کد خبر 607282
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

صدر اعظم و وزیر امور خارجه اتریش در پیام هایی ضمن ابراز بهت و حیرت خود از تیراندازی در مونیخ آلمان ، با خانواده های قربانیان ابراز همدردی کردند.

 به گزارش مشرق، «کریستین کرن» صدر اعظم آلمان در پیامی ، بهت و حیرت خود را درباره «ساعات دلخراش و فوق العاده» ابراز داشت.

کرن در پیامی در صفحه فیسبوک خود افزود: عالی ترین احترامات خود را نثار پلیس و امدادگران می کنم که برای محافظت از مردم در مونیخ تلاش می کنند.

«سباستین کورتز» وزیر امور خارجه اتریش نیز در پیامی ضمن ابراز بهت و حیرتش از حمله جمعه شب در مونیخ آلمان که 9 کشته در پی داشت ، با خانواده های قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد.

کورتز در پیامی توییتری ضمن تسلیت به خانواده قربانیان گفت که به دوستان آلمانی خود فکر می کند.

بر اساس اعلام پلیس آلمان، تیراندازی جمعه شب در مجتمع تجاری «المپیا» در مونیخ آلمان موجب کشته شدن 9 نفر و مجروح شدن 16 نفر شد که حال برخی از آنان وخیم اعلام شده است.

در پی این حادثه ، «ولفگانگ سوبوتکا» وزیر کشور اتریش اعلام کرد که احتمال انجام حملات تروریستی در اتریش هم وجود دارد. وی بامداد شنبه در عین حال به شهروندان اتریشی اطمینان داد که تمام تدابیر امنیتی برای جلوگیری از هرگونه حمله تروریستی انجام شده است.

در پی این حادثه همچنین «کونراد کوگلر» مسئول امنیتی اتریش از تشدید تدابیر امنیتی در مرز اتریش با آلمان خبر داد و اعلام کرد نیروهای ویژه امنیتی اتریش نیز به حال آماده باش در آمده است.

آلمان و اتریش صدها کیلومتر مرز مشترک از جمله در امتداد مرزهای ایالت باواریا در جنوب آلمان محل وقوع تیراندازی جمعه شب دارند.

پلیس مونیخ اعلام کرده عامل تیراندازی یک نوجوان آلمانی - ایرانی بوده و انگیزه او مشخص نیست.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس