مقامات آمريكايي و انگليسي، به شدت از اعتبار و نقش سازنده جمهوري اسلامي در احياي اقتدار و امنيت و ثبات عراق سرآسيمه شده اند و به همين دليل هم مي كوشندكابوس هاي خود را به صورت رعب آور و آميخته با تحريف روايت كنند.

به گزارش مشرق ، به تازگي روزنامه انگليسي گاردين گزارشي را در اين زمينه منتشر كرده كه فارغ از برخي خلاف گويي هاي آن جالب توجه است.
 اين روزنامه با تمركز بر سردار قاسم سليماني فرمانده سپاه قدس مي نويسد: ژنرال پترائوس مديركنوني سازمان سيا علاقه دارد داستاني را از زماني بازگو كند كه يك ژنرال 4 ستاره در عراق بود. اوايل سال 2008 زماني كه مجادله بين گروه شبه نظامي شيعه از يك طرف و ارتش آمريكا و عراق از طرف ديگر شعله ور بود، به پترائوس يك تلفن داده شد كه در آن يك اسم ام اس از سردار ايراني بود، آن سردار ايراني از آن به بعد تبديل به الهه انتقام شد. اين مسيج از فرمانده سپاه قدس، قاسم سليماني آمده بود، و توسط يكي از رهبران عراقي منتقل شده بود، در آن پيغام نوشته شده بود؛ «ژنرال پترائوس! شما بايد مرا بشناسي، من قاسم سليماني هستم، كسي كه سياست هاي ايران را در عراق، لبنان، غزه و افغانستان تدوين مي كند و صد البته سفير ايران در بغداد نيز عضو سپاه قدس است و كسي كه جايگزين او مي شود نيز عضو سپاه قدس است.»
گاردين مي نويسد: پترائوس بشدت نياز داشت كه به او گوشزد شود، بسياري از نظاميان آمريكا كه با عراقي هاي شيعه كار مي كنند، توسط قاسم سليماني و افراد وابسته به سپاه قدس به تحليل برده مي شوند، آنچنان كه تلاش هاي ديپلماسي آمريكا در ساير نقاط خاورميانه به تحليل برده مي شود، خصوصا در لبنان. پترائوس سال گذشته به ارگان تحقيقاتي مربوط به جنگ گفت كه مشكلي كه سليماني براي او درست كرده بوده است، چه بوده است.
روزنامه انگليسي اضافه مي كند: قدرت و وجهه قاسم سليماني به عنوان كسي كه قدرتمندترين بازيگر عرصه منطقه است، در سه سال گذشته كاهش نيافته است و در برخي از مولفه ها، افزايش نيز يافته است. قدرت ارتباط هاي سليماني طي هفته ها مصاحبه با مقامات عراقي مشخص شده است، برخي از مقامات عراقي او را ستايش مي كنند. به گزارش روزنامه مذكور، «وظيفه سپاه قدس حفاظت از انقلاب و صدور آن به كشورهاي اسلامي است. جوامع شيعه نشان داده اند كه بسيار مستعد انقلاب هستند و با سپاه قدس همراهي خواهند داشت. البته سپاه قدس متحدان سني نيز دارد، مانند حماس و غزه».
گاردين نوشت: 8 سال گذشته ما شاهد جنگ بين متحدين و نمايندگان سپاه قدس با ارتش آمريكا بوده ايم كه نتيجه آن را اكنون مي بينم، چرا كه ارتش آمريكا درحال ترك عراق است.
گاردين آنگاه از قول صالح المطلك (از عناصر بعثي و مستخدم سازمان سيا كه با استخبارات سعودي نيز همكاري مي كند)، نوشت «سليماني قدرتش را مستقيماً از [آيت الله] سيدعلي خامنه اي مي گيرد. تمام مقامات مهم عراقي سليماني را به شكل يك فرشته مي بينند و با او رايزني دارند»
گزارش گاردين حاكي است: يكي از نمايندگان مجلس عراق كه از دستياران ارشد نوري المالكي است، درباره سليماني مي گويد «او فقط يكبار در اين هشت ساله به عراق آمده است، او فردي است كه آرام سخن مي گويد و منطقي و بسيار مودب است، وقتي با او حرف مي زنيد، بسيار ساده برخورد مي كند. تا زماني كه پشتوانه او را نشناسيد، نمي دانيد چه قدرتي دارد، هيچ كسي نمي تواند با او بجنگد».
روزنامه انگليسي معتقد است: سليماني اصلا يك مرد جنگي به نظر نمي رسد، با موهاي جوگندمي، لاغر و با لبخندي مليح! كساني كه او را در سال 2006 و هنگام مسافرتش به بغداد به صورت مخفيانه ديده اند، مي گويند او بدون هيچ محافظي تنها به همراه دو نفري كه او را دعوت كرده بودند، به همه جا مي رفته است. آمريكايي ها تا زماني كه او به ايران بازمي گردد، از حضور او در عراق خبردار نمي شوند. يكي از مقامات بلندپايه رسمي آمريكا مي گويد: «او مانند قيصر سوزو هراس انگيز است، او همه جا هست و هيچ جا نيست»(!) يك نماينده شيعه و رده بالاي مجلس عراق مي گويد «او موفق شده است كه با تمام گروه هاي شيعه عراقي در همه سطوح رابطه برقرار كند. در نشست سال گذشته دمشق كه براساس آن نشست، دولت كنوني عراق شكل گرفت، او در ميان رهبران تركيه و سوريه و عراق و حزب الله حضور داشت و همه را مجاب كرد كه نوري المالكي را براي بار دوم برگزينند.» حتي رئيس جمهور عراق، جلال طالباني او را به صورت مرتب ملاقات مي كند.
گاردين اين را هم متذكر شد كه «حتي كساني كه سليماني را دوست ندارند، او را فردي با هوش مي دانند. بسياري از مقامات آمريكا كه اين چند ساله را صرف متوقف كردن كار افراد وفادار به سليماني كرده اند، مي گويند مايل هستند او را ببينند و معتقدند كه مبهوت كارهاي او شده اند.
به نوشته کیهان ، يكي از مقامات بلند پايه ارتش آمريكا دراين باره مي گويد: من خيلي ساده از او خواهم پرسيد كه از ما چه مي خواهد؟
گرگيجه گرفتن رسانه هاي انگليسي و آمريكايي و انتشار تحليل هايي آميخته با تحريف درباره نفوذ منطقه اي جمهوري اسلامي ايران - با محوريت نظامي نشان دادن اين نفوذ- در حالي است كه اگر سلاح و نظامي گري ابزار نفوذ بود، طبيعتاً اشغالگران آمريكايي بايد بيشترين نفوذ را در عراق و افغانستان مي داشتند. واقعيت ماجرا اين است كه ملت هاي منطقه براي جمهوري اسلامي اعتبار ويژه اي قائلند و آن را حامي و پشتوانه اقتدار و عزت خود- و نه معارض و مزاحم- مي يابند و بسياري از آرمان هاي خود را در سيماي انقلاب اسلامي جست وجو مي كنند و سليماني حامل اين پيام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 85
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 7
  • عظیم ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    4 0
    خدا این سردار شجاع و غیرتنمند سپاه اسلام رو حفظ کنه. باور کنید با شنیدن اسمش قوت قلب می گیرم .
  • ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    2 0
    واقعا این امریکاییها احمق هستند سردار قاسم سلیمانی جندین بار ناشناس به عراق رفته و امده تو کربلا چند نفر از بسیجیها ایشون رو دیدند و عکس دارن / ضمنا سردار سلیمانی محبوبیت زیادی بین مردم ایران دارند و خیلی بی ریاست اما بسیار زیرک و با هوش / چشم بد خواهاش در اد
  • سرباز ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    2 0
    ایشون همون عماد مغنیه هست ...!‌ اما ورژن ایرانیش !‌
  • دزفولی ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    1 0
    سردارقاسم سلیمانی ازاولیاءالله است خداحفظش کند ازاینکه مرابیادش انداختیدتا برای سلامتیش دعاکنم بسیار ممنونم
  • بهنام ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    1 0
    خداوند این سردار کرمانی وطن پرست را در پناه خویش حفظ بفرماید. من از نزدیک با ایشان ملاقات داشته ام در زمانی که فرمانده لشکر همیشه پیروز 41ثارالله بوده اند جالب اینجاست ایشان بر خلاف بعضی جاهلان و بی هویتان به اصل و ریشه آریایی و ایرانی خویش آگاهند و در کمال دینداری و اردات به ائمه اطهار(س) به افتخارات اجدادمان در ایران باستان می بالند. حاج قاسم در قلب ما جای داری
  • محمد ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    انشا الله قدرش را بدانیم وبه او هم برچسب نزنیم
  • ابراهيم ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    1 0
    اگر چه شهادت فوزي عظيم و بزرگترين آرزوي هر مسلماني است ولي خدا را شكر كه چنين سرداران با هوش و شجاع و با غيرتي به شهادت نرسيدند و باعث سربلندي نام ايران و ترس دشمنان شده و خواب را به واقع از چشم آنان ربوده اند.
  • ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    اینو نوشتید اگه دو روز دیگه ترور شد تقصیر شماستا
  • ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    بدبختی که رای منفی دادی، به چی رای منفی دادی؟ این آدم داره برای عزت ایران کار میکنه و اونجای دشمن رو سوزونده نکنه اونجای تو هم سوخته؟؟؟؟
  • مجيدي ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    1 0
    اين سردار خيبر قلعه قلب ما را بوده است...
  • کریم ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    3 1
    اون قسمت اس ام اس در تلفن همراه ژنرال پترائوس که خیلی خالی بندی بود! مثل فیلمهای اکشن جاسوسی هالیودی شده!
  • هامان ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    خدایا شکرت که چنین سربازان شجاع و دلیری در ایران عزیز اسلامی داریم بنده را یاد آریو برزن انداخت!!
  • امید ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    این غربیا با هوش تر از اینند که بخوان از دشمنشون تمجید کنند قطعا در اهداف آینده نگرانشون منافعی از تقویت چهره سیاسی یک نظامی در دولت دهم میبینند که دارن شوا رو بهه ذوق میارن
  • ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    l منظور از این تعریف ها از این شخص چیست تا انجا که من میدانم این قبیل نیرو تا حد ممکن باید فوق العاده گمنام و کوچکترین اطلاعاتی در مورد انها در هیچ کجا نباشد
  • محسن چیذری ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    1 0
    کلا باش حال می کنم خیلی جیگر داره خیلی هم باهوشه قطعا یکی از سرداران بزرگ سپاه صاحب الامر خواهد بود ان شاء الله
  • احمد ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    حاج قاسم به فرموده ی امام خامنه ای شهید زنده است و شهید از محدوده ی زمان و مکانی که ما تصور کینم خارجه لبیک سردار
  • ملیتـــا ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    ولی جون مادرتون شما به این مسئله دامن نزنید. درز اطلاعات خوب نیست به خدا. اونا تو کفش موندن، شماما اطلاعات بدید. همه حرفای اونا بر اساس حدسیاته.
  • مصطفی غفاری ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    سردار! یاعلی مدد...
  • ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    خدا حفظ کند او و یاران او را
  • ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    زنده و پاینده باد تمامی سربازان و سرداران ایران اسلامی
  • حامد عسكري ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    حاج قاسم سرت سلامت؛ ان‌شالله درد و بلات بخوره توي سر مبارك سران فتنه و اصحاب جريان انحرافي؛ عاقبت به خير باشي مالك اشتر سيد علي.
  • صالح ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    1 0
    حاج قاسم گنج نامحدود انقلاب اسلامی می باشد که باید آنرا ارج نهیم وقدر بدانیم خداوند این ذخیره هشت سال دفاع مقدس تا آزادی قدس عزیز حافظ باشد انشالله
  • علیرضا ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    1 0
    شهید زنده.....خیلی حرفه
  • سرباز ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    حاج قاسم سلیمانی همون عماد مغنیه هست! اما ورژن ایرانیش !
  • احمددلسوخته ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    درودخدابرسردارشجاع شهرمان حاج قاسم خدا انشالله همه جا حافظش باشه وازیاران امام عصرعج قرارش دهد
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    جاج قاسم سردار قلوب ايرانياست.مؤيد باش دلاور.دست علي به همراهت.
  • ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    خداوند این سردار رشید اسلام و ایرانو حفظ کنه. امیدوارم آقا و این یاران با وفا انتقام خون شهدای ما رو از استکبار بگیرند.
  • yeki ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 2
    این تعاریف اصلا چیز خوبی رو نشون نمیده دوستان ... این یعنی : نیروهای نظامی حتی قدرت تعیین سفیر ..تعیین سیاستهای دولت ایران در کشور های منطقه و .. رو دارن این یعنی قدرت نظامیان در ایران از خهمه بیشتر و پشت پرده اونها هستن که ایران رو در دست دارن نه دولت .... در بعد منطقه ای هم این یعنی همون دخالت در امور داخلی کشورهای دیگه همونطور که دخالت امریکا در کشورهای منطقه چه با حضور نظامی چه بدون حضور نظامی محکومه و کار مذمومیه دخالت مقامات ایرانی در امور کشورهای دیگه هم درست نیست .... ************* منم مثل شما به خاطر ایرانی بودنم وقتی نفوذ ایران در کشورهای همسایه رو می خونم خوشم میاد و از اینکه رئیس جمهور و نخست وزیر کشور همسایه با رایزنی و کمک مقامات ایرانی انتخاب بشه احساس غرور اولیه بهم دست میده اما اما کمی دقت کنید که داریم به کجا می ریم ... اینکه یک حزب یا گروهی در کشور دیگه چه شیعه چه غیر شیعه به واسطه کمک ایران به قدرت برسه درسته؟ این دقیقا مشابه رفتار آمریکائیهاست همون دخالته تنها فرقش اینه که ما نیروی نظامی نفرستادیم ( آمریکایی ها هم در خیلی از کشورهای نیروی نظامی ندارن ولی همینطوری دخالت می کنن ) که با این وضعیتی که من دارم می بینم تا چند سال آینده شاید اقدام به فرستادن نیروی نظامی هم بکنیم کما اینکه همین الانشم بصورت مخفیانه سپاه قدس بر حسب نیاز این کارو انجام میده **** خلاصه کلام خودتون رو بزارید جای یک عراقی ببینید از اینکه بشنوید کشور همسایتون روی مقاماتتون نفوذ داره و قدرت زیادی در کشورتون داره خوشحال میشید یا ناراحت ؟ لطفا چاپ کنید
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    shayad beshe goft haj rezvan yeki az shagerdhaye haj gasem hast
  • الاهه ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    1 1
    دوستت دارم حاجی
  • رضا ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    فری این شر و ور ها را نخورید، خداوند این سردار را محفوظ دارد
  • حامد عسكري ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    100 درصد اونجاش سوخته كه رأي منفي داده!!!
  • ??? ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    سردار وزیر خارجه انقلاب اسلامیه دیگه
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    بنده خدا اینها که درز اطلاعات نیست ترجمه متن گاردینه
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    علت رای منفی اش مشخصه اینها با حاج قاسم مشکل ندارن با هرچی پاسدار که مانع حضور آمریکا تو منطقه اند مشکل دارند
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    حاج محسن خودت هم سالاری رفیق
  • ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    البته عماد مغنیه همون قاسم سلیمانی بود اما ورژن لبنانیش!
  • وحيد بسيجي ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    اين سردار مايه افتخار اسلام وشيعه است نه فقط ايران اشتباه نكنيد
  • ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    "...من قاسم سليماني هستم، كسي كه سياست هاي ايران را در عراق، لبنان، غزه و افغانستان تدوين مي كند..." معلوم نیست این مملکت چند تا رئیس داره.
  • ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    حاج قاسم تو که این همه از مردید میگن یه سر به حاج محمد ن بزن خوبه
  • ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    داستان جالب و آموزنده ای بود. انشاءاله در آینده سریالش هم دست بشه...
  • حق گو ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    داداش شعیب بن صالح جدید می خواین رو کنین موید باشید
  • امیر حسین ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    ایران از این چنین سربازان را زیاد دارد امام نمی دانیم ویا.....
  • وحيد ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    فقط يك آدم ابله اين چرنديات رو باور ميكنه سليماني اس ام اس ميزنه ميگه فلاني نيرو قدسه ما ال ميكنيم وبل ميكنيم بابا اينها تو كف جزئي ترين اطلاعات نيروقدس موندن اون موقع يك فرمانده ارشد نظامي تا اين حد ميخاد نشت اطلاعاتي بكنه امان از دست ساده لوح هاي زودباور
  • علي طنطاوي ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    وقتي خداوند مي خواهد به كسي آبرو عطا كند ،مي شود قاسم سليماني
  • سرهنگ بازنشته سپاه ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    اگر فقط چند دقیقه از صحبت های ایشان در سیما پخش شود . مردم تصور می کنند در ایران فهیم تر ؛قوی تر ؛ متین تر ؛ شجاع تر از این فرمانده و سیاست مدار وجود نداشته و وجود ندارد . من عاشق و شیفته او بوده و هستم و از خدا می خواهم لیاقت بدهد خودم و فرزندام پیشمرگ او شویم
  • مهدی ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    اگر تحلیل های نظامی و اطلاعاتی می توانست برای عامه مردم منتشر شود ؛ متوجه می شدی که سیاست مداران ایران همیشه میهمان خوان سفره نیروهای اطلاعاتی وبده و هستند
  • ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    خدا رحمت کند عماد مغنیه را ؛ ایشان را باید با چند رده پائین تر سردار سلیمانی مقایسه کنید .
  • همکار سابق ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    به حضرت زهرا قسم اگر بگویند فلان خطر با کشته شدن تو نویسنده از جان حاج قاسم دور می شود من با همه وجودم حاضرم فدای او بشوم .
  • ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    گور بابای گاردین.حاجی رو عشقه... دمش گرم...
  • مستوفی ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    1 0
    جناب yeki خوب است باموضوعات صادقانه برخورد کنی وخودترا در پشت کلمات اولیه مخفی نکرده وبدون مقدمه ریا کارانه بگوئی عامل کجا هستی کسی که نظام مقدس جمهوری اسلامنی را باشیطان بزرگ قیاس میکند معلوم است که ایرانی هم نیست بلکه نشخوار کننده هرفهای است که در محل تغذیه اش ریخته اند امید وارم حداقل روزی به حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی برسی. انشا< الله
  • ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    خط ششم این خبر : یک اس ام اس؟ پیامک مجید جان
  • ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    خط ششم این خبر : یک اس ام اس؟ پیامک مجید جان
  • حاج رمضان ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    حاج رمضان رو دریاب حاجی !
  • SMAH1 ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    در دنیای امروز همه چیز حول اقتصاد می چرخه.اگر آمریکا به عراق حمله می کنه به خاطر منافع اقتصادی بلند مدت است (نیرو های نظامی در خدمت اقتصاد)،اگر آمریکا ایران رو تحریم می کنه به خاطر منفع اقتصادی است که در خطر دارد (سیاست در خدمت اقتصاد) و حتی حقوق بخش و دمکراسی و ... همه برای اقتصاد است. حالا اگر کشوری پیدا بشه و برایش ایدئولوژی از اقتصاد مهمتر باشه،آیا حق نداره از تمام ظرفیت (نظامی،سیاسی،اقتصادی و ..) خودش برای هدفش مایه بگذاره؟ اینکه در جایی که منافع ما (با تعریفی که انجام دادم) می طلبه که نیروهای نظامی تعیین تکلیف کنند،اصلا عیبی نداره (دقیقا مثل اینکه اگر دکترهای وفادار به آرمان پزشکی، وزیر بهداشت رو تعیین کنن قطعا وضعیت بهداشتی کشور بهتر از زمانی است که مثلا نماینده های مجلس این وزیر رو تعیین کند) در ضمن جامعه بشری ناگزیر است که سلسله مراتب داشته باشد.جامعه ای رو فرض کنید که دمکراسی حاکمه ، آیا همه مردم برای کوچک ترین موضوعی رفراندوم راه می اندازند.نخیر! یک عده میشن نماینده همین مردم و قانون گذاری می کنند،یک عده می شوند نماینده مردم برای نظارت و عده ای هم اداره کشور را به عنوان رئیس جمهور و ... به عهده می گیرند و یعنی باید یک سلسله مراتب وجود داشته باشه تا همه چیز سرجای خودش باشه. تا حالا یک کارخونه رو دیدید.آیا کارگران از اینکه یک رئیس باهوش داشته باشند که منافعشون رو تامین کنه ناراحت میشن یا خوشحال؟ این دقیقا همون احساسی است که یک عراقی می تونه داشته باشه.یعنی تا وقتی که منافعش از نفوذ ایران تامین بشه (با تعریفی که از منافع خودمون کردم)،قطعا راضی خواهد بود.
  • ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    اين سردار مايه افتخار اسلام وشيعه است نه فقط ايران اشتباه نكنيد دمش گرممممممممممممممممممممم
  • ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    اینایی که نوشتید معنیش دخالت نیرو های نظامیه ایران تو منطقه نیست ؟؟؟؟؟
  • حسینی ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    وقتی صحبت از جهانگشایی كوروش و داریوش می شه لذت می برن وقتی برای دفاع در عمق استراتژیك می شه همین ها نفوذ تو همسایه بغلی رو هم زیر سوال می برن حقا كه فرزندان كوروشین ولی شما ها حقیر باشین ما وای نمی ستیم نگاه كنیم كه دشمن تا پشت دروازه اومده و مثل شما ها ندونیم كه آفتابه رو بیاریم دم مبال یا مبالو بیاریم دم آفتابه!
  • نیما ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    سلام به همه. همون جوری که خود گزارش هم گفته همش درست نیست؛ در واقع آمریکا و متحدانش می خوان ایران رو مث خودشون نشون بدن. یعنی تو کارای کشورای دیگه دخالت و اعمال نفوذ میکنه؛ از راه خوب نشون دادن یه کسی یا چیزی ممکنه به صورت غیر مستقیم این کار رو بکنند. کمک و همفکری ممکنه کار عرف و پسندیده ای باشه، چون همه کشورهای اسلامی یک امت واحد هستند؛ ولی دخالت و اعمال نظر در هیچ شرایطی انسانی و درست نیست. به امید تحقق وعده الهی در سلطه حق و عدل بر زمین
  • ابی ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    همه باهم هیییییییییییییییییییییییه....حاجی دمت گرم
  • yeki ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 1
    مطمئن باش که من اهل ریا نیستم ..نظراتم رو همیشه صادقانه گفتم ...جمهوری اسلامی هنوز به اون حقانیتی که مد نظر شماست نرسیده چون اتفاقا ریاکاری بین مسئولان و مردمش خیلی زیاده و سیستم مردم رو به ریاکاری و نشون دادن چیزی که نیستن ترغیب می کنه ولی نکته اینجاست که هیچ سیستم و نظامی در دنیا کامل نیست ....سیستم فعلی هم باید سعی کنه نواقص خودش رو درست کنه .......... منم تو ایرانم و تو دانشگاه های همینجا هم درس خوندم و دارم می خونم ... امیدوارم فقط یکم به حرفایی که نوشته بودم فکر می کردی حتی اگه نظرت اینه که نیروهای نظامی ایران حق دخالت در سیاستهای کلی نظام رو دارن و حق تعیین سفیر و .. دارن بازم باید بدونی که اعلام این خبر و یا اعلام دخالت های مقامهای ایرانی مخصوصا نظامی در تعیین نخست وزیر و ... چه تاثیر مخربی در وجهه ایران داره ..ما به خاطر ایرانی بودن خوشحال می شیم اما مردم عراق و منطقه به چشم یک مداخله گر بهمون نگاه می کنن ....این اصلا خبر خوشحال کننده ای نیست ..به خواننده اروپایی هم این موضوع القا میشه که حکومت ایران در دست نظامی هاست و ایران در کشورهای منطقه دخالت میکنه و سعی می کنه قلدری کنه و.... خلاصه برای خواننده اروپایی هم چهره یک کشور زورگو ترسیم میشه که در آینده ممکنه خطری برای اروپا باشه ......... یکم عمیق تر به مسائل نگاه کنیم حتی اگه نگاهمون به نوع حکومت و حق مردم در تعیین سرنوشت کاملا با هم متفاوتباشه بازم پخش این اخبار خبر خوشحال کننده ای نیست ************** بهتر همیشه خودمون و رفتارمون رو با کسانی که دشمن و شیطان می خونیم مقایسه کنیم و ببینیم که خدایی نکرده ما هم رفتار اونها رو تکرار نکنیم روزی خودمونم مثل اونا نشیم
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    ما هم مخلصيم جناب سردار خوش تيب زمان جنگ
  • yeki ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    پاسخ جالب توجهی دادید ... اما چندتا نکته هم من می خوام بگم : ---اون عراقی یا افغانی یا ... وقتی می تونه احساسی که شما گفتید رو داشته باشه که ایدئولوژی حکومت ایران رو قبول داشته باشه واقعا فکر می کنید عراقی ها یا اکثریتشون پیرو ایدئولوژی حکومت ما هستن ؟ --- اتفاقا آمریکا همه چیز رو از بعد اقتصادی نمی بینه که اگه می دید نه تنها ایران رو تحریم نمی کرد که سرمایه کذاری وسیعی روش انجام می داد و بهره اقتصادی به مراتب زیادی ازش می برد ( موقعیت جغرافیای ایران بی نظیره و بهترین بازده اقتصادی از میان کشورهای منطقه میشه از ایران گرفت ) اما امریکا به خاطر موارد دیگه یا همون ایدئولوژی( که این ایدئولوژی مربوط به افراد صاحب منصب و پر نفوذ اون کشوره نه لزوما خود سیستم ) از منافع اقتصادی میگذره --- به نظر من برای پیش برد ایدئو لوژی حق نداریم از نیروی نظامی استفاده کنیم این نظر شخصی منه و با شما متفاوت ... امریکا ..انگلیس و ... کشورها هم برای پیشبرد ایدئولوژی خودشون ( شامل موارد اقتصادی هم میشه ) تو کشورهای مختلف مداخله می کنن ..این روش از اساس غلطه و ما برای مقابله با اونها نباید از همون روش غلط استفاده کنیم ----یکبار دیگه تاکید می کنم که در روابط بین المللی کشورها نیاز به قیم و سلسه مراتبی که شما گفتید رو ندارن و نمونه واضحش امریکاست که با همین عنوان مداخله می کنه در هرکجای جهان اما مردم اون کشورها نگاهشون به امریکا چیه؟ یا مثلا دخالت روسیه در کشورهای اروپای شرقی چه نتیجه ای داشته؟ یا دخالتهای انگلیسی ها ؟ واقعا مردم کشورهای کوچک تر از این سلسه مراتب راضین ؟ این رو می خوان ؟
  • احمد ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    خوب این حاج محمد رو معرفی کنید تا ببینید چی می شه.
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    حاج قاسم استاد حاج عمادهای زیادی در سراسر جهانه. شهید عماد از صمیمی ترین دوستان حاجی بودن.
  • ملیتـــا ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    ناشناس، بنده ی مومن خدا، مطمئنی نمی خوان با این حدسیات حساسیت ایرانی ها رو روی سردار ببینن؟ چرا مطالب سرلشکر جعفری این قدر بازدید و نظرات و ... نداره؟ یه کم کلاه بده بالا مومن
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    اصلا فکرشم نکنید کسی مثل حاجی بخواد بیاد کار دولتی بکنه. آقا منعش کردن از این دخالتا. حاجی تو استان خودش دخالت نمی کنه، چه برسه جاهای دیگه. همین قدر بدون که شاگرد کوچیکای سردار الان وزیر شدن.
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    قرار نیست همه تو جنگ برن. آقا به حاجی چند بار فرمودن شهید زنده. این حرف رو که الکمی نزدن ایشون. حتما یه سری هست که چشم ما نمی بینه.
  • ملیتـــا ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    شهید عماد فضیلت شهادت دارن بر حاجی، والا از منظر عملی، حاجی خیلی بزرگ تر از شهید عماد اند.
  • ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    بابا رأی منفی بدن خوب، چی می شه. مهم حمایت مولا خامنه ای از سرداره و عشقش تو دل ما. فدای حاج قاسم....
  • SMAH1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    چند نکته رو اشاره کردید که من بازنویسی می کنم (نقل به مضمون) و نظرم رو می نویسم: 1) آیا عراقی ها و ... مار رو قبول دارند؟ *) اینجاست که تبلیغات نقش مهمی ایفا می کنه.اگر ما درست اهدافمون رو مشخص کنیم و بتونیم اونها رو متوجه کنیم و تا وقتی که منافع اونها و ما یکی است،حتما حمایت می کنند. 2) آیا امریکا برای سرنگونی ایران سرمایه گذاری نکرده؟ *) قطعا می دونید که پاسخ منفی است و بسیار برای این «سقوط» هزینه شده است.ولی شاید به گفته شما «سرمایه گذاری وسیع» نکرده! این همون نکته ظریف اقتصادی مسئله است یعنی «هزینه و فایده».در واقع این مملکت،حتی اگر دست آمریکا هم بیفته،قطعا براش هزینه هایی داره.در ضمن سقوط ایران به چه قیمتی؟!!! همه اینها رو که لحاظ کنید،می بینید که تا الان هم خیلی هزینه کرده! 3) استفاده از نیروی نظامی در جهان مذموم است! *) بطور کلی (با توجه به اتفاقات جهان) این مسئله مذموم است.ولی یک نکته ظریف است.این مسئله رو دو قسمت میکنم.«دخالت نظامی مثبت» و «دخالت نظامی منفی».قطعا دومی مذموم است (که معمولا در ذهن ما همین مسئله جای می گیرد) اما حالت دیگه ای هم هست.به نظر شما وقتی که نیرو های متفقین در نبرد «نورماندی (در جنگ جهانی دوم)» پای به خاک اصلی فرانسه گداشتند،آیا فرانسوی ها خوشحال بودند یا ناراحت؟ این همون هدف است که اگر یکی باشه،هر نوع دخالتی رو «تجویر» می کنه!!! البته دخالت نظامی،الزاما به معنی لشکر کشی نیست.بلکه نظرخواهی از نیرو های نظامی هم می تونه به منزله دخالت نظامی باشه و ... 4) جهان، نظام سلسه مراتبی نمی خواهد! *) این همون حرف کمونیست ها بود که می گفتن باید همه به «کمون اولیه» برگردیم و طبقه نداشته باشیم.ولی در عمل دیدم که یک از مخوف ترین نظام های طبقاتی رو ایجاد کردند.چون ما در اجتماع زندگی می کنیم،مجبوریم که یک سلسه مراتب داشته باشیم.برای اینکه این پارادوکس رو مشخص کنم،به این سئوال فکر کنید : «انتخاب یک رئیس جمهور برای ایران که هم ایرانی باشد و هم عضو هیچ قومیتی نباشد که شائبه ی طرفداری وجود داشته باشه؟» . در هر حال یک نفر (یا گروه) باید باشند که بتوانند در مورد مسائل تصمیم بگیرند (حتی این مسئله که به رفراندوم مراجعه کنند یا نه!).این گروه ممکن است به زور این منصب را بگیرند یا به خواست مردم (مثل دمکراسی).ذر هر حال این سلسله مراتب جزلاینفک نظام اجتماعی است . فی نفسه نه خوب است و نه بد!
  • ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    یاشاسین سردار سلیمانی/
  • arash ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    سلام: این مطالبی که روزنامه ها نوشته اند،تازه گوشه ای از تواناییهای حاج قاسم است، این سردار عزیز قبل از اینکه لرزه بر تن آمریکاییها و اسراییلی ها بیندازه، شب و روز قاچاقچیان و سوداگران در مرزهای سیستان و بلوچستان را یکی کرده بود.من افتخار این را داشته و دارم که بارها با این سردار بزرگوار هم صحبت شده ام.
  • ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    دوستان عزيز بعد از ترجمه خبر خوب است که يک بار ترجمه را ويراستاري کنيد و سعي کنيد آن را از عبارات عاميانه مبرا سازيد جداي از آنکه در اين متن خبري اشتباه ترجمه و ادبي هم وجود دارد با تشکر
  • ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    دوستان عزيز بعد از ترجمه خبر خوب است که يک بار ترجمه را ويراستاري کنيد و سعي کنيد آن را از عبارات عاميانه مبرا سازيد جداي از آنکه در اين متن خبري اشتباه ترجمه و ادبي هم وجود دارد با تشکر
  • ابوحیدر ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    چند نکته در مورد (سرلشکر) قاسم سلیمانی: 1- به نظر من، قاسم سلیمانی یکی از نمونه های طلایی ارتباط هوشمندانه و صادقانه یک فرمانده انقلابی با مجموعه های مختلف همسو (و تا حدودی همسو) با نهضت جهانی اسلام در منطقه است. 2- آنچه که موجب موفقیت سلیمانی و اعتراف دشمنان وی نسبت به این توفیقات شده است، این است که وی در هدف گذاری هایش، صرفا بدنبال کسب منافع ملی برای کشور ایران(جمهوری اسلامی) نیست بلکه اهداف فراتری را نیز دنبال می کند که نتیجه آن این می شود که هیچ گاه طرف های خارجی که با او کار می کنند احساس نمی کنند که زیان کرده اند. و به اصطلاح سرشان کلاه رفته است.اصلا. 3- نفوذ غیر قابل انکار سلیمانی، در "قدرت اقناع" او نهفته است.در همین موضوع انتخابات سال گذشته عراق که مسائل و اختلافات شدیدی را میان گروه های مختلف ، به ویژه شیعیان عراق برای تصاحب و تقسیم قدرت موجب شد، رویکرد ایران (شاید بتوان گفت؛ نیروی قدس) فوق العاده بود. سلیمانی شاید می توانست در همان روزهای ابتدایی شروع بحران، با فشار مضاعف، گروه های شیعی مختلف را برای پذیرش نخست وزیری مجدد مالکی مجاب نماید اما وی با سعه صدر فراوان سعی کرد تمامی جریانات شیعی را نسبت به این امر اقناع کند که منافع بلند مدت آنها در آن است که بر سر مالکی به توافق برسند و از انشقاق و اختلاف دوری کنند. سعه صدر صادقانه برای کسی که از ابزارهای مختلف اعمال قدرت آنی برخوردار است، یک فضیلت تحسین برانگیز است. 4- در نهایت اینکه؛ نتنها شیعیان عراق، بلکه برادران محترم اهل سنت عراق نیز باید شکرگذار مجاهدت ها، خلوص، شجاعت و اندیشه بلند قاسم سلیمانی و تیم وی باشند، چرا که تمام هدفش کمک به برادران مسلمان عراقیش است تا بتوانند از زیر چکمه های نحس و نجس اشغال و اشغالگران خارج شوند و به استقلال برسند.ان شاالله.
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    همه با هم ای ول ای ول حاج قاسمو ای ول
  • بچه شیر ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    مگه منطقه ای مانده بحث دهکده جهانی امریکاباماهمسایه شده شمابحث دخالت راپیش می کشین بابا بیدارباشین برخیزازخواب گران برخیزخانه مارفت به تاراج غمان خیز
  • ali ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    هم میهن من خیلی‌ از مطلب شما درسته ولی‌ این را هم فراموش نکنیم که این بازی روانی‌ آمریکا هست و خود آمریکا با گول وارد عراق نشد و همینطور با برتری سیاسی هم نتونست که عراق را از پای در بیاورد و در همه‌جا ملزوم هست اگر که می‌خواهید کشوری قوی باشید ناگزیر باید نیروی نظامی قوی هم داشته باشید من از دید استراتژیک اگر بتونم می‌خوام به این مساله نگاه کنم که ما اگر در نیروی نظامی به توفیق رسیدیم و از این لحاظ ما قالب هستیم اگر دیر بجنبیم و از نظر اقتصادی و فرهنگی‌ ضعیف عمل کنیم و از لحاظه نرم‌افزاری هم بتونیم موفق عمل کنیم حتما به امید خدا کشورمون در ۱۰ الی‌ ۲۰ ساله آینده با تکیه به بسته (سیاست پویا+نیروی نظامی قوی و به روز+اقتصاد قوی+تولید علم و دانش)حتما جزو ۱۰ کشور اول دنیا خواهیم بود
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    ما اینجا هم که لندن هست حضور داریم خیالتون راحت ما دفاع را از همینجا شروع می‌کنیم اگر لازم بشه .
  • محمود ولایت مدار ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    خداوند همه ی دلاور مردان این مرز و بوم رو حفظ کنه.
  • مجید ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    بابا دمت گرم حاج قاسم
  • جواد ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    خدا به حاج قاسم و بچه های عملیاتی واطلاعاتی سپاه سلامتی بده
  • کاظم ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    این رو بدونید که حضرت آقا در مراسم اعطای درجه سرلشگری به این سردار دلاور ، ایشان رو شهید زنده انقلاب خطاب کردند ، خدا انشاالله شهادتت رو بذاره در رکاب امام زمان (عج)
  • مهدی شیخ ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
    0 0
    سلام متاسفانه در ترجمه دقت نشده و "کایزر شوزه " شخصیت معروف فیلم سرشناس مظنونین همیشگی ساخته برایان سینگر را در متن فارسی نوشته اید "قیصر سوزو"! هرچند مدت زیادی از تاریخ درج خبر می گذرد و بسیار از آن نقل شده اما رفع ایراد باز مفید خواهد بود. یا علی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس