کد خبر 594571
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰

اسلام آباد و دوحه به تازگی قراردادی امضای کرده اند که بر اساس آن قطر تعدادی از هواپیماهای آموزشی تولید پاکستان معرف به 'سوپر مُشاق' را از این کشور خریداری می کند.

به گزارش مشرق، نیروی هوایی پاکستان قرارداد فروش هواپیماهای آموزشی تولید این کشور به قطر را گامی بلند در راستای موفقیت های این کشور در زمینه تولیدات دفاعی دانست.

در این گزارش، به جزئیات قرارداد میان پاکستان و قطر از جمله ارزش آن و تعداد هواپیمایی که قطر درخواست کرده، اشاره نشده است.

نیروی هوایی پاکستان همچنین اعلام کرده است که چند کشور دیگر خواستار خرید هواپیماهای آموزشی و همچنین جنگنده های جی-اف 17 به عنوان محصول مشترک پاکستان و چین هستند.

قطر از پاکستان هواپیمای آموزشی خرید+عکس

پیش از این نیز اخباری مبنی بر تمایل عراق، ترکیه و مصر برای خرید هواپیماهای آموزشی سوپر مشاق از پاکستان از سوی مقام های عالی این کشور اعلام شده است.

پاکستان همچنین به دنبال مشتری برای صادرات جنگنده های جی-اف 17 است که خط تولید آن توسط چینی ها در این کشور راه اندازی شده است.

پاکستان تا کنون در بازاریابی برای این جنگنده ها چندان موفق نبوده زیرا قیمت اعلامی از سوی این کشور نسبت به جنگنده های پیشرفته تر، رقم بالایی است ضمن اینکه جنگنده های جی-اف 17 در مقایسه با جت های جنگنده پیشرفته تر، از کیفیت و عملکرد ضعیفی برخوردار است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 0
    قرار بود 10 فروند فجر3 بدیم به هوانیروز ، چی شد ؟ تحویل دادن؟
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 0
    قطر در عمل نیازی به این هواپیماها حتی برای تفریح هم نداره بیشتر میخواد پولی تو جیب پاکستانیها بریزه و سبیلشونو چرب کنه و در کنار سعودیها خودی نشون بده.
  • مبارز ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 0
    کاری به کیفیت ضعیفشون ندارم، لااقل اینا تونستن تولید انبوه کنن، تولید انبوه
  • ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    1 0
    شما اگر تخصص داشتی چنین نظری نم دادی هزینه هر ساعت پرواز با یه جت چند میلیون تومنه در حالی که با یه هواپیمای ملخی سبک به چند صد هزار تومن هم نمی رسه...بخصوص که پاکستان ارزان ترین ها رو تولید می کنه چون پول بی ارزشی داره و نیروی انسانی زیاد
  • ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    2 0
    آفرین بر پاکستان و ترکیه که دارن در صنایع حساس هوایی زرهی و دریایی به خودکفایی واقعی می رسن و حتی صادر هم می کنن نه مثل ایران که فقط داخل مقالات کاغذی به خودشون برای دستاوردهای خودشون که تولید انبوه نمیشه افتخار می کنن!
  • ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    2 0
    ایران فقط لاف می زنه...در عمل کلآ می لنگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس