کد خبر 590428
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱

دو دستگاه کامیون ایرانی در شرق ترکیه در مسیر جاده دوغوبایزید – چالدران – وان در نزدیکی مرز جمهوری اسلامی ایران به آتش کشیده شد ولی به راننده های آن آسیبی نرسیده است.

به گزارش مشرق، یک سخنگو در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در ارزروم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در آنکارا با اعلام این مطلب افزود، شب گذشته کامیون های ایرانی از طریق مرز بازرگان وارد خاک ترکیه شده بودند و در حال حمل بار به وان بودند که در گردنه تندورک مورد حمله افراد مسلح قرار گرفتند.

درهمین گردنه علاوه بر کامیون های ایرانی شش دستگاه کامیون ترکیه ای نیز به آتش کشیده شده است.

این سخنگو اضافه کرد در تماس با ژاندارمری محل نیز این حادثه مورد تایید قرار گرفته و کامیون ها به همراه بار آنها به کلی در اتش سوخته وراننده های ان بعداز مدتی توسط افراد مسلح آزاد شدند.

دراوایل اردیبهشت ماه سالجاری نیز دو دستگاه کامیون ایرانی در همین مسیر مورد حمله قرار گرفته و به آتش کشیده شد.

به رغم تلاش کامیونداران ومسئولان طرف ترکیه تاکنون تحولی درخصوص پرداخت خسارت به صاحبان کامیون های ایرانی که در قلمروی این کشور به آتش کشیده می شوند، انجام نشده است.

به خاطر ادامه درگیری ها بین نیروهای دولتی وگروه پ.ک.ک ، منطقه کوهستانی تندورک یکی از مناطق ناامن شده وبه کامیون ها توصیه می شود که از این مسیر استفاده نکنند.

درهمین حال خبرگزاری آناتولی نیز در گزارشی از وان اعلام کرد که عناصر پ.ک.ک در منطقه چالدران ترکیه پنج دستگاه کامیون را به آتش کشیده اند.

به گزارش آناتولی فقط یک دستگاه از این کامیون ها ایرانی بوده است.بنابراین گزارش عناصر مسلح پ.ک.ک بعد از به آتش کشیدن کامیون ها از منطقه متواری شده اند و نیروهای امنیتی با حمایت بالگردها عملیات گسترده ای را برای یافتن مهاجمان شروع کرده اند.

آناتولی یادآوری کرده که در 24 ماه می گذشته نیز 10 دستگاه تریلر در این منطقه به آتش کشیده شده بود که بعداز اعزام نظامیان به منطقه، بر اثر بمب گذاری پ.ک.ک، یک خودروی نظامیان منفجر و شش سرباز دولتی کشته و دو سرباز دیگر زخمی شده بودند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    ترکیه واقعا ناامنه، کاش حاکم منافقش یعنی اردوغان برای برقراری ثبات و امنیت کشورش و منطقه تلاش می کرد تا خونریزی و جنایت برای برآورده کردن آرزوی کودکانه احیای امپراطوری عثمانی
  • محمد ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    عاشقان پ ک ک تحویل بگیرید چقدر گفتیم این جماعت براشون ترک و عرب و ایرانی فرق نمیکنه اینا یه مشت تجزیه طلب پست هستن بنده خودم اهل مازندرانم تهمت ترک بودن نزنید
  • ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    پست خودتی
  • ئاسو ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    عاشقان پ ک ک اراذل و اوباشی هستند مثل خود لجنشون . دست مریزاد میگم به سپاه که " دوازده راس " از این اشرار پدرنامعلوم رو مثل سگ له و لورده کرد .
  • ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    به سازمان و احزاب کردی انگ و بر چسپ تجزیه طلبی نزنید خودمون حدود 7 تا 8 میلیون کرد داریم که دارای ارتباط قومی و نژادی و فرهنگی بسیار نزدیکی با سایر اقوام ایرانی می باشند
  • حقگو ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    حاکمان وابسته به موساد و سیا در ترکیه باد کاشته اند و باید طوفان درو کند برای مردم ترکیه متاسفم که فریب این جاسوسان را خورده اند اگر یادتان باشد سیا اسناد جاسوسی صدام را هم افشا کرد صدام قبل از ریاست جمهوری عامل سیا بود و دلیل قبول ریاست جمهوری او عامل سیا بودنش بود و در واقع تهاجم به ایران هم دستور سیا بود ولی به دلایل امنیتی هنوز سیا اعلام نکرده و شاید هرگز نکند در ترکیه هم اردوغان و دوستانش ابتدا نمایش نزدیکی با ایران و دوری جستن از اسراییل را دادند تا بتوانند طرفداران افکار ضد صهیونیستی ایران را در ترکیه شناسایی کنند تا بعدا بهتر بتوانند آنها را دستگیر و متلاشی کنند مراسم عاشورا گرفتند و به سینه زنی پرداختند و ....در حالی که این رفتارهای منافقانه به کشتار در سوریه و تهاجم به حزب ا..لبنان رسید این منافقان به مردم ترکیه هم خیانت کرده و می کنند و باید روزی عواقب اعمالشان را ببینند از سوی دیگر لاییک ها در ترکیه به دستور امریکا عقب کشیدند تا مردم را از اسلام زده کنند تا دوباره لاییک را سر کار بیاورند با این نقشه مردم از اسلام خسته شده و لاییک های طرفدار غرب و اسراییل ترکیه را می بلعند
  • ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    کار دولت ترکیه است.
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    ما باید روابط تجاری اقتصادی خود را با ترکیه به پایین ترین سطح ممکن برسانیم.داشتن روابط گسترده با ترکیه خیانت است به خون شهدای مدافع حرم.
  • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    حالا بازم عده ای از این گروهای تروریستی حمایت کنند!چرا نمی خواهند بگن این ها تروریست هستند.
  • پرویز ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    مرگ بر هرچی کرده تجزیه طلبه خداریششونو بکنه افرین مشرق جان بابت اخبارت بابت تحلیلات تو بهترین سایتی هستی عالی هستی خدا قوت
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    آن هایی که از این کردهای تجزیه طلب و مزدور حمایت می کنند همانند خردوغان و همپالگی هایش هستند
  • محمد ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    ناشناس اتفاقا پست تویی و اون دوستای تجزیه طلبت انشاالله همراه همونا به درک واصل میشی لاشت هم به آتیش کشیده میشه
  • بی نشان ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    پ ک ک از به درک واصل شدن اعضای نوچش{پژاک}توسط ایران عصبانی هست دست مریزاد به مشرق ظلم ستیز که نقاب از چهره برخیها برداشت و ادمکشی انان را رسوا کرد
  • هه وار ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    ناشناس، مثلا این احزابی که میگی بهشون انگ جدایی طلبی نزنید همین اشرار پ ک ک هستند؟!!! مرگ بر همه اشرار جدایی طلب و همه سازمانها و احزابشون
  • هه وار ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    ولی من بعنوان یک کرد ایرانی از این خبر بسیار خوشحال شدم .
    • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      0 0
      اختلاف قومیتی ننداز میدونیم ماموریت داری برای آخ افکنی
  • ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    خدا لعنت کنه تروریستهای کردی کوهی رو
  • ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    پ ک ک و زیر مجموعه های تروریستش از جمله پژاک و پ ی د همشون مخل امنیت منطقه هستند.درسته ایران با ترکیه بر سر بعضی از مسائل مشکل جدی داره و جدی تر از این مسائل،قدرت گرفتن این گروههای تجزیه طلب که تمامیت ارضی کشورها رو تهدید می کنند.مطمئنا بعد از فرو کش کردن جریان داعش برای همیشه شر این گروهکها رو باید کند!
  • میثم ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    بیشتر شما عصبانی هستین تو کامنتا معلومه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس