کد خبر 602937
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵

ایالات متحده همان‌طور که باراک اوباما رئیس جمهور قول داده است، از ۱۰هزار پناهجوی سوری در سال مالی جاری استقبال خواهد کرد.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان کری وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در سخنانی تاکید کرد: واشنگتن همان‌طور که باراک اوباما رئیس جمهور قول داده است، در سال مالی جاری از 10هزار پناهجوی سوری استقبال می کند.

واشنگتن به خاطر اقدامات ناکافی برای اسکان پناهجویان و آوارگان سوری از سوی برخی فعالان حقوق بشر مورد انتقاد واقع شده است.

جان کری گفت: آمریکا هم اکنون در مسیر لازم برای پذیرش 10هزار آواره آسیب دیده سوری است که از اردوگاه های سازمان ملل و توسط نهادهای امنیتی و اطلاعاتی آمریکا انتخاب شده اند.

وزیر خارجه آمریکا افزود: من افتخار می‌کنم که آمریکا سهم زیادی در ارسال کمک‌های انسان دوستانه برای سوریه داشته، ولی همه ما اذعان داریم که هنوز کارهای زیادی باید انجام شود.

کری یادآور شد: سوریه بدترین بحران انسانی پس از جنگ جهانی دوم به شمار می رود و بیش از 4.8 میلیون نفر تاکنون خاک این کشور را ترک کرده‌اند.

سخنان وزیر خارجه آمریکا در حالی مطرح می‌شود که این کشور از بزرگترین حامیان گروه‌های تروریستی در سوریه به شمار می‌رود که با ارسال‌ میلیون‌ها دلار و سلاح‌های پیشرفته برای تروریست‌ها در سوریه باعث کشته و آواره شدن هزاران شهروند بی‌گناه این کشور شده و از مسببان اصلی مهاجرت مردم از سوریه بوده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • تیارا ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    0 0
    زکی :-\

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس