وزیر آشتی ملی سوریه با اشاره به برگزاری نشست گروه‌های تروریستی در شهر حلب تأکید کرد دولت سوریه به صورت فردی با برخی افراد این گروه ها تماس برقرار کرده ولی هنوز وارد مذاکره مستقیم با آنها نشده است.

 به گزارش مشرق، «علی حیدر» وزیر آشتی ملی سوریه از برگزاری نشست میان گروههای مسلحی خبر داد که در شرق حلب محاصره شده‌اند.

حیدر تأکید کرد که دولت سوریه اطلاعاتی در اختیار دارد مبنی بر اینکه برخی از گروههایی که در این نشست حضور دارند، تمایل دارند که سلاح خود را کنار بگذارند؛ هر چند که برخی دیگر این مسئله را نمی‌پذیرند.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» تصریح کرد که دولت سوریه به صورت فردی با برخی از افراد مسلح تماس برقرار کرده و موضع گروههایی را که این افراد بدان وابسته بودند، نادیده گرفته است.

وزیر آشتی ملی سوریه همچنین تصریح کرد که دولت سوریه هنوز وارد مرحله مذاکره مستقیم با افراد مسلح نشده است.

حیدر درباره طرح انسانی روسیه در حلب نیز اظهار داشت که درباره اجرایی شدن این طرح، نشستهای مستقیمی میان دولت سوریه و گروههای مسلح وجود نداشته است و این مسئله نیز به مرحله گفت‌وگوی مستقیم با افراد مسلح نرسیده است.

در همین راستا، منابع خبری شنبه (روز گذشته) اعلام کردند که دهها خانواده از مناطق شرقی حلب خارج شده و شماری از افراد مسلح نیز خود و سلاحشان را به نیروهای ارتش سوریه تحویل دادند.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز دو روز پیش با صدور فرمانی، شرایط افرادی را که شامل عفو میشوند توضیح داد و مهلت داد که ظرف 30 روز خود و سلاحشان را در مقابل عفو عمومی تسلیم کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس