معاون رئیس‌جمهوری آمریکا با اشاره به خشونت‌های اخیر مأموران پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان اعلام کرد که همچنان نژادپرستی سازمانی در سراسر آمریکا وجود دارد.

به گزارش مشرق،  «جو بایدن» معاون «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه روز دوشنبه (دیروز) با شبکه «ام اس ان بی سی» تصریح کرد که ارتباطات نزدیک‌تری باید میان مأموران پلیس و جامعه‌ای که به آن خدمت می‌کنند برقرار شود.
 
وی در خصوص حوادث اخیر خشونت پلیس علیه سیاهپوستان گفت: «هنوز نژادپرسی سازمانی در سراسر جامعه ما وجود دارد. اوضاع کمی بهتر شده است اما راه زیادی را باید در این زمینه طی کنیم....حقیقت این موضوع این است که عملاً این مسئله به صورت تدریجی بهتر شده است اما حقیقت اینجاست که این مسئله به اندازه کافی خوب نشده است».
 
بایدن ادامه داد که کشور می‌بایست «به تلاش خود ادامه دهد» و بودجه تلاش‌هایی را تأمین کند که به پلیس و جامعه اجازه دهد، تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشند.
 
«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه (دیروز) با گروهی از مقامات اجرای قانون آمریکا در پی خشونت‌های پلیس علیه سیاهپوستان و کشته شدن 5 پلیس آمریکایی در دالاس دیدار کرد.
 
بایدن روز دوشنبه گفت: «پلیسی که امروز با وی دیدار کردم گفت، «ما وصله‌های ناجور داریم، من خودم این مسئله را می‌دانم. هر شغلی وصله‌های ناجور دارد. اما اکثر افسران پلیس، منصفانه عمل می‌کنند».
 
عصر چهارشنبه هفته گذشته، «فیلاندو کستایل»، مرد سیاهپوست 32 ساله که همراه نامزد و دختر 4 ساله‌اش در حال رانندگی در یکی از خیابان‌های ایالت «مینه‌سوتا» بود، حین توقف در ترافیک مورد اصابت گلوله پلیس قرار گرفت و کشته شد. «آلتون استرلینگ» نیز سیاهپوستی دیگر بود که یک روز قبل از آن با گلوله افسران پلیس در ایالت «لوئیزیانا» آمریکا جان خود را از دست داد.
 
صبح روز جمعه (پنج‌شنبه شب به وقت آمریکا) معترضان به اقدامات نژادپرستانه افسران پلیس آمریکایی و کشتار اخیر سیاهپوستان در شهرهای مختلف آمریکا به خیابان‌ها آمدند. در دالاس اما حوادثی که اتفاق افتاد اندکی فراتر از اعتراض و تظاهرات و دستگیری معترضان رفت.
 
تعدادی تک‌تیرانداز که در ساختمان «بانک آمریکا» مخفی شده بودند، به سمت نیروهای پلیس شلیک کرده و 12 افسر پلیس در این تیراندازی‌ زخمی شدند که در نهایت 5 افسر پلیس به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست دادند.
 
پلیس دالاس در جریان تبادل آتش با افراد مسلح که در ساختمان مخفی شده بودند، سه نفر را دستگیر کرد اما فرد چهارم حاضر نشد تسلیم شود و در نهایت گزارش‌هایی مبنی بر کشته شدن وی و برطرف شدن تهدید موجود منتشر شده بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس