کد خبر 603733
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲

مجلس نمایندگان آمریکا 14 سال پس از انتشار گزارش مربوط به علل و حواشی حمله‌های 11 سپتامبر و مخفی شدن 28 صفحه مربوط به نقش سعودی‌ها از دید عموم، رأی به انتشار این اسناد داد.

به گزارش مشرق، سال 2002 گزارشی از علل و حواشی حملات 11 سپتامبر توسط دولت آمریکا تنظیم شد ولی 28 صفحه از آن که گفته می‌شود به نقش سعودی‌ها در این ماجرا اشاره می‌کند، هیچ‌گاه متشر نشد؛ امشب مجلس نمایندگان رأی به انتشار این صفحات داد.
 
در پی این تصمیم، کمیته منتخب اطلاعاتی مجلس، این اسناد را منتشر کرد. بخش‌های مهم این گزارش متعاقباً به اطلاع مخاطبان فارس خواهد رسید.
 
از میان 19 نفری که متهم به ترتیب‌دادن حملات مشکوک یازده سپتامبر شدند، 15 نفر ملیت سعودی، 2 نفر ملیت اماراتی، یک نفر ملیت لبنانی و یک نفر ملیت مصری داشتند.
 
عربستان پیش از این تهدید کرده که در صورت انتشار این اسناد، 700 میلیارد دلار پول حاصل از فروش نفت را که در آمریکا سرمایه‌گذاری کرده، بیرون می‌کشد.
 
تهدید مالی عربستان چیز جدیدی در عرصه روابط بین‌الملل نیست.
 
ماه گذشته عربستان توانست با تهدید قطع کمک مالی به سازمان ملل، نام خود را از میان ناقضان حقوق‌بشر بیرون بکشد. «بان کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل چند روز پس از این ماجرا، از خبرنگاران منتقد خواسته بود به کودکانی فکر کنند که در صورت قطع کمک مالی عربستان، زندگی‌شان با مشکلاتی روبرو می‌شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • mohtaj ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
    0 0
    700 میلیارد دلار به تومان خودمون چقدر میشه؟
  • ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
    0 0
    ؟
  • ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    خدا حکومت ال سعود رو لعنت کنه ولی آل سعود عرضه انجام یازده سپتامبر رو نداشت اگر همه قدرتش رو بسیج میکرد این حادثه یک مناسک شیطانی بود و توسط ایلومناتی جهانی انجام شد خدا دروغگویان رو رسوا کند
  • مرصاد ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    پولا مارو که خوب میتونن بلوکه کنن خب پولای سعودی هارو هم بلوکه کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس