کد خبر 602252
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)‌، با بیان اینکه کمیته امداد فرامذهبی و فراقومی عمل می‌کند، گفت: تمرکز امداد بر افزایش خدمات است نه فقط پرداخت مستمری.

به گزارش مشرق، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)‌، صبح امروز (سه‌شنبه 22 تیر) در جلسه علنی پارلمان به ارائه گزارشی از عملکرد و اهداف کمیته امداد پرداخت.

فتاح با بیان اینکه حدود 15 ماه است با حکم مقام معظم رهبری وی و هیئت امنای جدید منصوب شده‌اند، گفت: هدف ما کسب رضایت مددجویان و افزایش اعتماد عمومی مردم به کمیته امداد است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)‌ با اشاره به اینکه تکیه اصلی ما بر کمکهای مردمی از نظر کمی و کیفی است، خاطرنشان کرد: اگر ما به فقر به صورت درست نپردازیم عوارض آن به صورت عمیق‌تر دامن جامعه را می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه کار کمیته امداد پیشگیری است، اظهار کرد: با توجه به تورم جامعه اثربخشی پرداختی مستمری کاهش پیدا کرده است. وزن بودجه امداد در سال 95، یک و نیم درصد بودجه جاری کل کشور است.

فتاح با بیان اینکه مسکن، اشتغال، درمان و ازدواج از دغدغه‌های خانواده‌های تحت پوشش کمیته است، گفت: تمام خانواده‌ها تحت پوشش خدمات درمانی هستند ولی با همه این مسائل سال 94 بالغ بر 300 میلیارد تومان صرف درمان کردیم و همه مددجویان تحت پوشش بیمه حوادث نیز هستند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)‌، افزود: برنامه ما افزایش حمایت از کمیته است و طرحهایی مانند طرح صدقات، زکات، اکرام ایتام و طرح محسنین برای توسعه روحیه انفاق در بین مردم عزیز کشور ماست.

وی با بیان اینکه کمیته امداد فرامذهبی، فراجناحی و فراقومی است و در انتخابات به هیچ وجه دخالت سیاسی نمی‌کند، اظهار کرد: سعی ما این است که در چارچوب شرع و نقطه نظرات رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم.

فتاح با بیان اینکه تمرکز امداد بر افزایش خدمات است نه فقط پرداخت مستمری، تصریح کرد: در بودجه 95 منابع بانکی برای ایجاد اشتغال بین مددجویان به 50 درصد رسیده است در سال 94 با اقدامی که انجام دادیم 2 هزار تراکتور به مددجویان روستایی واگذار شد و 3000 وانت هم برای ترابری بین روستاها خریداری شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)‌ گفت: 190 دفتر خدمات حقوقی در سطح کشور مشغول انجام وظیفه به مددجویان هستند و 2 هزار وکیل هم داوطلبانه خدمت می‌کنند.

وی افزود: به فضل الهی با صرف منابع بانکی با صرف 140 میلیارد تومان قرض‌الحسنه برای 1300 نفر فرصت شغلی ایجاد شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس