خیلی از آدمها و یا دوستان همکار بازیگر علی رغم تلاش و کوششی که انجام می‌دهند نمی‌توانند بامزه باشند و در بسیاری موارد این تلاششان باعث بی‌مزه شدن نقششان می‌شود و در این موارد مخاطب هم از دیدن کار خسته می‌شود و رغبتی به دنبال کردن داستان نخواهد داشت. به نظرم باید این شیرینی در نهاد و وجود بازیگر وجود داشته باشد.

گروه فرهنگی مشرق - مهران رجبی یکی از دوست داشتنی و شیرین‌ترین بازیگران سینما و تلویزیون ایران است و این شیرینی ذاتی باعث جذاب ایفا کردن نقش‌هایش حتی نقش‌های منفی می‌شود. رجبی متولد یکی از روستاهای اطراف کرج است، لیسانس گرافیک از دانشگاه تهران و فوق لیسانس گرافیک از دانشگاه تربیت مدرس تهران گرفته است. او فعالیت هنری خود را در سال 76 به عنوان منشی صحنه در تلویزیون آغاز کرد.


رجبی با بازی در فیلم «کودک و سرباز» ساخته رضا میرکریمی در سال 78 پا به عرصه سینما گذاشت. به گزازش جهان سینما، وی برای نخستین بار در مجموعه تلویزیونی «بچه‌های مدرسه همت» به کارگردانی رضا میرکریمی در نقش ناظم بازی کرد و توسط او به سینما راه یافت و در فیلم‌های بعدی میر کریمی به عنوان بازیگر حضور یافت. در فیلم «زیر نور ماه» در نقش روحانی بازی کرد که تحسین همگان را بر انگیخت. مهران رجبی بازی‌های ماندگاری را در نقش‌های مختلف از خود به جا گذاشته است. با مهران رجبی درباره فعالیت‌هایش گفت و گو انجام داده‌ایم.


آدم قیافه بگیری نیستم/دوست ندارم بدجنس و جلب باشم

*مثل همیشه سال پرکاری را تجربه کردید؟


بله، در کارهایی مثل غیر علنی‌ به کارگردانی مهرداد خوشبخت،‌پارادایس به کارگردانی علی عطشانی و فیلم سینمایی رسوایی 2 به کارگردانی مسعود ده‌نمکی بازی کردم و به علت درگیری ضبط برنامه مهمان ما باشید از حضور در سریال قرعه به کارگردانی برزو نیک نژاد عذرخواهی کردم که در ایام نوروز از تلویزیون پخش شد.

*مدتی است با حضور در برنامه‌هایی مثل صندوق و میهمان ما باشید به مجری گری تمایل پیدا کرده‌اید؟


پیشنهاد جذابی بود و قبولش کردم و اجرا هم با بازیگری قرابت‌های زیادی دارد.

*درخیلی از برنامه‌های صندوق بسیار رک و راحت با میهمانان حرف می‌زنید. آیا قبل از شروع ضبط برنامه با میهمان در این باره هماهنگی انجام می‌دهید؟

نه، هماهنگی از قبل تعیین شده‌ای وجود ندارد و کار بداهه است و چون تعدا سوالات زیاد است. در حین ضبط همه سوالات را می‌پرسم و در تدوین سر و شکل و ریتم پیدا می‌کند.

آدم قیافه بگیری نیستم/دوست ندارم بدجنس و جلب باشم

*آیا تا به حال پیش آمده میهمانی از رک گویی‌هایی شما دلخور شود؟

بسیار زیاد چنین حالتی پیش آمده است و برای اینکه دلخوری رفع شود شخص دلخور را بوسیده‌ام(با خنده).

*آیا از تمام شوخی‌هایی که با میهمانان انجام می‌دهید در برنامه استفاده می‌َشود؟

نه، خیلی‌هایشان قابل پخش نیست و حذف می‌شود.


*برنامه‌ مهمان ما با توجه به حضور شما در اقصی نقاط کشور مخاطبان زیادی داشت؟

بله، برنامه مهمان ما باشید محصول شبکه سوم سیما است و به بهانه برگزاری مسابقه آشپزی به اقصی نقاط ایران سفر کرده‌ایم و این برنامه خوب و آموزنده در راستای تقویت همدلی بین اقوام ایرانی تولید شده است. این برنامه مثل مسابقات فوتبال رفت و برگشتی است و هر خانواده در یک شهر مهمان شهر دیگری در کشور می‌شود و با آداب و رسوم،‌ غذا،‌گویش، مناطق مهم گردگشری شهرهای یکدیگر آشنا می‌شوند. به طور مثال در یکی از قسمت‌های برنامه خانواده‌ای از لاهیجان برای مسابقه به بندر عباس می‌روند.

آدم قیافه بگیری نیستم/دوست ندارم بدجنس و جلب باشم

*برنامه در چه شهرهایی تصویربرداری شده است؟

شهرهایی مثل ساری،‌ سیرجان، بوشهر، لاهیجان، کرمان، بندرعباس، اهواز، کاشان و برای جذاب‌تر شدن برنامه بر اساس امتیازات و نظرات مردمی یک خانواده در هر قسمت برنده می‌شود. این برنامه به تهیه‌کنندگی معصومه پورحسینی و کارگردانی محمدرضا حاجی غلامی تولید شده است.

*در غیر علنی هم نقش جذابی بازی کرده‌اید؟

بله، آقا موسی شیرینی پز غیرعلنی آدم شیرینی است که جنسش شیشه خورده دارد و گهگاهی شیطنت‌هایی انجام می‌دهد و در هر حال به حاجی آقا وفادار است و اوضاع قنادی و پسر حاجی را گزارش می‌دهد و البته نگران منافع خودش هم هست. حضور محمد فیلی، بروز ارجمند در تیم بازیگری مجموعه به جذابیت‌های آن افزوده بود.

*به نظر می‌رسد مدتی است تلاش می‌کنید از ایفای نقش‌های مثبت صرف فاصله بگیرید؟

خیلی دوست ندارم نقش‌های آدم‌های بدجنس و جلب را بازی کنم. در هر صورت گاهی شرایط و نقش‌های پیشنهادی باعث می‌شد چنین نقش‌هایی را بازی کنم و برخی مواقع این نقش‌ها جواب داده و برخی دیگر از مواقع چندان موفق نبوده است. پیش  آمده در کاری نقشی بازی کرده‌ام که این شخصیت بدون دلیل بدجنس بوده و نباید فراموش کنیم که همه شخصیت‌های یک فیلم و یا یک سریال نباید مثبت و خوب باشند و درام از تقابل خوبی و بدی به وجود می‌آید. به قول معروف "درشت و نرمی به هم در، به است".

آدم قیافه بگیری نیستم/دوست ندارم بدجنس و جلب باشم

*این شیرینی که در اغلب نقش‌هایی که شما بازی کرده‌اید دیده می‌شود. آیا ذاتی است و یا شما به مرور با اتکا به تجربیات دوران بازیگریتان آن را به دست آورده‌اید؟

این نوع مسائل ژنتیکی است. بزرگی گفته:‌" ذات نایافته از هستی بخش کی تواند هستی بخش شود". خیلی از آدمها و یا دوستان همکار بازیگر علی رغم تلاش و کوششی که انجام می‌دهند نمی‌توانند بامزه باشند و در بسیاری موارد این تلاششان باعث بی‌مزه شدن نقششان می‌شود و در این موارد مخاطب هم از دیدن کار خسته می‌شود و رغبتی به دنبال کردن داستان نخواهد داشت. به نظرم باید این شیرینی در نهاد و وجود بازیگر وجود داشته باشد.

*حضور مستمرتان در کوچه و خیابان چقدر به شما کمک می‌کند تا با الهام از زندگی مردم عادی نقش‌هایتان را رئال‌تر بازی کنید؟

اساساً آدم قیافه بگیری نیستم و از معاشرت با مردم لذت می‌برم. البته در برخی از مواقع با توجه به شرایط روحی که دارم. حال و حوصله عکس یادگاری گرفتن را ندارم اما باز هم خودم را کنترل می‌کنم و با روی گشاده با مردم عکس می‌گیرم و معاشرت می‌کنم. همیشه به همکارانم هم توصیه کرده‌ام چنین رفتاری داشته باشند. همیشه وظیفه ذاتیم می‌دانم که باید با نهایت احترام با مردم برخورد کنم. زیرا ما برای آنها کار می‌کنیم و بدون مخاطب هیچ برنامه‌ای ارزشی ندارد.

آدم قیافه بگیری نیستم/دوست ندارم بدجنس و جلب باشم

*میانه‌تان با حضور در شبکه‌های اجتماعی چگونه است؟


چندتایی صفحه به اسم من در شبکه‌های اجتماعی باز شده بود و نظرات مختلفی در این صفحه‌ها دیده می‌شود و عکس‌هایی از کارهای مختلف من هم مورد استفاده قرار گرفته است.

*آیا با این سایت‌های غیرقانونی برخورد کرده‌اید؟

نه،  به جایش سایتی راه اندازی کرده‌ام و کمی اوضاع را کنترل و مدیریت کردم.

*آیا هر روز سایتان به روز می‌شود؟

بله

*آیا جواب علاقمندتان را شخصا می‌دهید؟

وقت نمی‌کنم. زیرا تعدادشان زیاد است. اما جواب تعدادی را که خیلی قربان صدقه‌ام می‌روند می‌دهم!(با خنده)

آدم قیافه بگیری نیستم/دوست ندارم بدجنس و جلب باشم

*در بین سریال‌ و فیلم‌هایی که بازی کرده‌اید. به کدامشان علاقه بیشتری دارید؟


سریال روزگار قریب به کارگردانی کیانوش عیاری،‌ فیلم زیر نور ماه به کارگردانی رضا میرکریمی و خانه پدری به کارگردانی کیانوش عیاری. سریال طنز سه در چهار به کارگردانی مجید صالحی جزو کارهای محبوب و مورد علاقه‌ام هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    آقای رجبی حرف نداره عالیه
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    دمش گرم ادای روشنفکرها رو در نمیاره
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    بازیشون تو فیلم معراجی ها عالی بود
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    ایشون رزمنده ه بوده!؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس