کد خبر 588147
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴

باشگاه نفت تهران که در سال‌های اخیر بیشتر در بین مدعیان لیگ برتر قرار گرفته و جوانان زیادی را به فوتبال ایران معرفی کرده حالا در آستانه فروپاشی قرار گرفته و جدایی ستاره‌ها و در نهایت واگذاری امتیاز این باشگاه، پایان تلخی را برای یکی از تیم‌های باسابقه پایتخت رقم می‌زند.

به گزارش مشرق، پایان لیگ پانزدهم شاید برای باشگاه قدیمی نفت تهران نیز پایان کار باشد. آنها که در سال‌های اخیر با اتکا به بازیکنان جوان و مستعد خود توانستند جایگاهی مناسب در فوتبال ایران پیدا کرده و خود را به رده‌های بالایی لیگ برتر برسانند حالا در آستانه انحلال و فروپاشی هستند.

پاییز سال 89 خبر انتقال نفت تهران به اراک به سرعت به خبر اول رسانه‌های ورزشی تبدیل شد. مخالفت‌ها با اهدای تیم‌های تهرانی به شهرستان‌ها در نهایت با یکی از جنجالی‌ترین برنامه‌های "نود" همراه شد تا در نهایت با مقاومت‌هایی که انجام شد، تلاش چند نماینده وقت مجلس برای انتقال نفت تهران به اراک به سرانجام نرسد.

در ادامه نفت سهمیه آسیا را نیز کسب کرد و حتی در لیگ چهاردهم تا آستانه قهرمانی هم پیش رفت اما در دیداری عجیب و پر حاشیه برابر تراکتورسازی به تساوی رسید تا سپاهان جام را بالای سر ببرد. پس از آن علیرضا منصوریان برای تقویت تیمش در لیگ قهرمانان آسیا به سراغ ستاره‌هایی چون سیدجلال حسینی و پیام صادقیان رفت تا حضوری موفق در آسیا داشته باشد. نفت در همان مرحله پلی‌آف از لیگ قهرمانان کنار رفت و مشکلات مالی به سراغ تیم آمد. اختلافات سرمربی و مدیرعامل، تهدید بازیکنان به اعتصاب و حتی قهر برخی از آنها تیم را به حاشیه برد و کم کم مشخص می‌شد که مدیران تصمیم‌گیر در وزارت نفت انگیزه چندانی برای ادامه تیم داری در فوتبال ندارند. در نهایت تصمیم بر این شد که امتیاز باشگاه از طریق مزایده واگذار شود.

حمله سرخابی‌ها
در همان آغاز فصل نقل و انتقالات دو تیم پرطرفدار پایتخت به سراغ ستاره‌های این تیم رفتند و شروع به غارت سرمایه‌های این تیم کردند. پرسپولیس به سراغ علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی و وحید امیری رفت و هر سه ملی‌پوش این تیم را به خدمت گرفت. استقلال هم که منصوریان، سرمربی این تیم را روی نیمکت خود نشانده، با علی قربانی و میلاد زکی‌پور جوان قرارداد بست و حتی شایعاتی مبنی بر حضور ایمان مبعلی، ارسلان مطهری و سیامک کوروشی در جمع آبی‌های پایتخت هم شنیده می‌شود.

با این شرایط اوضاع باشگاه در فصل آینده بسیار پیچیده خواهد شد. در جریان مزایده این باشگاه، نام ملوان بندرانزلی نیز به عنوان خریدار دیده می‌شود که در صورت فروش نفت به این باشگاه شمالی، آنها می‌توانند بازیکنان فصل گذشته خود را حفظ کرده و مشکلی برای ادامه کار نخواهند داشت اما اگر یکی از چند پیشنهاد دیگر مورد توافق قرار گیرد، کار برای مالکان جدید بسیار دشوار خواهد بود چرا که تجربه نشان داده معمولا جمع کردن چنین تیم‌هایی بسیار دشوار است و پروسه انتخاب سرمربی و رایزنی با بازیکنان طولانی خواهد بود. در پایان هم احتمالا مجبور خواهند بود با بازیکنان بیرون مانده سایر تیم‌ها فصل بعد را آغاز کنند که می‌تواند سرنوشتی شبیه به راه‌آهن لیگ پانزدهم را برای آنها رقم بزند.

مدیریت نامناسب، تیم دوست داشتنی نفت تهران را به ورطه نابودی کشانده و باید دید آیا این تیم می‌تواند در فصل آینده نیز همچنان خود را در میان تیم‌های بالای جدولی نگه دارد یا کاندیدای سقوط خواهد بود.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    0 0
    یه سوال...تهران نفتش کجا بود که تیمش رو داشته باشه؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس