کد خبر 574279
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷

وزیر خارجه آلمان در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌های این کشور گفت که به حضور روسیه برای حل بحران‌های جهانی نیاز است.

 به گزارش مشرق، «فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان بار دیگر بر اهمیت نقش مسکو در حل مسایل بسیار جدی جهانی و بحران‌ها تاکید کرد.

وی در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «تاگس‌اشپیگل» گفت که انزوا سیاستی (کارآمد) نیست و مداخله روسیه می‌تواند در زمینه ثبات در لیبی ضروری باشد.

وزیر خارجه آلمان همچنین به نقش مهم و تاریخی روسیه در دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران و آتش‌بس در سوریه اشاره کرد و گفت: «اروپا و دیگر کشورها به روسیه برای حل بحران های مهم جهانی نیاز دارند.»

اشتاین‌مایر افزود: «به خصوص گفت‌وگوی مستقیم میان آمریکایی‌ها و روس‌ها باعث کاهش ویژه خشونت در سوریه شده است و من چنین چیزی را درباره لیبی پیش‌بینی می‌کنم.ما در این مورد هم به همکاری روسیه نیاز داریم.»

وی با استقبال از حضور مجدد روسیه در گروه 8 همچنین گفت: «در حالی که برخی از کشورهای غربی حضور روسیه در مجامع جهانی را به عنوان هدیه‌ای به این کشور تلقی می‌کنند این را فراموش می‌کنند که ما هم علاقه داریم که این کشور را به عنوان کشوری که مسئولیت دارد وارد جامعه جهانی کنیم.»

در پی بحرانی شدن روابط میان روسیه و غرب به دنبال بحران اوکراین و جدا شدن شبه‌جزیره کریمه از اوکراین گروه 8، روسیه را از این گروه اخراج کرد. اشتاین‌مایر پیش از این هم از بازگشت روسیه به این گروه استقبال کرده بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس