کد خبر 593804
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳

عضو ستاد دیه کشور از آزادی ۶۹ هزار زندانی جرائم غیر عمد با همکاری ستاد دیه از ابتدای شکل گیری این ستاد تاکنون خبر داد.

به گزارش مشرق، محمدرضا امیرحسنخانی چهارشنبه شب در جشن گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد خراسان جنوبی با اشاره به آغاز شکل گیری ستاد دیه کشور از سال ۶۹، اظهار کرد: زمانی که ستاد دیه فعالیت خود را در کشور آغاز کرد ۱۴ هزار زندانی در زندان ها بودند که این رقم امروز خیلی پایین تر است اما بازهم این رقم در شان جامعه اسلامی نیست.
 
وی از آزادی ۶۹ هزار زندانی با همکاری ستاد دیه از آغاز فعالیت این ستاد تاکنون خبر داد و گفت: از این میزان ۴۵ هزار نفر بدهکار دیه بودند و مابقی نیز بدهکار مالی بودند.
 
آزادی بیش از ۲ هزار زندانی در سال جاری
 
عضو ستاد دیه کشور همچنین به اقدامات انجام شده در این ستاد در سه ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون دو هزار و ۷۳ زندانی توسط ستاد دیه آزاد شدند که از این تعداد ۷۰ نفر زن و مابقی نیز مرد بودند.
 
امیرحسنخانی، میزان بدهی این زندانیان را ۱۸۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ۷۰ میلیارد تومان از این مبلغ توسط شکات بخشیده و ۱۱۰ میلیارد تومان نیز پرداخت شده است.
 
وی با بیان اینکه در سال گذشته نیز هشت هزار و ۵۹۴ زندانی با همکاری ستاد دیه آزاد شدند، بیان کرد: با روند موجود پیش بینی می شود در سال جاری نیز همین میزان با همکاری ستاد دیه آزاد شوند.
 
نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه بدنبال تخصیص منابع پایدار برای ستاد دیه هستیم، عنوان داشت: با انجام این کار نیاز نیست که هر سال بودجه ستاد به داخل برنامه بودجه رفته و منتظر تایید مجلس باشد.
 
ضعف قوانین در برخورد با مجرمان
 
امیرحسنخانی با انتقاد از اینکه قوانین ما در برخورد با مجرمان مقداری مشکل دارد، بیان داشت: قانون گذار برای جرم های مختلف در آخر حبس را تعیین کرده اما اینکه این حبس چقدر می تواند در تربیت افراد موثر باشد؟
 
وی با بیان اینکه قوه قضاییه نیز بدنبال حبس زدایی و جایگزین کردن مجازات است، گفت: این موضوع در مجلس نیز پیگیری خواهد شد و اگر اقتصاد کشور راه بیفتد این مسائل نیز رفع می شود.
 
نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دانش آموزانی که پدران آن ها زندانی است باید حمایت شوند، افزود: به طور حتم ما از دانش آموزان خانواده های زندانی حمایت خواهیم کرد چراکه مهمتر از زندانی خانواده اوست که آسیب های زیادی می بیند.
 
امیرحسنخانی همچنین به ۱۸ سال خشکسالی پیاپی در استان اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه مردم خراسان جنوبی از نظر اقتصادی در بدترین وضعیت قرار دارند اما در موضوعات خیرخواهانه و کمک به هم نوع پیش قدم بوده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس