رقابت دیرینه با ایران و مداخله در یمن موجب افزایش واردات جنگ افزاری عربستان سعودی و رونق بخشی بازار تسلیحاتی در سطح جهانی شده است.

به گزارش مشرق، افزایش واردات سلاح و تجهیزات نظامی از سوی عربستان سعودی که به واسطه تشکیل ائتلاف در نبرد یمن  و مواجهه با ایران به عنوان رقیب منطقه‌ای صورت گرفته، موجب کمک در رشد 10 درصدی صادرات جنگ افزار در سطح جهانی شده است.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ» در گزارش سالیانه موسسه «آی. اچ . اس»‌ آمده است که بازار صادرات صنایع نظامی که در سال 2014، 6.6 میلیادر دلار بود، در سال 2016 به 65 میلیارد دلار رسید و این میزان بالاترین رقم در دهه گذشته بوده است.

این موسسه آمریکایی مستقر در «اینگل وود- کلررادو» در گزارش جدید خود که یکشنبه هفته جاری منتشر شد، آورده است که خرید جنگ افزارهای نظامی از سوی عربستان سعودی با رشد 50 درصدی به 9.3 میلیارد دلار رسید و در عین حال چنین رشدی در اکثر کشورهای خاورمیانه و آسیای جنوب شرقی نیز دیده می‌شود.

«بن موریس» تحلیلگر ارشد امور دفاعی موسسه آی.اچ .اس در این زمینه گفت، در حالی که کشورهای طبقه متوسط خاورمیانه از لحاظ درآمد شاهد افزایش تولید ناخالص ملی هستند، «منابع  نسبی» را نیز صرف خرید تجهیزات نظامی می‌کنند.

 به نوشته بلومبرگ در بازار 65 میلیارد دلاری صادرات جنگ افزاری در سطح جهانی عربستان سعودی با 10 میلیارد دلار واردات در رتبه نخست، هند در رتبه دوم، استرالیا در رتبه سوم و مصر و کره جنوبی در رتبه‌های بعدی جا دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد حسین ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    ما هم باید بخریم .مخصوصا برای نیرو هوایی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس