جانشین فرمانده کل ارتش گفت: شهید منفرد نیاکی یکی از فرماندهانی بود که در ابتدای جنگ داوطلبانه به میدان نبرد رفت. او با تمام کاستی‌های موجود بهترین فرماندهی را کرد و در مناطق حساس و خطرناک مستقیما برای شناسایی می‌رفت و این روحیه خلعت شهادت را بر تن این فرمانده دلیر پوشاند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، امیر سرتیپ عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش در کنگره بزرگداشت شهید مسعود منفرد نیاکی با اشاره به حماسه آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: سوم خرداد یکی از به یاد ماندنی‌ترین و زیباترین روزهای نسلی است که 19 ماه با تحمل داغ سوزان اسارت این قطعه از خاک کشور را آزاد کردند. آن روز حماسی هرگز از خاطر این نسل فراموش نخواهد شد.

وی افزود: آزادسازی خرمشهر خاطره شیرین تمام ملت ایران به ویژه نسلی است که در آن حماسه حضور داشتند.

امیر موسوی با بیان اینکه این ایام گویای جهاد ملت ایران است، خاطرنشان کرد: ما در سال دو بار دفاع مقدس را گرامی می‌داریم. یک بار از 31 شهریور به مدت یک هفته و بار دیگر در هفته‌ اول خرداد ماه است. این 2 هفته منادی اقتدار و پیروزی و یادآور پیروزی خون بر شمشیر است.

جانشین فرمانده کل ارتش ادامه داد: ظلمی که آمریکای جنایتکار بر این ملت در هشت سال دفاع مقدس به وسیله عروسک خیمه شب بازی خود یعنی رژیم بعث عراق بر ملت ایران روا داشت را هرگز فراموش نخواهیم کرد. ما زخم خورده آمریکای جنایتکار هستیم و با لبخند و تهدیدهایشان زخم‌ها را فراموش نکرده و نمی‌بخشیم.

وی تصریح کرد: سوم خرداد تنها بازپس‌گیری شهری از دشمن نبود بلکه بازگشت غرور ملی و افتخار یک ملت انقلابی بود. حماسه آزادسازی خرمشهر نمایانگر اراده فولادین ملتی است که پاره تنش را از چنگال استکبار به درآورد. همچنین به دنیا فهماند که با ایمان، مقاومت، ایثار و ایستادگی حقش را از چنگال دشمن خارج خواهد کرد حتی اگر دشمن او نیمی از قدرت جهان را بدست داشته باشد.

امیر موسوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عملیات بیت المقدس از نظر کارشناسی یکی از بزرگترین عملیات‌های نظامی است و فرماندهان بزرگ این عملیات امیرانی همچون صیاد شیرازی و مسعود منفرد نیاکی بودند.

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به خصوصیات اخلاقی و نحوه فرماندهی شهید منفرد نیاکی اظهار کرد: شهید منفرد نیاکی یکی از برجسته‌ترین فرماندهان دوران دفاع مقدس به ویژه در عملیات بیت المقدس به دلیل دانش، تجربه، توانمندی و سجایای اخلاقی بود.

وی ادامه داد: خصوصیات فرماندهی و اخلاقی شهید به گونه‌ای بود که حتی فرماندهان رده‌های بالاتر نیز به او رجوع می‌کردند. یکی از خصوصیات ایشان تکلیف مداری و ترجیح دادن وظیفه به تمام علایق و عواطف خود بود. او یک فرمانده با صلابت، شجاع، مقتدر و در عین حال مهربان و خاکی بود. در هم آمیختن چنین خصوصیاتی در یک فرمانده بسیار دشوار است.

امیر موسوی اظهار کرد: شهید منفرد نیاکی یکی از فرماندهانی بود که در ابتدای جنگ داوطلبانه به میدان نبرد رفت. او با تمام کاستی‌های موجود بهترین فرماندهی را کرد و در مناطق حساس و خطرناک مستقیما برای شناسایی می‌رفت و این روحیه نیز خلعت شهادت را بر تن این فرمانده دلیر پوشاند.

جانشین فرمانده کل ارتش در پایان با بیان این که این شهدا امروز الگوی مدافعان حرم هستند، گفت: مفتخریم به جوان‌هایی که هر کجا حریم و حرم اهل بیت به خطر بیافتد می‌ایستند و با نثار جان‌شان از اسلام ناب محمدی دفاع می‌کنند.

گفتنی است در پایان این مراسم پس از رونمایی از نرم افزار چند رسانه‌ای، تندیس و کتاب شهید مسعود منفرد نیاکی از خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم تقدیر به عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس