سفیر آمریکا در آنکارا ضمن رد اتهامات در خصوص حمایت آمریکا از کودتای نافرجام ترکیه، از آمادگی مقامات دولتی آمریکا برای گفتگو با همتایان ترک خود در خصوص استرداد «فتح الله گولن» خبر داد.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری دیلی صباح، «جان باس» سفیر آمریکا در آنکارا ضمن رد اتهاماتی در خصوص حمایت آمریکا از کودتای نافرجام نظامی در این کشور، از آمادگی مقامات دولتی آمریکا برای دیدار و گفتگو با همتایان ترک خود در خصوص شرایط استرداد «فتح الله گولن» خبر داد.

سفیر آمریکا در ترکیه گفت که گزارش برخی رسانه ها و اظهارات مقامات دولتی [ترکیه] مبنی بر حمایت آمریکا از کودتای نافرجام در این کشور «کاملاً نادرست» است و این  حدس و گمانه زنی ها به روابط دیرینه دو کشور لطمه خواهد زد.

جان باس در بیانیه ای که در وبسایت سفارت آمریکا انتشار یافت،‌ اعلام کرد که آمریکا مایل است در روند تحقیقات پیرامون این کودتای نافرجام به ترکیه یاری رساند و هرگونه درخواست استرداد را در صورت مطابقت آن با الزامات قانونی مورد بررسی قرار خواهد داد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «من [به عنوان سفیر آمریکا در ترکیه] اظهارات و اخباری را که نشان می دهند آمریکا در تلاش برای تضعیف امنیت ترکیه و ممانعت از تبدیل شدن آن به یک کشور موفق و قدرتمند است، رد می نمایم. اتحاد ما [واشنگتن و آنکارا] نشان می دهد که ما [آمریکا] به طور مستمر در ترکیه، در امنیت، و در رونق و شکوفایی آن سرمایه گذاری کرده ایم و به یاری رسانی به افرادی که خواهان یک ترکیه قدرتمند و شکوفا هستند، همچنان متعهد هستیم».
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس