رئیس مجلس گفت: درباره مسئله محیط بانان لازم است کمیسیون کشاورزی یک کمیسیون مشترک با دولت داشته باشد و اگر نیاز به قانونگذاری در این باره هست، قوانینی در حمایت از محیط بانان تدوین شود.

به گزارش مشرق، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی پس از توضیحات رئیس سازمان محیط زیست درباره اقدامات انجام شده از سوی این سازمان گفت: درباره مسئله محیط بانان لازم است کمیسیون کشاورزی یک کمیسیون مشترک با دولت داشته باشد و اگر نیاز  به قانونگذاری در این باره هست، .

وی افزود: سازمان محیط زیست لایحه قانون هوای پاک را به مجلس داده است که لازم است کمیسیون کشاورزی این مسئله را نیز پیگیری کند.

لاریجانی ادامه داد: رهبر انقلاب درباره مسئله دیپلماسی محیط زیست صحبت کردند که خوب است در این زمینه سازمان محیط زیست با کمک آقای ظریف فعالتر پیگیری کنند. البته می دانم درباره کشور عراق پیگیری هایی صورت گرفته است اما باید این پیگیری ها جدی تر باشد.

رئیس مجلس عنوان کرد: در سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی رهبر انقلاب درباره استقرار نظام حسابرسی زیست محیطی صحبت کردند که خوب است در آستانه تدوین برنامه ششم پایه این موضوع را در برنامه پنج ساله تقویت کنید.

لاریجانی با اشاره به اینکه مسئله زباله در کشور مسئله عمومی است، خاطرنشان کرد: در دنیا زباله به عنوان طلای کثیف استفاده می شود. باید در فضای به وجود آمده این امکان در کشور ما نیز فراهم شود. چون هم برای محیط زیست مفید است و هم یک سرمایه ملی محسوب می شود.

وی گفت: اگر پهنه گستردگی محیط زیست را تبیین کنیم، برای سرمایه گذاری مناسب‌تر است، اگر این جغرافیا را تنظیم کنید ساده تر می توان سرمایه گذاری را به بخش های مختلف آن سوق داد.

رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: احیاء تالاب ها امر مهمی است و مجلس در موضوع محیط زیست پشتیبان سازمان محیط زیست است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس