کد خبر 600477
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۹

در روز سه‌شنبه 29 آبان‌‌ماه سال 1362 در عملیات والفجر 4 در منطقه پنجوین در حالی که چند ماه از ازدواجش گذشته بود به مقام شهادت نائل آمد و پیکر پاکش پس از تشییع باشکوه در گلزار شهدای بابل به خاک سپرده شد.

طلبه‌ای که مزد مجاهدتش را در پنجوین گرفتبه گزارش مشرق، روحانی شهید سید جواد باقری فرزند سید محمد در مردادماه سال 1342 در روستای اگرتیج‌کلا ـ قائمیه ـ بابل به‌دنیا آمد، پس از اتمام دوران تحصیل راهنمایی به حوزه علمیه رستم‌کلای بهشهر و سپس به حوزه علمیه ولی عصر (عج) فریدونکنار رفت، چند سالی را در این دو حوزه مشغول تحصیل شد. 

با شروع انقلاب اسلامی، همراه با مردم در تظاهرات شرکت کرد و یک‌سال به حوزه نرفت تا در تمامی فعالیت‌های انقلابی حضور داشته باشد و می‌گفت: «امروز مبارزه با رژیم شاهنشاهی از همه چیز بالاتر است، وقتی که اسلام پیروز شد ما می‌توانیم به‌راحتی درس و بحث خود بپردازیم».

 پس از انقلاب مجدداً به حوزه علمیه رفت و به ادامه تحصیل پرداخت و پس از مدتی به حوزه علمیه مشهد رفت، در حین تحصیل چهار بار به جبهه رفت تا این که در روز سه‌شنبه 29 آبان‌ ماه سال 1362 در عملیات والفجر 4 در منطقه پنجوین در حالی که چند ماه از ازدواجش گذشته بود به مقام شهادت نائل آمد و پیکر پاکش پس از تشییع باشکوه در گلزار شهدای بابل به خاک سپرده شد.

*خصوصیات اخلاقی شهید از زبان همسرش

یک روز از او پرسیدم چرا در کارهای منزل به من کمک می‌کند؟ در جواب گفت: «شما باید این سوأل را از امیرالمومنین(ع) بپرسید چون ایشان در کارهای منزل به همسرش کمک می‌کرد پس من چطور ادامه‌دهنده روش مولی‌الموحدین (ع) نباشم؟!»

همیشه دلش می‌خواست کاری کند که خانواده به‌ویژه همسرش کوچک‌ترین ناراحتی از وی نداشته باشند، با این که حدود 2 ماه از ازدواج‌مان گذشته بود از من اجازه گرفت تا به جبهه برود و می‌گفت می‌خواهم راضی باشی.

* گزیده‌ای از وصیتنامه شهید

ای ملت ایران! به اسلام عزیز که ایمان آورده‌اید پای‌بند باشید و همچنان در صحنه انقلاب باشید، اسلام عزیز را که امام حسین (ع) با خون رنگین خود آبیاری کرد، ما باید تداوم بخش آن دین و مکتب باشیم، انسان اگر به دنیا و زرق و برق آن نگاه کند و به آخرت فکر نکند بداند که شکست خواهد خورد.

* فرازی از دست‌نوشته‌های شهید

ما اگر هدف‌مان را فقط خورد و خوراک و تجملات زندگی می‌دانستیم سر سازش با شما داشتیم، ولی در راه عقیده‌ خودمان خون و مجروحین زیادی دادیم و هر شهر و هر کوچه و هر خانه ما یک گلی از گل‌هایش را در راه اسلام پَرپَر کردند و گلستان شهدای ما از این رزمندگان پُرتوان پُر گشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    برندگان اصلی انقلاب این مخلصان هستند و خدا لعنت کند این صاحبان فیشهای نجومی را که به خیال خودشان از اینها پل ساختند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس