عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: مجلس بر ساس وظیفه قانونی خود به موضوع حقوق‌های نجومی عمل خواهد کرد و از رئیس کمیسیون اصل نود خواسته‌شده به این موضوع وارد شود.

به گزارش مشرق، احمد امیرآبادی فراهانی با انتقاد از دریافت حقوق‌های نجومی برخی مدیران اظهار داشت: قرار نبود در انقلاب اسلامی ایران چنین چیزهایی ببینیم، درست است برخی مسئولان در سطح وزارت، نمایندگی مجلس و دیگر مسندهای بالاتر یکسری هزینه‌ها دارند ولی نه این‌قدر که حقوقشان در برابر اقشاری مانند  فرهنگیان، کارگران، کارمندان و بازنشستگان این‌چنین قابل دفاع نباشد.

وی هدف از انقلاب را مبارزه با ویژه‌خواری دانست و افزود: ما انقلاب کردیم که با ویژه‌خواری و رانت‌خواری مبارزه کند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس تصریح کرد: درست است یکسری از شرکت‌های دولتی و مجموعه‌هایی که به‌صورت مجمع عمومی و هیئت‌مدیره‌ای اداره می‌شوند، قانونا می‌توانند یکسری مصوبات داشته باشند، ولی قرار نیست از قانون برای ویژه‌خواری عدول کنند.

وی به ورود مجلس شورای اسلامی به موضوع دریافت‌های نجومی مدیران اشاره کرد و گفت: بعد از تعطیلات حوزه انتخابیه نمایندگان، کمیسیون اصل نود اعضای خود را خواهد شناخت و نخستین مأموریت این کمیسیون باید بررسی حقوق‌های نامتعارف باشد.

امیرآبادی عنوان کرد: از رئیس کمیسیون اصل نود خواسته‌شده تا به این موضوع ورود پیدا کند، زیرا یکی از وظایف اصلی این کمیسیون ورود به این موضوعات کلان کشوری است تا جلوی یکسری دست‌درازی‌ها و استفاده از فرآیندهای قانونی برای ویژه خواری را بگیرد.

وی بابیان اینکه شفاف‌سازی باید زودتر از رسانه‌ای شدن برخی موضوعات انجام می‌شد، خاطرنشان کرد: باید خیلی زودتر در مورد شفاف‌سازی حقوق مدیران، درآمدها و اموال مسئولان اقداماتی انجام می‌شد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس اظهار داشت: سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، کمیسیون اصل نود و دستگاه‌های نظارتی باید بر اساس تکلیف قانونی خود به این موضوع ورود پیدا کند و مجلس هم در این زمینه قطعاً به وظیفه خودش عمل خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • نفتی ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 0
    مجلس خودش قانون نفت را تصویب کرده که وزارت نفت به استناد آن ردیفهای را در فیش می تواند برای مدیران لحاظ کند / حالا چه را می خواهند بررسی کنند؟!!!
  • نوروزی ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 0
    مطمئن باشید اگر امام راحل زنده بودند ومی فهمیدند که مدیران کشور چنین اوضاعی دارند وچنین حقوقهایی را می گیرند ولله قسم پدر یک یکشان را در می اوردند . هم پدر حقوق دهنده وهم پدر حقوق بگیر یکجا در می آوردند. چند سال از عمر نظام می گذرد ودولت یازدهم تازه فهمیده است که مدیران نظام دارند حقوقهای نجومی می گیرند، بابا در بیخ گوشتان دارد این اتفاقها می افتد چرا در خواب غفلت هستید ؟!!!! . چرا پای اقتصاد مقاومتی پیش آمده در فکر گرفتن دزدها برآمدید؟!!!!0 اگر رهبر فرزانه ی انقلاب چنین موضوعی را مطرح نمی فرمود آیا مغز شما به این فکر می افتاد؟
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 0
    دولت می بایست بطور جد و گاز انبری در درون دستگاهها راه یافته وحقوق کلیه ی مدیران را رصد نماید هر کس از حد متعارف بیشتر گرفته بود از او مطالبه نموده وآن مدیر را عضل نماید .
  • نوروزی ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 0
    دولت اسلامی ایران بدون فوت وقت باید به فرموده ی رهبر انقلاب جامه ی عمل بپوشاند و در تعقیب مدیرانی باشد که حقوقهای کذایی می گیرند وآنان را به ملت معرفی نمایند . واز این به بعد هم کلیه ی دستگهاهها در نظام باید اشل حقوقی تثبیت شده برای مدیران خود تنظیم وپرداخت نمایند . احدی در نظام نباید بیشتر از دیگران ببرد ، اسلام و قانونش با کسی شوخی نداشته وندارد و هر کس که سر پیچی نمود باید تاوان آن را بپردازد 0
  • ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 0
    مجلس شورای اسلامی هم باید حقوق نمایندگان خود را مورد چالش قرار داده وبررسی کند .
  • سیدفریبرز موسوی ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 0
    به مسئولین محترم بررسی فیش های حقوقی وبویژه جناب آقای دکترجهانگیری معاون اول رئیس جمهور ومسئول رسیدگی به فیش های نجومی ، وزارت اطلاعات ، سازمان اطلاعات سپاه ، قوه قضائیه و....... هشدار میدهم که به سه نکته زیر توجه کامل شود: 1ـ باسعه صدر بررسی شود ومراقب باشید که ممکن است که دزد هم با مردم همراه شده وبرای رد گم کردن اعلام کند که « آی دزد را بگیرید » 2ـ در برخی وزارتخانه ها پستهائی من در آوردی درست شده ( مانند مشاورین در رده های مختلف (وزیر ، معاون وزیر ، مدیر کل و.... ) ویا شورای موزه فلان وزارت خانه ، وافراد معلوم الحالی که در فتنه 88 زندانی بوده با حکم وزیر به عضویت این شورا در آمده که بتوان از بیت المال حقوقی برای آنها تأمین نمایند. (البته ممکن است که از بودجه سری پرداخت نمایند . 3ـ علاوه بر بررسی فیش های مسئولین بانکها ، معاونین ومشاورین بانک مرکزی ، مسئولین برخی وزارتخانه ها ، وامهای بدون بهره ویا با بهره 4% نیز فراموش نشود وخلاصه آنکه خداوکیلی مماشات نکنید و اگر چه نشر این اخبار ( مانند فیش حقوقی ، وامهای کلان تا سه هزارمیلیاردی و... ) باعث بی اعتمادی مردم به نظام میشود . مسئولین قضائی با رسیدگی دقیق وشفاف ، این اعتماد را باز گردانند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس