معاون اول قوه‌قضائیه گفت: امروز بسیاری از تروریست‌های که در عراق و سوریه و سایر کشورها جنایت می‌کنند، دست‌پرورده کشورهای غربی سلطه‌گر هستند.

به گزارش مشرق، حجةالاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در دیدار با رئیس آمبودزمان کشور نامیبیا که ظهر امروز در ساختمان مرکزی قوه‌قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران یک کشور بزرگ و تأثیرگذار است و آمادگی دارد تا تجربیات خود را در زمینه‌های گوناگون در اختیار کشورهای مستقل از جمله نامیبیا قرار دهد.

معاون اول قوه‌قضائیه ادامه داد: امروز متاسفانه برخی کشورهایی که به ظاهر دارای قدرت‌ نظامی، سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای هستند نسبت به کشورهای کوچک ظلم می‌کنند اما چنانچه این کشورها با هم همکاری و استقامت کنند، قطعاً مقابل ظالمین پیروز می‌شوند. این تجربه بسیار بزرگی است که ایران در طول سی و چند سال داشته است.

محسنی اژه‌ای افزود: برخی کشورهای سلطه‌گر، سالیا سال بر کشورهای آفریقایی ظلم کردند و آنها را مورد استعمار و استثمار قرار دادند و به منافع مردم آفریقا دست‌اندازی کردند اما امروز برخی از این کشورها مستقل شدند که امیدوارم استقلال‌شان روز به روز بیشتر شود.

معاون اول دستگاه قضا اضافه کرد: متأسفانه امروز یکی از ابزارهای نظام سلطه به ویژه کشورهای استعمارگر غربی، استفاده از عنوان حقوق بشر برای وارد کردن فشار بیشتر به سایر کشورهاست و قصد دارند تعریف خود را از حقوق بشر به کشورهای جهان اسلام تحمیل کنند.

وی توضیح داد: کشورهای سلطه‌گر غربی، بیشترین ظلم را به بشر امروز می‌‌کنند اما تحت عنوان حقوق بشر، برخی کشورهای دیگر را تحت فشار و ستم قرار می‌دهند. ما معتقدیم که قوه‌قضائیه در هر کشور می‌تواند مقابل این ظلم جهانی و جنایت‌های که توسط افراد سلطه‌گر اعمال می‌شود، بایستد و نقش قابل توجه ایفا کند.

محسنی‌اژه‌ای افزود: یکی از ظلم‌های بزرگ نظام سلطه این است که افرادی را به عنوان تروریست آموزش می‌دهند و تجهیز می‌کنند و آنها را در راستای تامین منافع خود بکار می‌گیرند و از طرف دیگر اسلام‌ستیزی می‌کنند و به کشورهای اسلامی ظلم می‌کنند.

معاون اول دستگاه قضا گفت: امروز بسیاری از تروریست‌ها در عراق، سوریه و کشورهای دیگر، دست‌پرورده برخی کشورهای غربی هستند و به ویژه از سوی آمریکا حمایت می‌شوند و پول، سلاح و اطلاعات دریافت می‌کنند و از طرف دیگر بهانه‌ای شده‌اند تا علیه اسلام و مسلمین تبلیغات صورت گیرد.

محسنی‌اژه‌ای به وظایف سازمان بازرسی اشاره کرد و گفت: گزارش‌های سازمان بازرسی مبنای تشکیل پرونده قضایی می‌شود و بازرسی صرفاً توصیه نیست بلکه بر اساس گزارش‌های که در این سازمان تهیه می‌شود، بررسی‌ها صورت می‌گیرد تا اگر حقی ضایع شده، به مسیر خودش بازگردد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس