کد خبر 595758
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۹

نخست‌وزیر ترکیه می‌گوید رئیس‌جمهور این کشور روز چهارشنبه یا پنجشنبه با رئیس‌جمهور روسیه دیدار خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «بن‌علی ییلدریم»، نخست‌وزیر ترکیه گفته «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه، روز چهارشنبه یا پنجشنبه با «ولادیمیر پوتین»، همتای روسی‌اش ملاقات خواهد کرد. 

روزنامه دیلی‌صباح این خبر را به نقل از نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرده، اما هنوز به جزئیات بیشتری از آن اشاره نکرده است. 

این خبر ساعاتی بعد از آن اعلام می‌شود که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین گفت که اردوغان در نامه‌ای به «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود، «برقراری مجدد روابط دوستانه در اسرع وقت» را از وی خواستار شد. وی بابت اقدام ترکیه در سرنگون کردن جنگنده سوخو 24 روسیه در ماه نوامبر، نیز عذرخواهی کرد.

روابط روسیه و ترکیه، بعد از نوامبر سال گذشته میلادی وارد تنش شد، در آن زمان جنگنده‌های اف‌ 16 ترکیه یک فروند سوخو 24 روسیه را در خاک سوریه هدف قرار دادند یکی از دو خلبان این جنگنده روسی در این حادثه جان خود را از دست داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمود ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    0 0
    خاک بر سرت اردوغان اینقدر گریه و زاری و التماس کردی که پوتین دلش به حالت سوخت. آخه توکه عرضه نداری جلو روسها بایستی این چه غلطی بود که کردی؟
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    0 0
    ترکیه عرضه هر کاری را دارد و کارش هم در دفاع از سرزمینش درست بود و ضمنا این دیدار تنها خواسته ترکیه نیست بلکه خود پوتین هم زیر بار تحریمها برای این لحظه ثانیه شماری میکرد. اردوغ فقط به دنبال منافع کشورش است و بس
  • حميد ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    0 0
    حالا اگه تركيه خلبان ما را تو كشور خودمون ميزد واكنش ما چي بود؟
  • مغز متفکر ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    0 0
    ناشناس عزیز.در این شبهای قدر از خداوند میخوام به راه راست هدایتت کنه و یه مقدار بهت عقل بده.ان شاا... به راه راست هدایت بشی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس