کد خبر 574828
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲

عضو شورای تالیف کتاب های دینی و قرآن آموزش و پرورش از کاهش ساعات تدریس درس دینی و قرآن دبیرستانی‌ها از 10 به 6 ساعت خبر داد.

به گزارش مشرق، دکتر اعتصامی گفت: درس دینی و قرآن پایه دهم از 4 به 2 ساعت و پایه های یازدهم و دوازدهم از سه به دو ساعت کاهش یافت.

وی از کاهش ساعات تدریس درس دینی و قرآن انتقاد کرد و افزود:‌ با توجه به پیشرفت فناوری های روز، دانش آموزان با چالش و سئوالات بیشتر و پیچیده تری در حوزه دین و معارف اسلامی و قرآن به ویژه در دوره دبیرستان روبه‌رو هستند و کاهش ساعات درس دینی و قرآن در دوره متوسطه نیازهای دینی دانش آموزان را تامین نکرده است و مشکلاتی را برای ‌آن‌ها ایجاد خواهد کرد.

وی گفت‌: معلمان دینی و قرآن به علت کمبود ساعات تدریس در درس دینی و قرآن و برآورده نشدن سئوالات دانش آموزان درخواست افزایش ساعات درس دینی و قرآن دبیرستان از سه به چهار ساعت در هفته را داشتند ولی به عللی که برای ما هم مشخص نیست شورای عالی آموزش و پرورش ساعات تدریس این درس را به جای افزایش، کاهش داده است.

وی تاکید کرد: طبق مصوبه جدید معلمان دینی و قرآن فقط هفته ای 2 ساعت برای دانش آموزان تدریس می کنند و در نتیجه جنبه های تربیتی و تاثیرگذاری معلمان روی دانش آموزان کاهش می یابد و معلمان جوابگوی نیازهای فکری دانش آموزان نخواهند بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حسین ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 1
    هر دم از این باغ بری میرسد!!! به جای دینی زبان خارجی را افزایش بدید!!!!!!
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    1 0
    من ی دانش آموز دبیرستانیم. واقعا معلم دینی خوب کمه.بچه ها الان با جواب های کلیشه ای قانع نمیشن.استدلال میخوان. یادش بخیر سال پیش معلم دینی داشتیم ایشون استاد دانشگاه هستند...ی کلام همه از دینی لذت میبردیم.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس