کد خبر 586542
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس مدعی شد حذف نام ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان از فهرست سیاه سازمان ملل دلیلی بر باورپذیری این سازمان است.

واکنش«شورای همکاری» از خروج عربستان از لیست سیاه
به گزارش مشرق، «عبداللطیف بن راشد الزیانی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس مدعی شده سازمان ملل با استناد به اطلاعات غیر دقیقی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان برای تجاوز به یمن را در فهرست سیاه قرار داده بود.

پایگاه خبری «24»، به نقل از الزیانی گزارش داد که شورای همکاری خلیج فارس از اقدام سازمان ملل در اصلاح «اشتباهش» تقدیر کرده زیرا این اقدام باورپذیری سازمان ملل و مسئولیتش برای حفظ امنیت و صلح بین المللی را تأکید می‌کند.

وی همچنین مدعی شد ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان نسبت به جان غیر نظامیان یمنی به ویژه کودکان حساسیت خاصی نشان می‌دهد و تلاش می‌کند با بازگرداندن «دولت قانونی» یمن با تروریسم نیز مبارزه کند.

سازمان ملل این هفته ائتلاف سعودی را به دلیل حمله به مراکز غیرنظامی و کشته و زخمی کردن صدها کودک در یمن، در فهرست سیاه قرار داد.

این اقدام با واکنش تند عربستان سعودی روبرو شده و دبیرکل در اقدامی بی‌سابقه و تنها ساعاتی بعد از اعلام خشم ریاض، نام عربستان را «تا مشخص شدن نتایج تحقیقات مشترک» از فهرست حذف کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس