کد خبر 587767
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶

در حمله پهپادهای آمریکایی به یمن که روز شنبه روی داد، دستکم دو نفر جان خود را از دست دادند که گفته می شود از اعضای گروه تروریستی القاعده می باشند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مسئول محلی مدعی شد که پهپادهای آمریکای به خودرویی در حال حرکت در استان 'مارب' حمله کردند که در نتیجه این حمله دو تن از اعضای گروه تروریستی القاعده کشته شدند.

وی ادامه داد: این دو تن 'غزوان الوائلی' و 'الزبیر الصنعانی' نام داشتند که رابطه تنگاتنگی با گروه تروریستی القاعده داشته اند.

در این گزارش ادعا شده که پهپاد‌های آمریکایی مواضع القاعده در یمن را هدف حمله هوایی قرار می دهند.

آمریکا پیشتر مدعی شده بود که توانسته است در ماه های گذشته برخی از فرماندهان و اعضای گروه تروریستی القاعده را هدف قرار دهد.

همچنین هواپیماهای عربستان شب گذشته با حمله به منطقه حریب القوامیش در استان مارب ٬خساراتی به این منطقه وارد ساختند.

یک منبع محلی استان مارب گفت: هواپیماهای جنگی عربستان با حمله به منطقه بنی ربیح در شهر حریب القرامیش به چندین خانه خسارت وارد کردند.

عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریکا از ششم فروردین پارسال (1394) حملات گسترده ای را به یمن آغاز کرده است تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک، شهید یا زخمی و ده ها هزار نفر نیز آواره شده اند و به تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور آسیب های جدی وارد شده است.

این حملات در حالی انجام می شود که گروه های مختلف یمنی در کویت مشغول گفت و گو برای پایان دادن به درد و رنج مردم این کشور فقیرند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس