اولین حضور علنی سرکرده «جبهة النصره»، شاخه سازمان تروریستی القاعده در سوریه که نامش را به «جبهة فتح الشام» تغییر داد، نشانه‌هایی قابل تأمل داشت.

به گزارش مشرق، وحید صمدی؛ سرانجام فشارهای وارد شده بر سازمان تروریستی القاعده و همینطور «ابو محمد الجولانی» فرمانده «جبهة النصره» شاخه القاعده در سوریه نتیجه داد و النصره برای نجات دادن خود از ننگ تروریستی بودن، از مادر خود اعلام جدایی کرد.

ابو محمد الجولانی در تصاویری ویدئویی که از شبکه الجزیره قطر پخش شد، رسما جدایی النصره از القاعده و تشکیل «جبهة فتح الشام» را اعلام کرد در حالی که در دو سوی او، دو فرد دیگر حضور داشتند.

شخص سمت راست جولانی، «ابو الفرج المصری» و سمت چپ او «ابو عبدالله الشامی» بود.

گفته می‌شود «ابو عبدالله الشامی» (عبدالرحیم عطون) عضو مجلس شورای جبهة النصره و یکی از مهم‌ترین شخصیتهای دینی النصره و عضو کمیته شرعی آن است.

الشامی پیشتر در تصاویری ضبط شده که النصره منتشر کرده بود، از انقلابهای عربی سخن گفته و گفته بود که آنچه در کشورهای اسلامی جریان دارد، ظلم و ستمی است که سبب آن سقوط خلافت اسلامی در ابتدای قرن گذشته است که بر اثر آن کشورها[ی اسلامی] تقسیم شدند.

نکته‌ای که در خصوص الشامی جالب توجه است، اقدام او به مباهله با «ابو محمد العدنانی» سخنگوی گروه تکفیری داعش است که از طریق «اسکایپ» انجام شد و العدنانی در آن فریاد می‌زد «یا نیست می‌کنیم یا نیست میشویم» و الشامی در پاسخ مدارکی از عدم پایبندنی سران داعش به وعده‌هایشان نشان داد.

اما ابو الفرج المصری، احمد سلامه مبروک، شخصی مصری است که در مصر زندانی بود و همزمان با انقلاب آزاد شد و به سوریه رفت و به صفوف جبهة النصره پیوست. او یکی از بارزترین رجال شرعی النصره است که برای نخستین بار تصویر او در یکی از برنامه‌های ضبط شده النصره به نام «وارثان مجد (شکوه و پیروزی)» منتشر شده بود.

تحلیل اولین حضور علنی «جولانی» و معرفی دو شخص همراهش

تحلیل ظاهر ابو محمد الجولانی

ابو محمد الجولانی در تصویری که از او پخش شد، عمامه به سر داشت که ناظران و هواداران این گروه آن را نشانه «علم و دین» او دانستند.

از طرفی دیگر لباس نظامی که الجولانی بر تن داشت، آن را دلیلی بر «جهاد» و اقدام نظامی او توصیف کردند و گفتند که عمامه و لباس نظامی به معنای جمع شرع و علم و جهاد است مبنی بر اینکه جهاد بدون علم سودی ندارد.

همچنین حامیان جبهة النصره یا جبهة فتح الشام، می‌گویند لباس ابومحمد الجولانی شبیه لباس «اسامه بن لادن» رهبر سابق القاعده بود که این به معنای باقی ماندن جبهه فتح الشام (جبهة النصره) بر مسلک و شیوه اوست هر چند که از القاعده اعلامی جدایی بشود.

تحلیلگران نزدیک به این گروه تروریستی می‌گویند که حضور «شیخ المصری» در جانب راست الجولانی، یعنی «مهاجران» (تروریست‌هایی که از دیگر کشورها به سوریه آمده‌اند) خط قرمزند و از طرفی حضور «الشیخ الشامی» در سمت چپ الجولانی، دلیل بر «برادری» میان انصار و مهاجرین است .

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    سه منحوس نکبتی وجنایتکار که انشااله بجهنم واصل خواهند شد ، اینان راببینید برایتان همان چهره های خشک و سخت وعبوس ، بظاهر مومن اما قسی القلب و احمق خوارجی که برامیرمومنان شوریدند وآن قساوتها وجنایتها را مرتکب شدند در نظرتان مجسم می شود، البته دیدن این شبه رجال ولا رجال، واقعا کفاره دارد، بزاخفش دربرابر این بزرگ ریش داران بی ریشه شرف دارد. اینا فقط گوشه ای از تاریخ حماقت انسان هستندو دال براینکه لزوما هر انسانی از حیوان برتر نیست.
  • ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    به زودی اینها به درک واصل خواهند شد به همراه حامیانشان آل سعود و رژیم صهیونیستی و دولت امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس