دولت فرانسه در پی حملاتی که گفته می‌شود توسط عوامل داعش در خاک این کشور انجام گرفته است، قصد دارد برای مدتی معین جلوی ساخت مسجد توسط خارجی‌ها را بگیرد.

سرویس جهان مشرق - نخست وزیر فرانسه، «مانوئل والس»، می گوید در حال بررسی یک ممنوعیت موقت بر ساخت مسجد در این کشور توسط خارجی هاست.

این خبر بعد از یک رشته حملات در فرانسه انجام می گیرد که گفته می شود توسط عوامل وابسته به داعش انجام گرفته است. آخرین نمونه ها از این حملات، حمله با کامیون در نیس و کشته شدن ده ها نفر و سر بریده شدن یک کشیش در کلیسایی در نرماندی بوده است.

ممنوعیت ساخت مسجد توسط خارجی ها در فرانسه

والس در گفتگو با روزنامه فرانسوی «لو موند» گفت که فرانسه باید در رابطه اش با اسلام بازاندیشی کند:

" به نظرم، این «امام» های مساجد هستند که باید در فرانسه یا جاهای دیگر آموزش ببینند. من حامی این برنامه ام که برای مدتی معین هیچ مسجدی با پول خارجی ها در فرانسه ساخته نشود... امیدوارم که میلیون ها مسلمان در کشور ما به ایفای نقش دموکراتیک و پایبندی به ارزش های جمهوری خواهانه ما وفادار باشند." او اضافه کرد، " ما باید با کسانی که از ایدئولوزی های بنیادگرایانه دفاع می کنند، بدون گذشت برخورد کنیم، آن هایی که با گفتمان بنیادگرایانه، اذهان را برای خشونت مهیا می‌کنند. سلفی گری هیچ جایی در فرانسه ندارد."

ممنوعیت ساخت مسجد توسط خارجی ها در فرانسه
کشیش فرانسوی کشته شده در نرماندی

گفتنی است که دهه هاست که در فرانسه و سایر کشورهای اروپایی، با پول کشورهایی چون عربستان سعودی مساجد و مراکز اسلامی ساخته می‌شود که توسط امامان وهابی افراطی اداره می‌شود. همین منابر و تریبون‌ها مهم‌ترین منابع تغذیه فکری جوانان عمدتا آفریقایی‌تباری هستند که به سوی تفکرات خشونت طلبانه افراطی گرایش دارند. تاکنون، به واسطه نفوذ عربستان سعودی در این کشورها، محدودیت قابل توجهی سر راه فعالیت این مساجد و مراکز تبلیغ وهابیت ایجاد نشده است. به نظر می‌رسد، تداوم حملات تروریستی از سال گذشته در فرانسه، تازه مقامات فرانسوی را بیدار کرده و آن ها متوجه خطری شده‌اند که سال های سال بیخ گوش ان ها در حال رشد و نمو بوده است.

ممنوعیت ساخت مسجد توسط خارجی ها در فرانسه

او اذعان کرد که کشته شدن یک کشیش 85 ساله به نام «ژاک حامل»، در روز سه شنبه، توسط کسی که تازه از زندان آزاد شده بود و برچسب الکترونیکی نظارتی بر خود داشت و تحت نظر با خانواده اش زندگی می کرد، یک «شکست»(برای دستگاه های امنیتی فرانسه) بود.

حامل بعد از آن که در کلیسایی در نورماندی، در شمال فرانسه، توسط دو تروریست به گروگان گرفته شد، با بریده شدن گلویش کشته شد. داعش مسوولیت این حمله را پذیرفت. دو گروگان گیر در نهایت با شلیک گلوله پلیس کشته شدند.

فرانسه بعد از حمله مرگبار در نیس در 14 جولای، در وضعیت هشدار بالای امنیتی به سر می برد. حمله ای که با کامیون پر از نارنجک و اسلحه یک جوان تونسی تبار انجام گرفت و 84 کشته به جای گذاشت. چند روز بعد از آن، یک پایگاه اینترنتی متعلق به داعش بیانیه ای از این گروه منتشر کرد که مسوولیت این حمله را به عهده گرفت.

ممنوعیت ساخت مسجد توسط خارجی ها در فرانسه
عامل سر بریدن کشیش فرانسه

همزمان در روز جمعه، شورای اسلامی فرانسه(CFCM) از مسلمانان خواست که در آیین عشای ربانی کلیساها حاضر شوند تا همبستگی خود را با مسیحیان فرانسه نشان دهند. این شورا بریدن سر یک کشیش 85 ساله را «ترور بزدلانه» خواند:

" حرکت شما، همبستگی و همدردی مسلمانان فرانسه را با مسیحیان کشورمان نشان می دهد، بعد از تراژدی تازه ای که کشور ما را به خاطر جنایت در محل عبادت، در اندوه فرو برده است."

پروفسور «برونو دروئِسکی» از موسسه ملی زبان ها و تمدن های شرقی می گوید هدف گروه های تروریستی ایجاد این احساس در مردم فرانسه است که در همه جای این کشور در خطر قرار دارند:

" به نظرم تروریست ها سناریوها و شیوه های مختلفی دارند و روش های متفاوتی را در زمان های مختلف به کار می گیرند تا پلیس فرانسه هیچ گاه نداند که حمله بعدی چگونه است. این بخشی از زرادخانه روانی آن‌هاست. هدفشان می‌تواند ایجاد شکاف میان مسیحیان و مسلمان ها باشد، به ویژه میان کلیسای کاتولیک فرانسه و سازمان های اسلامی کشور."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    0 0
    ما هم با این مساجد مخالفیم مسجدی که ا...
  • ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    0 0
    فرانسه خخخخخ
  • ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    0 0
    این حملات کار آمریکای شیطان هستش!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس