کد خبر 602370
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶

در سال 94 در مجموع 5220 ورزشکار در قالب تیمهای ورزشی به کشورهای مختلف اعزام شدند.

به‌ گزارش مشرق، نصرالله سجادی، در نشست خبری خود به موضوع تعداد سفرهای خارجی تیم‌های ورزشی ایران اشاره کرد و گفت: بر خلاف نظر عده ای که معتقد هستند تعداد اعزام‌ها کم بوده  با ارائه آمار اعلام می‌کنم که این گونه نبوده است.

وی در ادامه به سفرهای تعدادی از ورزشکاران فدراسیون‌های المپیکی در سال 94 به ترتیب زیر اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه فدراسیون کشتی در سال 94 به 36 کشور تعداد 1226 ورزشکار اعزام کرده است. در سه ماهه نخست امسال نیز تا پایان خرداد ماه این فدراسیون 247 ورزشکار خود را به 12 کشور اعزام کرده است. همچنین فدراسیون تکواندو در سال 94 مجموعا 59 سفر خارجی داشت که 684 ورزشکار در رده‌های مختلف را به 21 کشور جهان اعزام کرده است. فدراسیون وزنه‌برداری نیز در سال 94 پانزده اعزام خارجی داشت که 156 ورزشکار را به شش کشور جهان اعزام کرده است.

معاون ورزش توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش  و جوانان در ادامه، خاطر نشان کرد: در مجموع در سال 95 ، 545 مجوز از سوی شورای برون مرزی صادر شده است و پنج هزار و 220 ورزشکار در مجموع به 243 کشور اعزام شده‌اند که در این میان فدراسیون‌های   المپیکی و پارالمپیک در سه ماهه نخست سال 95 ، 79 مجوز شورای برون مرزی دریافت کرده‌اند که 996 ورزشکار را به 61 کشور جهان اعزام کرده‌اند.

وی اضافه‌ کرد: اطلاعات و آمار دقیق تعداد اعزام‌ها و نام افراد در سیستم وزارت ورزش  و جوانان موجود است و کاملا در جریان این موضوع هستیم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس