدي و رسوايي است. اف 35 آشغال را اضافه كن به بزدلي و ترسويي ذاتي خلبانان اسرائيلي تا ببيني چه تركيب مضحكي خواهد شد.
  • ugd ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    باسلام چرا بعضیا این طور ناشیانه نظر می دن اف 35 فقط توی ایران و روسیه و چندتا خبرگزاری کوچیک دست سوم و چهارم به اسم جنگنده بدرد نخور هستش چون تبلیغات اینطوری شده و گرنه اصل اف 35 رو توجه گنید اف 14 در برابرش مورچه هست اف 14 بتونه به هزار زحمت از فاصله 50 تا 60 کیلومتری با رادارش پیداش کنه و با موشک هاش (با همون فونیکس) از فاصله زیر 15 کیلومتری قفل کنه که باز هم اف 35 با جنگ الکتروینک حالی به حالی می کنه
  • ugd ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    باسلام اینطور هم که میگویید نیست توی مقایسه هایی که بین این جنگنده هاش شده جنگنده های روسی یک یا دوپله عقب تر بودند ولی طور کلی ولی به این نکته هم توجه کرد پیروزی هر طرف با توجه به امکانات حدودا برابره
  • منوچهر ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    حسین جان کانادا و استرالیا خریدشولقو نکردن 1 والان به کشورهای خواستارش تحویل داده شده اینو بدون
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    اره همینه روسا جنگنده که هیچ تانک و ها شون هم به امریکا نمیرسه خوبه بارها تو میدون ها جنگ دیدین که سلاح ها روسی چقدر ضعیفتر از غربی هاست .نمونه هاش جنگ ایران و عراق جنگ امریکا و عراق صدام حسین. تقابل جنگنده ها اسرائیل با جنگنده ها روسی سوریه و...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس