کد خبر 582665
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۵

گذرگاه رفح در نوار غزه از روز چهارشنبه (۱۲ خرداد) به مدت ۴ روز به روی فلسطینی ها گشوده می شود.

به گزارش مشرق به نقل از فلسطین الیوم، وزارت کشور در نوار غزه از ابلاغ مقامات مصری مبنی بر گشایش گذرگاه رفح به مدت ۴ روز از روز چهارشنبه (۱۲ خرداد) خبر داد.

وزارت کشور در نوار غزه طی بیانیه ای اعلام کرد که گذرگاه رفح روزهای چهارشنبه، پنج شنبه، شنبه و یکشنبه در هر دو سمت باز خواهد بود. پیش از این منابع مطلع از گشایش گذرگاه رفح به مدت چهار روز از چهارشنبه خبر داده بودند.

مقامات مصری آخرین بار در تاریخ ۱۱ و ۱۲ ماه می ۲۰۱۶ گذرگاه رفح را به روی فلسطینی ها گشوده بودند. «رمضان عبدالله شلح» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین هفته گذشته در سفر به قاهره موضوعات متعدد و در راس آنها بحران گذرگاه رفح را با مقامات مصری مورد بحث و بررسی قرار داد.

دفتر هماهنگی امور انسان دوستانه سازمان ملل در فلسطین اشغالی پیش از این با انتشار گزارشی اعلام کرد که بیش از ۳۰ هزار شهروند فلسطینی در انتظار عبور از گذرگاه مرزی رفح و ورود به مصر به سر می برند.

بر اساس این گزارش در بیانیه این دفتر آمده است که بیش از ۳۰ هزار نفر در نوار غزه در انتظار سفر از طریق گذرگاه مرزی رفح برای ورود به مصر هستند؛ ۹ هزار و ۵۰۰ نفر از این افراد نیازمند موارد پزشکی و ۲ هزار و ۷۰۰ نفر دیگر نیز دانشجو هستند.

لازم به ذکر است که گذرگاه رفح که نوار غزه را به مصر متصل می کند، در سال ۲۰۱۳ توسط مقامات مصری به بهانه های امنیتی به صورت شبه کامل به روی فلسطینی ها بسته شد و فقط در زمان هایی خاص برای موارد مهم اجازه بازگشایی آن برای عبور فلسطینی ها داده می شود.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس