کد خبر 593431
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که رئیس جمهور فعلی فرانسه شاید بتواند در رقابت‌های اولیه حزب سوسیالیست و سایر گروه‌های چپگرا به پیروزی برسد ولی بعید است که در انتخابات ۲۰۱۷ به پیروزی دست یابد.

 به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، نظرسنجی انجام شده توسط موسسه "ایلابه" حاکی است که فرانسوا اولاند احتمالا می تواند به عنوان نامزد نهایی حزب سوسیالیست و سایر احزاب چپگرا انتخاب شود ولی بعید است که بتواند در انتخابات ریاست جمهوری 2017 میلادی بار دیگر به پیروزی برسد.

اولاند منفورترین رئیس جمهور در تاریخ نظرسنجی های فرانسه به شمار می رود. اولاند با نرخ بیکاری بالا و اعتراضات گسترده طی ماه های اخیر به خاطر اصلاح قانون کار روبرو شده است. افت شدید محبوبیت اولاند موجب شده است تا ابهاماتی درباره نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری 2017 از سوی حزب سوسیالیست نیز مطرح شود.

این نظرسنجی نشان می دهد 46 درصد رای دهندگان حزب سوسیالیست خواستار نامزدی اولاند برای انتخابات 2017 هستند. این رقم در بین کل رای دهندگان احزاب چپگرا به 32 درصد رسیده است.

ولی این رقم زمانی که همه رای دهندگان فرانسوی را فارغ از دیدگاه های سیاسی مورد بررسی قرار می دهد، تنها به کمتر از 13 درصد می رسد. تنها 13 درصد مردم فرانسه خواستار نامزدی نهایی اولاند در انتخابات هستند و 60 درصد آنها با نامزدی اولاند مخالفت کرده اند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس