شرکت موزیلا قابلیتی موسوم به Firefox Containers را در مرورگر فایرفاکس فعال کرده که تاریخچه استفاده از وب هر کاربر را در این مرورگر چندتکه می کند تا افراد بتوانند هویتهای جداگانه ای برای خود تعریف کنند.

 به گزارش مشرق، با استفاده از این قابلیت افراد می توانند نحوه حضور خود در فضای مجازی را مدیریت کنند و بسته به فعالیتی که دارند تاریخچه استفاده از اینترنت را سازماندهی نمایند.
 
امروزه با گسترش سریع وب و فعالیت بی پایان میلیاردها کاربر در آن، کاربران فهمیده اند که باید حضور خود در فضای مجازی را مدیریت کنند؛ زیرا اطلاعات شخصی افراد برای دولت ها و شرکت های خصوصی ارزشمند است و همه آنها برای جمع آوری و بررسی این اطلاعات تلاش می کنند.
 
ارائه خدماتی از این دست از سوی موزیلا به کاربران کمک می کند تا حدی بتوانند هویت خود را مخفی نگهدارند؛ هر چند مخی نگهداشتن کامل هویت این روزها به امری ناممکن مبدل شده است. سرویس تازه موزیلا در کنار استفاده از نرم افزارهای مخفی سازی هویت، بلوکه کننده های آگهی و غیره مشتریان را در زمینه حفظ حریم شخصیشان تا حدی مطمئن می سازد.
 
کاربران برای دسترسی به این خدمات باید به آدرس https://nightly.mozilla.org/ مراجعه کرده و نسخه های ویژه ای از مرورگر فایرفاکس را بارگذاری کنند. سپس مرورگر خود را بازکنند. زبانه های موجود در این مرورگرها به چهار بخش شخصی، کاری، بانکی و خرید تقسیم می شود و هر بخش با رنگ خاصی مشخص می شود. همچنین تاریخچه مرور هر بخش و کوکی های آن به طور جداگانه طبقه بندی می شود.
 
خدمات یاد شده فعلا در مرحله آزمایشی است، اما کاربران سیستم عامل های ویندوز و مک و همین طور آندروید و سیستم عامل فایرفاکس می توانند از آن بهره بگیرند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس