وزیر خارجه آلمان در اشاره ضمنی به تدارک برای راهپیمایی امروز در واکنش به کودتا در ترکیه، در مورد افزایش پیامدهای این کودتا در کشورش هشدار داد.

 به گزارش مشرق، «فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان درباره تنش در ترکیه و گسترش دامنه پیامدهای آن در آلمان هشدار داد.

وی در این مورد به روزنامه آلمانی «زوددویچه» گفت: «تنش داخلی در ترکیه به ما هم در آلمان منتقل می‌شود و مردم با عقاید سیاسی مختلف را می‌ترساند و مشخص نیست که این وضعیت چطور صورت می‌گیرد. اما در آلمان جایی برای اقداماتی اینچنینی نیست و ما هم آن را تحمل نخواهیم کرد.»

این در حالی است که پس از شکست کودتا در ترکیه، امروز یکشنبه 30 هزار نفر از هواداران «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه تظاهرات می‌کنند.

«زیگمار گابریل» معاون صدراعظم آلمان و وزیر اقتصاد این کشور هم در صفحه فیسبوک خود با انتشار پیامی در این زمینه نوشت: «همه باید کمک کنیم که دامنه التهاب از جانب ترکیه به ما نرسد. بگذارید طور دیگری فکر کنیم که حول محور احترام باشد با توجه به تفاوت در آرا و عقاید نمی‌توانیم چنین دیدگاهی را خدشه‌دار کنیم و آلمان باید وطن همه کسانی باشد که در این کشور زندگی می‌کنند.»

پلیس کلن روز جمعه اعلام کرد که در مقابل هر نوع از خشونت اقدام خواهد کرد و 2 هزار و 300 تن از نیروهای پلیس هم برای مهار خشونت‌های احتمالی در محل حضور خواهند داشت.

پس از کودتا در ترکیه تنش میان هواداران و مخالفان اردوغان جامعه آلمان را هم در بر گرفته است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس