کد خبر 572350
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۳

گردان های مقاومت قبایل مصراته در منطقه 'کوبری السداده ' در شرق لیبی پس از یک سلسله درگیری های شدید، 15 تروریست داعشی را دستگیر کردند.

به گزارش مشرق و به نقل از الشرق الاوسط به نقل از یک منبع امنیتی ،این افراد از اتباع تونس، چاد، سومالی الجزایری یا لیبیایی هستند.
ا
ین منبع اضافه کرد: محدوده چهارکیلومتری منطقه کوبری السداده امروز شاهد درگیری های شدیدی بین نیروهای دولتی لیبی و جنگجویان داعش بود که درحال حاضر مناط ابوقرین ،ابونجیم، الوشکه ، زمزم و بی و بخش هایی از المحمیه در فاصله پنج کیلومتری درغرب ابوقرین را دراختیار دارند.

این منبع نظامی اضافه کرد: درجریان این درگیری ها یکی از جنگجویان داعش تلاش کرد، خودروی بمب گذاری شده را در منطقه کوبری السداده منفجر کند ولی نیروهای امنیتی با کشف این موضوع آن را پیش از رسیدن به محل مورد نظر منفجر کردند.

به گفته وی، داعشی ها تلاش داشتند بدنبال این خودرو وارد منطقه شوند ولی با مقاومت مبارزان به عقب رانده شدند که درجریان این درگیریها چهارتن کشته و 34نفردیگر زخمی شدند.

کنترل ابوقرین پس از یک رشته عملیات علیه نیروهای دولتی در هفته گذشته به دست این گروه تروریستی افتاده است.

گزارش های رسیده از لیبی حاکی است داعش از پایگاه خود در سرت خارج شده تا به سمت غرب پیشروی کند.

نیروهای دولتی لیبی خود را برای حمله و بازپس گیری مناطق تحت کنترل داعش آماده می کنند.
ابوقرین در غرب شهر «سرت» که در ژوئن گذشته (خرداد/ تیر 94) به تصرف داعش درآمده بود، قرار دارد و شاهراه اتصال شهر سرت به « مصراته» محسوب می شود.

این نخستین بار است که یک گروه افراطی موفق شده با استفاده از وضعیت نابسامان لیبی، مناطق تحت کنترل خود را در غرب سرت گسترش دهد.

لیبی از سال 2011 میلادی تاکنون و پس از سرنگونی رژیم «معمر قذافی»، با هرج و مرج و جنگ داخلی دست به گریبان است. فقدان قدرت مرکزی سبب شده است تا گروه های شبه نظامی بعضا تروریستی و نیز قبایل مسلح بر نقاط مختلف این کشور مسلط شوند. گروه تروریستی داعش نیز با سوء استفاده از این وضعیت در این کشور فعالیت می کند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس