در پایان لیگ برتر پانزدهم و مشخص شدن تکلیف قهرمان مربیان تیم‌ها اظهار نظرهای مختلفی درمورد بازی‌ها داشتند از علی دایی که پس از پایان لیگ بغضش ترکید تا برانکوی ناراحت که قهرمانی از دستانش پرید.

از امید برانکو به قهرمانی تا دفاع قلعه نویی از شرافت فوتبالگروه ورزشی مشرق، هفته سی‌ام لیگ برتر پانزدهم با انجام 8 دیدار همزمان برگزار شد که در مهمترین بازی‌ها تیم فوتبال پرسپولیس در تهران مقابل راه آهن به پیروزی رسید، استقلال خوزستان ذوب‌آهن را برد و قهرمان شد، استقلال در قم مقابل صبا متوقف شد و ملوان با شکست مقابل سیاه جامگان سقوط کرد.

در پایان این دیدارها سرمربیان تیم ها درخصوص بازی به خبرنگاران و رسانه ها پاسخ دادند:

پرسپولیس 2 - راه‌آهن 1
توپالیدیس: فقط مقابل داور استراتژی نداشتیم
یوانیس توپالیدیس اظهار داشت: پرسپولیس تیم بسیار خوبی بود، با این وجود ما امروز فقط مقابل داور بازی نتوانستیم استراتژی خوبی را داشته باشیم.

وی افزود: فرصت های گلزنی زیادی را امروز به هدر دادیم. روی صحنه پنالتی تیم پرسپولیس حتی مربیان و بازیکنان این تیم هم به دنبال گرفته شدن پنالتی نبودند و نمی‌دانم چرا داور این تصمیم را گرفت. می‌دانستیم که با تیم بسیار قدرتمندی بازی داریم، همانطور که دیروز هم در نشست خبری اعلام کردم فوتبال بسکتبال نیست که پرسپولیس بخواهد به ما 10 گل بزند. استراتژی ما این بود که تا دقیقه 70 بازی را مساوی کنیم و در دقایق پایانی به گل برسیم، در این مورد هم خوب کار کردیم اما نمی‌دانستیم که داور آن اشتباه را مرتکب می‌شود. داور چرا باید آن پنالتی را به نفع پرسپولیس اعلام کند و برنامه‌های ما را برهم بزند؟

سرمربی راه‌آهن خاطرنشان کرد: در مورد تیم راه‌آهن هم باید بگویم من تاثیر خودم را روی این تیم گذاشتم و کیفیت بازی امروز ما این مسئله را نشان داد، ما مشکل گلزنی تیم را حل کردیم و امروز هم می‌توانستیم با یک گل خود را در لیگ نگه داریم اما دیدید که داور با یک اشتباه همه برنامه‌های ما را برهم زد.

برانکو: قهرمانی را با خوزستانی‌ها تقسیم کردیم
برانکو اظهار داشت: استقلال خوزستان استحقاق قهرمانی را داشت. ما قهرمانی را با استقلال خوزستان تقسیم کردیم و شرمنده هواداران‌مان شدیم و از این بابت متاسفم.

وی افزود: بعد از اینکه پنالتی را گل کردیم موقعیت‌های خوبی به دست آوردیم اما بازیکنان در زدن ضربات آخر عجول بودند و نتوانستند از موقعیت‌های خود استفاده کنند. در کل نیمه دوم و ایجاد موقعیت موفق بودیم و همانطور که گفتم استرس و فشار زیاد باعث شد موقعیت‌های ما تبدیل به گل نشود و در همین شرایط بود که اشتباه‌ کردیم و دروازه‌مان باز شد.

برانکو در واکنش به این مسئله که گفته می‌شود عملکرد ضعیف دروازه‌بان پرسپولیس باعث شد که این تیم نتواند قهرمان لیگ شود، گفت: همانطور که گفتم در مورد بازیکن خاصی صحبت نمی‌کنم، قبول دارم ما امسال گل‌های زیادی خوردیم، به طور مثال در بازی با گسترش فولاد موقعیتی به حریف ندادیم اما 2 گل دریافت کردیم. در بازی با نفت روی 2 اشتباه گل خوردیم. به هر حال این شرایطی است که در فوتبال پیش می‌آید و ما باید برای آینده‌مان روی خط دفاع تصمیمات درستی بگیریم که خیلی مهم است اول گل نخوریم و بعد به گل برسیم.

استقلال خوزستان 2 - ذوب آهن صفر
شرط ویسی برای ماندن
ویسی درباره قهرمانی تیمش در لیگ گفت: هفته هاست که همه می گفتند این تیم می آید پایین اما ما باید بالا می ماندیم. قهرمان نیم فصل شدیم و در نهایت مقام اول را به دست آوردیم که این مقام را تقدیم مردم شریف خوزستان می کنم.

ویسی درباره گریه امروزش گفت: گریه امروز گریه خوشحالی بود و با اشکهای 16 هفته پیش تفاوت داشت. البته اشکهای آن روز برای اشکهای الان است. من قسم خوردم به بازیکن های کم نام و نشان بها بدهم و این کار را هم کردم و نتیجه اش را گرفتم.

ویسی در ادامه گفت: ما نشان دادیم با دست خالی هم می شود قهرمان شد و ما الهام بخش دیگر تیم خواهیم بود.

سرمربی استقلال خوزستان درباره این موضوع که آیا در استقلال خوزستان می ماند یا نه هم گفت: انتخاب اول و دوم من استقلال خوزستان است اما تیم ما باید شرایط آسیایی پیدا کند.

صبای قم 1 - استقلال 1
مظلومی: دنبال زمین زدن استقلال نخواهم بود
پرویز مظلومی اظهار داشت: این بازی نفسگیر بود. تیم حریف استرسی نداشت و راحت بازی می‌کرد.

مظلومی با بیان اینکه به بازی بازگشتیم، افزود: استقلال برای فتح جام حذفی آماده می‌شود و هر چه در توان‌مان باشد برای این بازی خواهیم گذاشت.

وی درباره استفاده از بازیکنان جوان گفت: هدف ما استفاده از بازیکنان جوان است و خوشبختانه امسال در این زمینه موفق بودیم. توقع از استقلال بالاست و همه قهرمانی می‌خواهند، اما استقلال دو فصل است که سهمیه آسیا را کسب نکرده است. تحسین‌برانگیز است که با این بازیکنان جوان سهمیه گرفتیم. خوشحالم که با قهرمان نشدن ما حداقل استقلال خوزستان قهرمان شد.

وی درمورد اینکه هیئت مدیره باشگاه استقلال در جلسه هفته گذشته حکم داده بودند که مظلومی تنها در بازی برابر صبا روی نیمکت خواهد نشست، گفت: چه باشم و چه نباشم به عشق استقلال به این تیم آمدم. من در شرایطی که زمان اندکی داشتم، استقلال را تحویل گرفتم. باز هم می‌گویم چه باشیم و چه نباشیم استقلالی می‌مانیم و دنبال این نیستیم که استقلال زمین بخورد. هر تصمیمی بگیرند، تابع هیئت مدیره خواهیم بود. ما تلاش خود را کردیم و توقعات از تیم بالا رفت. شاید اگر یک نفر در ایران بدشانس باشد، آن یک نفر من باشم.

دایی: آقایان برای وام گرفتن دنبال تیم بودند

علی دایی اظهار داشت: ما خیلی وقت است که مشکل داریم. امروز لیگ تمام شد، اما بازیکنانی که برای تیم ما زحمت کشیدند پنجاه درصد پول‌شان را گرفته‌اند! بچه‌های تیم من نسبت به سایر تیم‌ ها کمتر پول گرفته‌اند. بیشترین دریافتی بازیکنان ما 500 میلیون تومان است. ما با این شرایط جلو آمدیم و شش هفت بازیکن نیز را از دست داده بودیم. روزبه چشمی و حسین بادامکی رفته بودند. بازیکنان من کار بزرگی در این فصل انجام دادند، اما آنهایی که یا علی گفتند و دست دادند، تیم را تنها گذاشته و باید جوابگوی بازیکنان باشند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا فصل آینده در تیم صبا می‌ماند یا خیر، گفت: یک سؤال از شما دارم. مالک باشگاه صبا چه کسی است؟ یک سال است این آقا پیدا شده و مالک باشگاه شده تا باشگاه صبای قم را حمایت کند، اما متاسفانه اواسط راه، همه چیز را رها کرده است. فوتبال جای کسانی نیست که این کار را بکنند. این آقا اول فصل قول داد که 12،13 میلیارد می‌دهد و نیم‌فصل نیز برای کسب سهمیه سه چهار میلیارد دیگر ترزیق کند، اما دیگر خبری از او نشد.

سرمربی تیم فوتبال صبای قم خاطرنشان کرد: در تهران منزلی برای ماچادو گرفتیم که باشگاه صبا تنها 10 میلیون تومان پول داد و مابقی پول منزل و اجاره‌اش را من داده‌ام. از شما یک سؤال دارم، آیا در تهران می‌شود منزلی با 10 میلیون تومان اجاره کرد؟!

دایی با انتقاد از مالک باشگاه صبای قم گفت: این آقا در مصاحبه‌هایش یک روز گفته در کنار تیم بودم و یک روز هم عنوان کرده که دیگر در کنار تیم حضور ندارد. او یک روز اخراج بازیکنانم حکم می‌دهد و یک روز هم صحبت از اسپانسر تیم می‌کند. اگر شما اسپانسر و حامی مالی صبا هستی، به چه اجازه‌ای درباره بازیکنان و مربی من صحبت می‌کنی؟ آن روز، روز مرگ من است که کسی چنین حکمی بدهد! متاسفانه استاندار چنین اجازه‌ای به این آقا داده است.

«نمی‌دانم چه زمانی فوتبال ما از این لابی‌ها پاک می‌شود»، وی با بیان این جمله تصریح کرد: دلایل آمدن این آقایان به فوتبال این بود که وام بگیرند! اگر به من وام ارزی بدهند، چرا یک تیم را اداره کنم، با این وام سه تیم را اداره می‌کنم.

وی تصریح کرد: دو هفته پیش که با ویسی صحبت می‌کردم، شانس این تیم را برای قهرمانی بیشتر می‌دانستم و واقعاً شایسته قهرمانی بودند. پرسپولیس باید دو سال پیش قهرمان می‌شد، جایی که کمیته حقیقت‌یاب تشکیل نشده بود و مشکل سربازان وجود نداشت! آن دیداری که با دست گل زدند را فراموش کرده‌اید؟! ما باید قهرمان می‌شدیم. ما بدون اینکه حمایت شویم، باید قهرمان می‌شدیم. ظاهراً همه این موضوع را فراموش کرده‌اند. در این فصل، پرسپولیس قهرمانی را مقابل نفت تهران از دست داد. در حالی که همه چیز طوری چرخید که قهرمانی پرسپولیس دست خودش باشد، اما آن را از دست داد.

سایپا صفر - نفت تهران صفر
منصوریان: نفت را قهرمان لیگ می‌دانم
علیرضا منصوریان، بعد از تساوی بدون گل مقابل سایپا و کسب رتبه پنجمی لیگ برتر گفت: از بازیکنان تیمم تشکر می‌کنم، من نفت را قهرمان لیگ می‌دانم؛ در مدتی که فوتبال بازی کردم تیمی را ندیدم که بتواند با این دشواری اینطور عمل کند.

وی ادامه داد: میرشیبانی برای نفت اشک ریخت و بخاطر این بود که اگر نفت به فروش برسد نابود می‌شود. الگوی من ایرانیان و میرشیبانی هستند.

سرمربی نفت تهران درباره حضورش در فصل بعد در استقلال تصریح کرد: هیچ صحبتی با من برای استقلال نشده است. گمانه زنی زیاد شده، اما هیچ صحبتی نشده است. خوشحالم در بندهای قرارداد بازیکنان آمده و مسئولین نفت هم توافق کردند که اگر هر اتفاقی برای نفت افتاد مطالبات همه پرداخت شود.

رجبی: شاگردان منصوریان بیشتر از ما انگیزه داشتند
سعید رجبی اظهار داشت: تیم نفت یک شانس برای کسب سهمیه داشت که به‌ همین دلیل انگیزه‌های بیشتری از ما داشت و آمده بود که بازی را به نفع خود تمام کند. در کل بازی خوبی از جانب هر دو تیم شاهد بودیم. ما در این بازی چند موقعیت داشتیم که می‌توانستیم به گل برسیم، اما متأسفانه از دست رفت.

سپاهان صفر - پدیده 2
زاغی‌نژاد: متاسفم فصل کابوس‌وار با من تمام شد
قاسم زاغی نژاد اظهار کرد: خیلی متاسفم که فصل کابوس‌وار سپاهان با حضور من به پایان می رسد.

وی افزود: من نمی دانم که چه شد تیم سپاهان در سال جاری به چنین گرفتاری دچار شد اما در بازی امروز ما از 10 بازیکن جوان استفاده کردیم و در واقع تیم جوانان سپاهان را به میدان فرستادیم.

زاغی نژاد در خصوص قهرمانی استقلال خوزستان گفت: استقلال خوزستان و ویسی ثابت کردند که لیگ ایران از حالت دو قطبی همیشگی خارج شده است و این دو قطبی فقط به اصفهان مربوط نمی‌شود بلکه دو قطبی فوتبال ایران مرز استانی هم نمی‌شناسد. آنها بدون امکانات چنین قهرمانی را به دست آورده‌اند.

مهاجری: این فصل معجزه کردیم
رضا مهاجری پس از دیدار تیمش مقابل سپاهان اصفهان، اظهار داشت: قهرمانی خوزستان نماد شایستگی شهرستانی‌هاست، در این فصل از نظر ساختاری بازیکنانمان معجزه کردند.

وی در ادامه گفت: با پیروزی در این دیدار توانستیم در رده دهم قرار گرفته و در لیگ بمانیم، امیدواریم که با برنامه‌ریزی بهتر در فصل آینده رتبه های بالاتری را نشانه برویم.

سرمربی تیم فوتبال پدیده مشهد افزود: در بازی امروز فعل خواستن ما بیشتر از سپاهان بود و با پیروزی که رقم زدند توانستند فصل را با خوشحالی به پایان برسانند.

فولاد خوزستان 1 - گسترش فولاد 1
اسکوچیچ: قرارداد دارم اما ماندنم معلوم نیست
دراگان اسکوچیچ اظهار کرد: علی رغم اینکه بازی با اهمیتی نبود هر دو تیم تلاش کردند و ما موفق شدیم در نیمه اول یک گل بسیار زیبا به ثمر برسانیم. اما در ادامه روی اشتباه دروازه‌بان‌مان یک گل خوردیم و بازی در نهایت با نتیجه تساوی به پایان رسید و ما امتیاز کامل بازی را از دست دادیم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در پاسخ به این سوال که برنامه‌اش برای سال آینده چیست و آیا در فولاد می‌ماند گفت: نمی‌دانم چرا این سوال را مدام از من می‌پرسند چرا که من قرارداد دارم و باید طبق قراردادم در این باشگاه بمانم ولی زندگی بدون پیش‌بینی است.

وی در ادامه با تبریک به تیم استقلال خوزستان عنوان کرد: این قهرمانی را به استقلال خوزستان و مردم این استان و آقای ویسی تبریک می‌گویم و قهرمانی حق‌شان بود و باید واقعا قهرمان می‌شدند.

تراکتورسازی 5 - استقلال اهواز صفر
بختیاری زاده: در خوزستان هم مظلوم واقع شدیم
سیاوش بختیاری‌زاده پس از شکست 5 بر صفر استقلال اهواز مقابل تراکتورسازی و سقوط این تیم به لیگ دسته اول گفت: در خوزستان مظلوم واقع شدیم و هیچ مسئولی از تیم ما حمایت نکرد حتی ابتدای لیگ همین که نام ما به میان آمد، عادل خان یک هفته برای صعود ما به لیگ برتر برنامه گذاشت.

وی ادامه داد: حق فوتبال خوزستان بیشتر از اینهاست. حالا هم حتما فردوسی‌پور باید یک برنامه برای سقوط تیم ما بگذارد اما دوباره با 3 تیم در لیگ برتر حاضر خواهیم شد. خوشحالم که ویسی آبرو را برای فوتبال خوزستان خرید و قهرمانی را از دهان شیر بیرون کشید.

سرمربی استقلال اهواز تصریح کرد: در این بازی با همین جوانان رو در روی تیمی قرار گرفتیم که هفته قبل استقلال را در تهران شکست داده بود. این پیروزی را به هواداران تبریز تبریک می‌گویم. اگر نوبتی باشد نوبت فوتبال تبریز است که قهرمان لیگ شود. امیدوارم سال آینده تراکتورسازی قهرمان لیگ برتر شود.

بختیاری‌زاده درباره حواشی رخ داده و جلب اتوبوس این تیم در فرودگاه به دلیل عدم پرداخت بدهی قبلی گفت: مسئله مهمی نبود و حل و فصل شد. امروز از بازیکنانم راضی نبودم اما تراکتور یک تیم کامل بود. امیدوارم در سال‌های آینده با همین بازیکنان دوباره به لیگ برتر بازگردیم.

سیاه جامگان 2 - ملوان صفر
کاظمی: ماندنمان در لیگ معجزه بود
فرهاد کاظمی گفت: نیازی به هیچکس جز خدا و ائمه ندارم. فقط یک معجزه از سوی امام رضا (ع) بود، حریف موقعیت‌های زیادی داشت که استفاده نکرد. فقط کاش قدر این موهبت را بدانیم.

وی افزود: در حد یک لیگ یکی هم تیمداری و باشگاهداری نکردیم. ما روی چمن مصنوعی تمرین کردیم و مشکلات بزرگی داشتیم.

کاظمی تصریح کرد: این هفته احساس کردم که این تیم سیاه‌جامگان خراسان است. تا قبل از این همواره احساس می‌کردم که تیم سیاه‌جامگان عباسی است. مدیریت باید در خصوص مشکلات صحبت کند، اگر قرار باشد این‌طوری تیم‌داری شود، نباشیم بهتر است. باشگاه ما، چارت سازمانی بسیار ضعیفی داشت و مشکلات مالی گسترده‌ای داشتیم.

وی تاکید کرد: امیدوارم سال آینده تیم‌های سیاه‌جامگان و پدیده با هم در این استان، وفاق و همدلی داشته‌باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس