نتایج نظرسنجی موسسه «ایفوپ» نشان می دهد که 67 درصد مردم به دولت و تلاش هایش در مبارزه با تروریسم بی اعتماد هستند.

 به گزارش مشرق، به نقل از تارنمای روزنامه فرانسوی «لو فیگارو»، نظرسنجی موسسه ایفوپ که به سفارش همین روزنامه و یک روز پس از حمله تروریستی در شهر «نیس» در جنوب فرانسه صورت گرفته حکایت از آن دارد که 67 درصد مردم به شخص «فرانسوآ اولاند» رئیس جمهوری و دولتش در مقابله با تروریسم اعتماد ندارند.

موسسه نظرسنجی ایفوپ، نخستین مرکز افکارسنجی فرانسه است که در سال 1938میلادی آغاز به کار کرد. این مرکز اکنون یکی از مهمترین مراکز نظرسنجی این کشور محسوب می شود.

آخرین نظرسنجی موسسه ایفوپ از میزان اعتماد مردم به فرانسه در 5 ژانویه 2016 (15 دی 94) میزان اعتماد به دولت را 51 درصد ثبت کرده بود. نظرسنجی جدید نشان می دهد که میزان اعتماد به دولت در شش ماه گذشته، 16 درصد کاهش یافته است.

نظرسنجی اخیر همچنین نشان می دهد که 81 درصد از فرانسوی ها معتقدند که فرانسه در حال جنگ است و برای پذیرش تشدید تدابیر امنیتی ، کنترلی و نیز محدود شدن برخی از آزادی هایشان در مسیر مبارزه با تروریسم آمادگی دارند.

در پی حمله تروریستی در شهر توریستی نیس در جنوب فرانسه، دولت این کشور با انتقادهای جدی در زمینه اقدامات امنیتی و حضور ناکافی بودن نیروهای پلیس حین برگزاری جشن روز ملی فرانسه (14 ژوئیه/ 24 تیر) مواجه شده است.

به گزارش ایرنا، در ساعات اولیه بامداد جمعه (25 تیر) و در پایان جشن روز ملی فرانسه در شهر نیس در جنوب این کشور، یک کامیون به رانندگی « لحویج بوهلال» فرانسوی تونسی تبار 31 ساله، به جمعیتی که در حال ترک مراسم بودند، هجوم برد و در مسیری دو کیلومتری، افرادی را زیر گرفت و بسیاری را به رگبار بست.

در این حمله 84 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 300 نفر نیز مجروح شدند. 10 تن از قربانیان کودک و نوجوان هستند.

گروه تروریستی «داعش» مسوولیت حمله مرگبار نیس را برعهده گرفت.

«فرانسوآ اولاند» رئیس جمهوری فرانسه در نخستین واکنش، این حمله را اقدامی تروریستی خواند و از تمدید سه ماهه وضعیت اضطراری که پس از حملات تروریستی 13 نوامبر (22 آبان) آغاز شده است، خبر داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس