رئیس جمهور ترکیه خواستار برگزاری همه‌پرسی برای تصمیم گرفتن بر سر ادامه مذاکرات جهت پیوستن به اتحادیه اروپا شد.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که کشورش می‌تواند رفراندومی مشابه آنچه در انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا برگزار شده، برسر موضوع ادامه فرایند عضویت ترکیه در این اتحادیه انجام گیرد.

اردوغان با لحنی عصبانی از نحوه برخورد اتحادیه اروپا با ترکیه، گفت: «می‌توانیم بایستیم و مانند آنچه که بریتانیایی‌ها انجام می‌دهند، از مردم سوال کنیم.»

سومین همه‌پرسی تاریخ بریتانیا از ساعت 7 صبح امروز به وقت محلی انگلستان آغاز شده و 46 و نیم میلیون نفر برای شرکت در آن ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس جمهور ترکیه توضیح داد: «از (مردم) خواهیم پرسید که آیا مذاکرات با اتحادیه اروپا را ادامه دهیم یا به آن پایان دهیم. اگر مردم بگویند ادامه دهیم، پیش می‌رویم.»

به نوشته خبرگزاری فرانسه وی تاکید کرد که اتحادیه اروپا به دلیل اینکه ترکیه یک کشور اکثریت مسلمان است، نمی‌خواهد آن را به عضویت بپذیرد.

اردوغان در ادامه افزود از سال 1963 به ترکیه وعده عضویت داده شده اما اکنون با گذشت 53 سال هیچ اتفاقی نیفتاده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مرگ بر حامیان داعش ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    بالله تا سال 2050 اروپا ترکیه را به عضویت قبول نخواهد کرد خواست مردم ترکیه هم همین هست ولی موندم این عروسک خیمه شب بازی افندی چرا نمیفهمه.
  • صبا ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    آقای اردوغان، اگر شما ب علنا غسل تمعید بجا بیاوری و رسما دین خود را تغییر دهید، احتمالا اروپا ورد شما را به اتحادیه مسیحی ها بررسی خواهد کرد. البته نوکریهایی که در طول این 53 سال انجام داده اید کافی نبوده است
  • ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    "به نوشته خبرگزاری فرانسه وی تاکید کرد که اتحادیه اروپا به دلیل اینکه ترکیه یک کشور اکثریت مسلمان است، نمی‌خواهد آن را به عضویت بپذیرد." اروپاییهای کثیف! ترکیه رو به یک کشور لاییک تبدیل کردن، اسلام رو نابود کردن، حتی قوانین اسلامی رو حذف کردن و ترکیه رو به محل خوشگذرانی های خودشون تبدیل کردن، حالا بازم میگن ترکیه کشور اسلامیه و نباید بیاد به اروپا! اوناییکه دلشون با یه لبخند اروپاییهای میلرزه و حاضرن همه چیشون رو دو دستی تقدیم اروپاییها کنن چرا درس نمیگیرن؟! حتما باید از لگد خوردن دشمن درس بگیرن؟؟؟
  • ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    كلا تركيه فقط از افكار و دستاورد ديگران كپي ميكند. خودشون فكر مستقل ندارند.
  • مهگانه ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس