کد خبر 580013
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱

در گزارش یونایتدپرس از وقایع امروز خرمشهر آمده: زد و خورد بین نیروهای دولتی با چریك‌های عرب در خرمشهر و اعتصاب 24 روزه كاركنان بندر.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - آنچه می خوانید، نگاهی به اتفاقات هشتمین روز خرداد در سالاهی دفاع مقدس است.

58/3/8
اوج‌گیری بحران در خرمشهر: اعتصاب غذای اعضای كانون فرهنگی ـ نظامی انقلابیون مسلمان خرمشهر متحصن در مسجد جامع ؛ راهپیمایی در خرمشهر به حمایت از اعزام تكاوران به خرمشهر برای برقراری نظم و خلع سلاح عمومی در شهر؛ حمله عناصر خلق #عرب به گمرك خرمشهر و به شهادت رساندن دو پاسدار انقلاب ، اطلاعیه دولت درباره درگیری در گمرك ؛ اعلام وضعیت فوق العاده ؛ محاصره گمرك و نخلستان‌های اطراف شهر توسط #پاسداران انقلاب و تكاوران ، تشكیل شورای تأمین شهر با شركت مدنی استاندار؛ مهلت‌خواهی 24 ساعته نمایندگان شیخ شبیر و سران قابل برای حل قضایا و توافق برای تعویق خلع سلاح عمومی تا روز پنج‌شنبه .

گزارش یونایتدپرس از وقایع امروز خرمشهر: زد و خورد بین نیروهای دولتی با چریك‌های عرب در خرمشهر و اعتصاب 24 روزه كاركنان بندر.
راهپیمایی و تظاهرات در اهواز به حمایت از مدنی استاندار خوزستان ، محكومیت عاملین سوء قصد به حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی و هرگونه تجزیه‌طلبی در خوزستان.

وعده آیت الله ربانی شیرازی در مهاباد مبنی بر تشكیل كمیته‌ای مركب از برادران كرد و ترك برای تأمین امنیت شهر نقده، بازگرداندن آوارگان و پرداخت خسارت به آنان از سوی دولت.

گزارش سفارت #آمریكا در #جده به وزارت امورخارجه آن كشور در مورد " اعدام‌ها در ایران " و بررسی اظهارات احمد سراج مدیر امور سیاسی وزارت امورخارجه درباره اعدام‌ها در ایران و توصیه كاركنان سفارت آمریكا در تهران به اینكه در مورد اعدام‌ها سكوت اختیار كنند.

هشدار دادستان گنبد كاووس در مورد #توطئه‌های ضد انقلاب در منطقه برای برافروختن آتش اختلافات میان مردم ، گزارش كیهان از تلاش گروه‌های چپ در تحریك مردم و كارگران به اعتصاب ، فعالیت‌های ستاد مركزی شوراهای تركمن‌صحرا علیه دولت و …

برگزاری كنگره 4 روزة وكلای دادگستری در كاخ دادگستری و عنوان مطالبی علیه نظام جدید توسط شركت كنندگان و سخنرانی وزیران دادگستری ، امور خارجه و مدیر عامل شركت نفت ، قرائت پیام مهندس بازرگان . حسن نزیه از سخنرانان كنگره : اگر ما فكر كنیم تمام مسائل سیاسی ، اقتصادی و قضایی را می‌توانیم در قالب اسلامی بسازیم ، آیات عظام همه می‌دانند این امر در شرایط حاضر نه مقدور است ، نه ممكن و نه مفید .

سخنرانی آیت الله دكتر بهشتی تحت عنوان " شرح علل نگرانی‌های عمیق امام " و تشریح فعل و انفعالات سیاسی مشكوكی كه در كشور جریان دارد از جمله اقدامات برخی روشنفكران و لیبرال‌ها در ناتوان نشان دادن دین در اداره كشور و حمله شدید به برخی سخنرانان كنگره وكلای دادگستری.

شروع به كار مراكز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تعدادی از شهرهای كشور و درخواست ستاد مركزی سپاه از مسئولان كمیته‌ها و پاسداران دیگر شهرها جهت مراجعه برای تشكیل ستاد فرماندهی در آن شهرها و تأكید بر این كه كسی بدون مجوز از ستاد فرماندهی سپاه نمی‌تواند تحت نام سپاه فعالیت كند .

انتشار اعلامیه نیروی هوایی جمهوری اسلامی و حمله شدید به گروه‌هایی همچون سازمان چریك‌های فدایی خلق كه تلاش دارند در نیروهای مسلح نفوذ كنند و اعلام اینكه ایدئولوژی ما اسلام ، رهبر ما امام خمینی و دستور العمل زندگی ما قرآن است .

واكنش دكتر یزدی وزیر امور خارجه و داریوش فروهر وزیر كار در مورد سخنان منسوب به آیت الله خلخالی در دوبی در خصوص تغییر نام خلیج فارس به خلیج اسلامی .

تلگرام سرّی قرارگاه سیا در تهران به رئیس سیا در واشنگتن با عنوان " آخرین اقدامات انجام شده برای نزدیكی با آیت الله شریعتمداری " و معرفی حسن شریعتمداری جهت برقراری ارتباط .

60/3/8
عملیات آزادسازی كاوه زهرا محور پاوه – نوسود.

63/3/8
نماینده آمریكا در سازمان ملل: آمریكا به هیچ‌وجه مستقیماً وارد خلیج فارس نخواهد شد.

64/3/8
عبدالسلام تریكی وزیر خارجه لیبی: لیبی خواستار آن است كه همه كشورهای جهان صدور اسلحه به ایران و عراق را قطع كنند. ایران این سلاحها را بطور مستقیم از شوروی دریافت كرده است.

66/3/8
استقرار بزرگترین پایگاه دریایی سپاه پاسداران در منطقه خلیج فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس