معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تلفن همراه دانش‌آموزی‌ گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، ورود تلفن همراه به مدارس ممنوع است.

ممنوعیت ورود تلفن همراه به مدارس
به گزارش مشرق، حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در خصوص ورود تلفن همراه و تبلت به مدارس اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، ورود تلفن همراه به مدارس ممنوع است.

وی با بیان اینکه در مواردی هم بحث تلفن همراه و تبلت دانش‌آموزی مطرح شده است، گفت: دو مرجع تأیید در آموزش و پرورش وجود دارد؛ مرجع تأیید فنی، مرکز نیروی انسانی و فناوری آموزش و پرورش است و باید استانداردهای فنی آن به تأیید این مرکز برسد.

کفاش افزود: مرجع تأیید محتوا نیز سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی است که محتوایی که می‌خواهند در تلفن همراه و تبلت دانش‌آموزی قرار دهند باید مورد تأیید آنها باشد که این تأییدیه را اگر داشته باشند خانواده‌ها می‌توانند از آنها استفاده کنند، آن هم در خارج از مدرسه و فعلاً برای استفاده در داخل مدرسه طرحی نداریم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: هر دو بخش به لحاظ استانداردهای فنی و محتوایی در حال مطالعه هستند و آنها این موضوع را به صورت کلان تأیید نمی‌کنند، بلکه باید شرکت‌ها و مؤسساتی که تولید‌کننده هستند امکانات فنی و محتوا را ارائه دهند تا وقتی تأییدیه گرفته شد برای دانش آموزان مورد استفاده قرار گیرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محسن ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 1
    باسلام خدمت شما بزرگواران ؛متاسفانه در برخی از شهرستانها استفاده از تبلت به صورت گسترده در مدارس استفاده می شود و آموزش و پرورش شهرستان هیچ عکس العملی در این زمینه انجام نمی دهدمثلا در شهرستان کلاله آموزشگاهی است تحت عنوان ذهن برتر که این آموزشگاه دانش آموزان را ناخواسته به سمت استفاده از این ابزارها سوق می دهد. خواهشمند است در این زمینه رسیدگی لازم انجام گیرد.باتشکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس