استاندار برکنار شده خوزستان گفت:‌ مقصر اصلی در رفتن من از استانداری آقای زنگنه وزیر نفت و آقای روحانی هستند و شکی در این زمینه نیست که این دو نفر خواستند بنده برکنار شوم.

به گزارش مشرق، عبدالحسین مقتدایی استاندار برکنار شده خوزستان درباره دلایل برکناری یک باره وی از استانداری خوزستان گفت:‌ بنده در مراسم تودیع و معارفه نکاتی را عرض کردم و گفتم اگر صلاح دانستید منتشر کنید، اما الان می‌بینم که صحبت‌های من تقطیع  و بریده بریده شده و در برخی شبکه‌ها منتشر شده که این منصفانه نیست.

وی افزود:‌ 42 روز مصاحبه نکردم و سکوت کردم، اما این هم انصاف نیست که صحبت‌هایم را این‌گونه منتشر کنند.

استاندار پیشین خوزستان ادامه داد:‌ متاسفانه اطلاع‌رسانی درستی درباره دلیل اصلی برکناری‌ام نکرده‌اند؛ مقصر اصلی در رفتن من از استانداری آقای زنگنه وزیر نفت و آقای روحانی هستند و شکی در این زمینه نیست که این دو نفر خواستند بنده برکنار شوم.

مقتدایی تاکید کرد‌: دلیل برکناری‌ام نه عزل و نصب‌ها بوده و نه چیز شبیه به این، دلیل برکناری‌ام به درخواست آقای زنگنه و با دستور آقای رئیس‌جمهور بوده است.

وی بر همین اساس خاطرنشان کرد:‌ اینکه می‌گویند دلیل برکناری‌ام عزل‌و نصب‌ها بوده، اشتباه است؛ معادل عملکرد من در خوزستان در برخی استان‌های دیگر دو برابر بنده عزل و نصب کرده‌اند. بنده حتی در دوران ورودم به استانداری 14 عزل و نصب داشتم، پس چرا در آن دوران بنده را برکنار نکردند؟

استاندار پیشین استان خوزستان با اشاره به اظهارات سخنگوی وزارت کشور مبنی بر اینکه دلیل برکناری آقای مقتدایی انتصاب 8 بخشدار زن بوده است، گفت:‌ صحبت‌های آقای امیری اشتباه بوده، گفتند چرا 8 زن را بخشدار کردید؟ خب این در اختیار من بود. بعداً گفتند که شما عزل و نصب کردید از اختیارات وزیر بوده و من هم گفتم سال 92 که آمدم و عزل و نصب کردم آن وقت هم در اختیار وزیر بود، چرا آن‌موقع عکس‌العمل نشان ندادید؟

 مقتدایی اظهار داشت:‌ تحقیقاً و دقیقاً کلید برکناری من را آقای زنگنه زد و آقای روحانی آن را ختم کرد. تاسف من از این است که چرا کسانی که بیخ گوش آقای رئیس‌جمهور بودند اطلاعات استان را غلط به ایشان دادند.

وی ادامه داد:‌ من هم در جلسه امروز تودیع و معارفه گفتم که اگر قرار باشد آقای ظریف در بعد خارجی وزیر طلایی دولت باشد به لحاظ موفقیت در کل 31 استان کشور مجسمه مقتدایی را طلا بسازید و آن را جلوی هیئت دولت بگذارید و هر روز کلاه‌تان را برای احترام بردارید.

استاندار پیشین استان خوزستان با بیان اینکه برکناری‌ام از استانداری کار وزیر نفت و رئیس‌جمهور بوده و اگر غیر از این است بیایند دفاع کنند، برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه استاندار خوزستان پس از عزل و نصب‌ها جواب تلفنش را نمی‌داد و خودسرانه به روند تغییرات در استان ادامه می‌داد را رد کرد.

وی در این خصوص اظهار داشت:‌ اتفاقاً برعکس بوده، بروند از مخابرات آمار بگیرند که چه کسی تماس گرفته و چه کسانی جواب تلفن ندادند! من و معاون سیاسی‌ام 4 روز دنبال آقای مقیمی می‌گشتیم، اما مطلقا جواب نمی‌دادند.

استاندار سابق خوزستان ادامه داد:‌ من خودم مجلسی بودم و قانون را خوب می‌شناسم. آقای زنگنه همه نفتی‌ها قَدر و قدیمی را بازنشسته می‌کند تا با توجه به قانون جدید هیچ‌کس اطرافش نباشد و فقط نیروهای فسیلی که از وزارت نیرو آورده نصب می‌کند تا تابع او باشند. بنده 40 سال سابقه نفتی دارم و بچه جبهه و جنگ هستم و دو دور نماینده بودم؛‌ درکم نسبت به برخی مسائل خیلی بهتر و بالاتر از برخی آقایان است.

مقتدایی در پایان تاکید کرد:‌ اظهارات آقای امیری سخنگوی وزارت کشور را 100 درصد رد می‌کنم؛ من با رئیس‌جمهور در مجلس سوم و چهارم همکار بودم؛ ایشان را خوب می‌شناسم، اما متاسفانه کسانی که خوزستانی هستند اطلاعات غلط به ایشان دادند و گناه من این بود که پایم را بر گلوی اژده‌های استان گذاشتم  و باج به شغال ندادم.

وی همچنین از دولت به خاطر اعتماد به وی برای تصدی استانداری خوزستان در طول سه سال قدردانی کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 38
  • ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    "در کل 31 استان کشور مجسمه مقتدایی را طلا بسازید و آن را جلوی هیئت دولت بگذارید و هر روز کلاه‌تان را برای احترام بردارید." اقای مقتدایی من کار به گرایش سیاسی و این که چکاره هستی ندارم...ولی اینی که شما گفتی با عرض معذرت لاطائلات بوده تو همون خوزستانی که استاندارش بودی و بالای همون خلیج فارسش،تو جنگ خلبانایی بودن که روزی 15 16 ساعت یکسره از توی جنگنده شون،کشتی ها رو اسکورت میکردن تا سالم برسن و از سکوهای نفتی مراقبت میکردن و الان خیلیاشون بخاطر اون فشارها دچار مشکلات عصبی و مغزی شدن و هیچکس سراغی ازشون نمیگیره قرار باشه تندیس طلایی ساخته بشه،باوجود همچین آدمایی،شما آخر صف هستی پس اندازه خودتون بشناس
  • اهوازی ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    جناب مقتدایی مدیونی اگر حقایق را برای مردم مظلوم خوزستان اقشا نکنی.نمایندگان استان باید حرفهای مقتدایی را پیگیری کنند.
  • معين ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    واقعا ناراحت شدم از بركناري همچنين استاندار شجاعي بدون شك يكي از بهترين استاندار دولت بود مردم هرمزگان هيچوقت دوران اقاي مقتدايي رو فراموش نميكنن بين سال ٨٠ تا ٨٣ واقعا مرد شريف و بزرگيه و زحمتكش روحاني با بركناري همچين ادم هايي فقط داره به خودش ضربه ميزنه
  • کرار ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    در قلب ما جا داری آقای مقتدایی الله یحفظک و یوفقک
  • ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    چرا هیاهو میکنی طرف خودش و با ظریف قیاس کرده و عملکردش و نسبت به باقی استاندارها سنجیده الان این چه ربطی به جنگ داشت
  • ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    دولت اعتدال!
  • امین ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    اژدها و شغال استان خوزستان دقیقا کیند؟
  • ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    ما که نمیدونیم جریان چی بوده دوستان خوزستانی بگن ایشون کار میکرده یا این حرفها ادعاست
  • ایرانی ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    چطور وقتی خودت عزل و نصب می کردی و اقرار هم می کنی بد نبود و شجاعت بود و حالا که تورو عزل کردند شده موضوعی برای گله گزاری و انجام مصاحبه؟
  • ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    من که شناخت قبلی ندارم اگر ملاک همین صحبت های ایشون و کیش شخصتی ایشان باشه با نظر شما مخالف هستم.
  • شکارچی ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    بالاخره تو این مطلب گفته نشد که دلیل آقای زنگنه چی بوده؟؟چرا مسولین هی نیش و کنایه می زنند و با اعصاب مردم بازی میکنند اگر با صراحت حرف می زدند خیلی از مشکلات حل می شد.
  • خوزستان ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    آقای زنگنه مدیرانی میخواهد که فقط بله قربان گو باشن روحانی دیگر با این عملکردش رای کمی در خوزستان داشت با این کاری که با استان خوزستان کرد رای او به حداقل رسید هر چند پیش بینی میشود او رییس جمهور یک دوره ای خواهد بود
  • حسین ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    تقدیر الهی بوده
  • سلطانی ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    با این وضعیت من مجبورم سال 96 به کسی غیر دکتر روحانی رای بدم.
  • لبیک یا امام خامنه ای ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    مقتدایی استاندار نمونه خوزستان بود و خداوکیلی همه از او راضی بودند اما خدا لعنت کند کسانی را که اختلاس را نان شب خود کردند واقای مقتدایی که میخواست به مردم مظلوم خوزستان برسد را با زور برکنار کردند به دین شیعه به سید علی قسم این مسؤلین بدجور تقاص اینکارشون رو پس میدهند اللهم عجل لولیک الفرج
  • Ahwazian ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    مقتدايي استاندار عزيز دوست داريم تو بهترين هستي اميدوارم برگردي
  • ناشناس ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    شغال کیه؟نکنه این هم مربوط به دولت قبل است؟
  • 23ساله ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    یا الله , شغالهارو به ما مردم ساده بشناسون , یا الله , به ما رحم کن . به ایرانم کمک کن .
  • احسان ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    آفرین به آقای مقتدایی. شغال رو ما خوزستانی ها خوب میشناسیم. آقای. . . .
  • ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    دوران زمامداری هر دولتی چند صباحی بیش نیست احتمالا این دولت عمرش کوتاه تر از دولت های قبلی خواهد بود .
  • مصطفی ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    اینم شد خبر؟ سه کلمه بعد "رکناری‌ام از استانداری کار وزیر نفت و رئیس‌جمهور بوده" دوباره چند کلمه و بعد "رکناری‌ام از استانداری کار وزیر نفت و رئیس‌جمهور بوده" دوباره چند کلمه و بعد"رکناری‌ام از استانداری کار وزیر نفت و رئیس‌جمهور بوده" و همینطور تا آخر مثلا خبر. دلتون میخواد مثلا چیزهایی رو القا کنید ولی متاسفانه راه درست و حرفه ایش را بلد نیستید.
  • ناشناس ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    خیلی به اعصابت فشار اومده .فکر کنم تو هم با اژدها زدو بند داری؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ناشناس ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    قانون به رئیس جمهور این حق رو داده با کسانی کار کنه که با دولت هماهنگ باشند نه با خواسته های خودخواهانه خود و یک عده قلیل چوب لای چرخ دولت بذارن
  • ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    دولت تدبير تحمل انتقادنداره. مثل جهان نيوز سايتو ميبنده ها !مشرق جان نكن ببين كي گفتم!
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    دولت روحانی کپی پیست دولت خاتمی است. نه خلاقیت نه نای کارکردنی هیچییییییییی . من موندم چرا فقط در خبرگان حساب سن و سال رو می کنن اما در مورد وزیرهای بازنشسته ناکارامد تکراری هیچکس حرفی نمی زنه
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    جالب است و جالب تر هم میشود از حقایق بیشتر بازگو شود!
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    جالب است و جالب تر هم میشود از حقایق بیشتر بازگو شود!
  • ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    مثلا چه کرده که باید مجسمه طلا ازش بسازن
  • حامد اهوازی ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    به امید استعفای زنگنه و ترکان و بازگشت مدیر توانمند و محبوب خوزستانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس