کد خبر 594444
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵

مدیرعامل مجموعه اسکی دربندسر با اشاره به هزینه‌های زیاد این پیست، گفت: ورزش اسکی برای متولیان درآمد خوبی ندارد و حتی خارجی‌ها نیز به این موضوع اذعان دارند.

به گزارش مشرق، حسین ساوه در خصوص اقدامات اخیر انجام شده در پیست اسکی دربندسر، تصریح کرد: اگر بخواهیم پروسه ای دو ساله در پیست اسکی دربندسر را درنظر بگیریم متوجه تغییرات فیزیکی و ظاهری زیادی در مجموعه می شویم. ساخت محدوده ورودی، طراحی و اجرای محوطه حیاط، سیستم ورودی و کنترل الکترونیکی آن، احداث واحد فروش بلیط، احداث مرکز فوریت های پزشکی، رستوران کارکنان، واحد فنی، انبار و تجهیزات بالابرها در ساختمان تله کابین و ایجاد سوله پارکینگ در قله بالا و ایستگاه آخری از جمله اقدامات ما در طی این دو سال بود.

وی افزود: پس از اتفاق تلخی که در سال ۹۳ برای یکی از اسکی بازان رخ داد پیست جدیدی را طراحی کردیم که در فصل اسکی که گذشت نیز اکثر مردم از این پیست استفاده می کردند. پیست اسکی دربندسر امسال از نظر ایمنی، وسعت و طول شرایط بسیار مناسبی داشت و خیلی از افراد نیز این رضایتمندی خود را شخصا به اطلاع من رساندند! در طی این دو سال حدود ۵ تا ۶  میلیارد برای توسعه و بازسازی دربندسر هزینه کردیم.

مدیرعامل مجموعه اسکی دربندسر با اشاره به برنامه های پیش روی این پیست در سال جاری عنوان کرد: می توان از فضای پیست اسکی دربندسر برای برگزاری کنسرتها و مراسم رسمی قانونی جشنها استفاده کنیم و مردم و علاقه مندان از امکانات مجاز پیست بهره ببرند. به عنوان مثال می شود با برداشتن ساختمان قدیمی یک سن نمایش در این منطقه احداث شود چرا که سن های موقتی حتی با بارندگی نیز بهم می ریزند. علاوه بر این می شود سالن نمایش فیلم را هم در محدوده پیست راه اندازی کرد.توسعه پیست شب نیز در دستور کار ماست. این پیست در سال ۹۴ با تامین تمامی نیازمندی ها به صورت کامل آماده بود اما به دلیل حادثه پیست شب شمشک مجوز فعالیت به ما داده نشد. 

ساوه در پاسخ به این سئوال که برای ایمنی پیست اسکی دربندسر که دغدغه اصلی اسکی بازان است چه کرده اید؟ گفت: در تمام دنیا حادثه در پیستهای اسکی دیده می شود و هیچ کدام از پیستهای اسکی بزرگ دنیا نیز از حادثه مصون نیستند اما وظیفه رعایت نکات ایمنی و قوانین و استانداردهای بین المللی بر عهده مسئولان پیستهای اسکی است که این کار انجام شده است. به گروه های امداد و نجات هم آموزش های لازم ارائه شده است. ایمنی پیستهای اسکی نکته اصلی مد نظر ماست. 

وی ادامه داد: یکی از اشکالات اساسی این است که برخی اسکی بازان تصور می کنند می توانند در هر نقطه ای اسکی کنند در حالی که باید تنها در محدوده مجاز فعالیت کنند. ما نواحی کم حادثه و پرحادثه داریم که به وسیله تابلو و با کمک فدراسیون اسکی نصب شده است. در برخی مناطق لازم بود که تور نصب شود که این کار نیز انجام شد. خوشبختانه به لطف خداوند در طول این ۴ سال حتی یک حادثه هم از بالابرهای ما دیده نشده است. ما نمی گوییم این موضوع کاملا نشان از استاندارد بودن پیست دارد اما ما همه امکانات را فراهم کرده ایم تا حادثه حتی المقدور رخ ندهد.

مدیر عامل مجموعه اسکی دربندسر با بیان اینکه تمام افرادی که وارد پیست می شوند مشمول خدمات بیمه ای قرار می گیرند، گفت: اولین گامی که برداشته ایم این موضوع بوده که هر فردی که بلیط خریداری می کند به صورت اتومات تا پایان روز مشمول خدمات بیمه می شود. اورژانس منطقه نیز به ما خدمات می دهد. با یک تیم پزشکی قرارداد بسته ایم که از ساعت ۸ صبح تا پایان ساعت اداری به صورت شیفتی در مرکز فوریتهای پزشکی حضور دارند.

ساوه در خصوص نرخ بلیط پیستهای اسکی و نحوه تعیین آنها بیان داشت: در خصوص تعیین تعرفه های بلیط پیستهای اسکی هر ساله معاون ورزش اداره کل استان تهران در ابتدای فصل طی جلسه ای با مدیران پیستهای اسکی مسئولان منطقه و رئیس هیات اسکی استان پس از دریافت گزارش کامل نهایتا قیمتی را مصوب می کند. قیمت بلیط ما با پیستهای اسکی خارج از کشور اصلا قابل قیاس و قابل توجه نیست. ما انتظار هم نداریم هزینه خدمات توسعه ای را از هزینه بلیط ها بدست آوریم اما اگر توجه داشته باشید می بینید که بیش از ۱۰۰ نفر در فصل اسکی در پیستها مشغول به کار هستند. هزینه برق و استهلاک و نگه داری دستگاه های بالابر و حق الزحمه نیروهای حفاظت و امنیت را هم به آن اضافه کنید. این قیمت بلیط برای پیستهای اسکی از نظر اقتصادی به هیچ وجه برای مدیران شرکت قابل توجیه نیست. هر سال ۴-۵ میلیارد برای پیستها هزینه می شود اما نصف این هزینه هم در نمی آید.

وی ادامه داد: برای آوردن ۴ دستگاه پیست کوب ۸۰۰ میلیون هزینه لازم است. ورزش اسکی برای متولیانش درآمد خوبی ندارد. وقتی چند مسئول خارجی به ایران آمده بودند در این خصوص از آنها هم سئوال کردم و آنها نیز بر این باور بودند. البته راهکار آنها این بود که در بقیه فصول نیز از پیستهای اسکی به صورت گردی استفاده شود. شاید اگر روند توسعه پیست اسکی دربندسر را افزایش دهیم به شرایط خوبی برسیم. امیدوارم اسکی ایران با وجود فضاهای گسترده برای علاقه مندان این رشته به رشد و بالندگی خوبی دست پیدا کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس