کد خبر 602465
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹

نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که دلایل زیادی برای جنگ با سوریه، عراق و مصر ندارند و باید روابط را بهبود بخشند.

به گزارش مشرق، در حالی که مردم ترکیه هفته‌های اخیر را شاهد تغییر جهت‌های سیاسی مختلف در قبال روسیه و رژیم صهیونیستی بوده‌اند، امروز نیز «بینالی ایلدریم» نخست وزیر ترکیه اعلام کرد دلایل زیادی برای جنگیدن با سوریه و مصر ندارند.
 
ایلدریم طی جلسه آکادمی سیاسی حزب عدالت و توسعه با بیان اینکه آنکارا به بهبود روابط با همسایه‌ها ادامه خواهد داد، گفت: «دلایل زیادی برای جنگیدن با عراق، سوریه، مصر و دیگر کشورهای منطقه نداریم. بلکه دلایل زیادی وجود دارد تا روابطمان را پیشرفت دهیم.»
 
به نوشته روزنامه «حریت» وی که پیشتر گفته بود ترکیه کشورهای دیگر را بعنوان دوست می‌نگرد، افزود: «ما دوستی خود را افزایش و خصومت‌ها را کاهش خواهیم داد. ما دوستی خود را داخل کشور نیز افزایش می‌دهیم. ما از مباحثات بی‌معنی و پوچ اجتناب می‌کنیم. از هم اکنون، دوستی خود را با کشورهای حاشیه دریای سیاه و دریای مدیترانه تقویت می‌کنیم. اختلافاتمان را در سطح حداقلی نگاه خواهیم داشتیم.»
 
نخست وزیر ترکیه در اظهار نظری عجیب ساقط کردن جنگنده روسیه را کاری درست خوانده و تاکید کرد: «اما خصومت میان کشورها نباید دائمی باشد. روابط میان دولت‌ها می‌تواند تلخ شود اما آنچه که افکار عمومی می‌طلبد، مهم است. مردم این اختلافات را تایید نمی‌کنند و در پایان حسن نیت است که غالب خواهد شد.»
 
اظهارات ایلدریم در حالی است که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه اخیر بطور تلویحی گفته بود باید روابط را با کشورهای همسایه بهبود بخشید و سیاستمداران حوزه وزارت خارجه این کشور نیز از احتمال تغییر رویکرد در قابل سوریه خبر می‌دهند.
 
ترکیه پیشتر روابط دیپلماتیک خود را با روسیه و رژیم صهیونیستی به حالت عادی برگرداننده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس