۱۶۸۴ نیروی نظامی از جمله افسران عالیرتبه ترکیه روز بیست و هفتم ماه ژوئیه از ارتش این کشور اخراج شدند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری حریت، ۱۶۸۴ نیروی نظامی از جمله افسران عالیرتبه ترکیه روز بیست و هفتم ماه ژوئیه از ارتش این کشور اخراج شدند.

بنا بر فرمان «وضعیت اضطراری» که در روزنامه رسمی ترکیه انتشار یافت؛ ۸۷ ژنرال، ‌۷۲۶ افسر ارتش و ۲۵۶ درجه دار نیروی زمینی ارتش ترکیه از سمت خود برکنار شدند.

از نیروی دریایی ترکیه حدود ۳۲ دریاسالار، ۵۹ مقام نظامی و ۶۳ درجه دار و از نیروی هوایی ارتش این کشور نیز ۳۰ ژنرال، ۳۱۴ افسر ارتش و ۱۱۷ درجه دار اخراج شدند.

افزون بر برکناری نیروهای نظامی، فرماندهی ژاندارمری و گارد ساحلی نیز تحت نظارت وزارت کشور ترکیه قرار گرفت.

همچنین به موجب این فرمان سه خبرگزاری، ۱۶ شبکه تلویزیونی، ۲۳ ایستگاه رادیویی، ‌۴۵ روزنامه، ‌۱۵ مجله و ۲۹ مرکز چاپ و نشر در ترکیه تعطیل شدند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سروش ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    0 0
    این همه نظامی کجا میرن جز اینکه به تکفیرها درسوریه میپیوندند و در نوک حمله قرار میگیرند اینها اهداف ترکیه هستند برای یورش به سوریه به همراه تجهیزاتی که گم شده اند اگر گم شده باشند چند تا انبار مهمات گم شده که ما از آن بیخبریم و اصلا صداش رو هم درنیاوردند اینها فرایند فریب منطقه هستند تا به نیروهای سفیانی تجهیزات بدن چه دریایی و چه هوایی و لجستیک کل کودتا داستان سرایی است در واقع اینها هدیه دولت اردوغان هستش به سلفی های سفیانی تبار که دارن برای حمله ای بزرگ خودشون رو آماده میکنند و این کودتا برای اینکه که چشمان ما رو کورکنند تا اونها بتونند این همه نیرو و تجهیزات رو جابه جا کنند اون هم در قالب افسانه ای به نام کودتا و گولنیستها اینها همش برای انحراف افکار عمومی در جهان و برای به بازی گرفتن ایران و روسیه و کشتار در عراق و سوریه هستش میگید نه زمان ثابت خواهد کرد اگر این کبراها و آپاچی ها و این کشتی های جنگی در سوریه و سواحل اون پیدا نشده هرچی می خواهید بگید.
  • نوه حضرت آدم ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    0 0
    منتظر ظهور داعش در ترکیه باشید با وجود ناراضیان مدنی وکرد ها در این کشور وبا اخراج این تعداد افسر عالیرتبه ترکیه در آینده ای نزدیک بی امنیت خواهد شد ودوران آرامش آن به سر آمده نقشه جغرافیای منطقه تغییر خواهد کرد وخیلی زود کشور کردستان تشکیل خواهد شد کردستانی به وسعت زیاد که از خاک سوریه وعراق وترکیه شامل آن خواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس