کد خبر 582325
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸

کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی امروز سه شنبه اقدام به پرتاب یک فروند موشک بالستیک از نوع «موسودان» کرده که در این ماموریت ناموفق بوده است.

ناکامی دیگر کره شمالی در آزمایش موشکیبه گزارش مشرق، رسانه های منطقه بویژه یونهاپ خبرگزاری رسمی کره جنوبی پیشتر اعلام کرده بودند که کره شمالی برای یک آزمایش موشکی بالستیک آماده می شود.

کره شمالی در حالی امروز یک فروند موشک بالستیک میان برد از نوع موسودان را پرتاب کرد که نیروهای ارتش ژاپن از جمله نیروی دریایی با کشتی ها و ناوهای ردیاب خود برای این پرتاب در آماده باش بسر می بردند.

ستاد کل ارتش کره جنوبی در بیانیه ای آورده که کره شمالی این پرتاب را که ظاهرا در آن ناموفق مانده از سواحل شرقی انجام داده است.

بر اساس این بیانیه این کشور در ساعت ۵ و ۲۰ دقیقه بامداد امروز به وقت محلی از منطقه «وونسان» اقدام به پرتاب این موشک کرده است.

ستاد کل ارتش کره جنوبی اعلام کرده که ارتش این کشور در حال آماده باش کامل بسر می برد و برای هر احتمالی خود را آماده کرده است.

ارتش کره جنوبی می گوید که کره شمالی در ماه گذشته میلادی نیز سه بار موشک بالستیک موسودان پرتاب کرد که هر سه ماموریت شکست خورده است.

کره شمالی در اواخر فروردین ماه سالجاری برنامه پرتاب موشکی موسودان را طراحی و دو فروند از آنها را در شهر بندری «وون سان» در شرق این کشور مستقر کرد.

چند روز بعد از اعلام این برنامه، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی و دیگر رسانه های گروهی منطقه گزارش کردند که در روز 15 آوریل (27 فروردین) کره شمالی یکی از موشک های میان برد موسودان را پرتاب کرده است.

البته مدتی بعد وزارت دفاع کره جنوبی تصریح کرد که اگرچه کره شمالی پرتاب های موشکی مختلفی انجام می دهد اما پرتاب موسودان ناموفق بوده و موشک چند ثانیه پس از شلیک منفجر شده است.

این اولین بار بود که کره شمالی قصد داشت یک موشک موسودان با این برد پرتاب کند که می گوید در برابر کره و چند کشور دیگر آرایش داده است.

نام دیگر موشک بالستیک میان برد موسودان «بی ام ـ 25» است. کره شمالی در سالگردهای مختلف بخصوص در ارتباط با رهبران فقید این کشور بارها دست به آزمایش های موشکی و هسته ای زده است.

موشک موسودان قبلی کره شمالی که اولین پرتاب پس از آرایش این مدل موشک ها در سال 2007 میلادی محسوب می شود‌، مصادف با یکصد و چهارمین سالگرد تولد «کیم ایل سونگ» بنیانگذار این کشور پرتاب شد.

موشک های بالستیک موسودان کره شمالی سه تا چهار هزار کیلومتر برد دارد و می تواند پس از عبور از آسمان کره جنوبی و ژاپن پایگاه آمریکا در جزیره «گوام» را هدف قرار دهد.

پیش بینی می شود که کره شمالی نزدیک به 50 فروند از این موشک ها در اختیار داشته باشد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    شکست مقدمه پیروزی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس